Πόσο διαφορετική θα είναι η Formula 1 του 2026;

China 2024

Μπορεί ακόμα να μην έχουμε φτάσει καν στα μισά του παγκοσμίου πρωταθλήματος Formula 1 του 2024, όμως οι περισσότεροι έχουν στραμμένη ήδη την προσοχή τους στο 2026.

Τότε έχουμε τις επόμενες μεγάλες αλλαγές στους κανονισμούς, οι οποίες δεν περιορίζονται μόνο στη νέα τεχνολογία των υβριδικών μηχανών αλλά θα επεκταθούν και στην αεροδυναμική των μονοθεσίων.

Και πλέον ξέρουμε κάποια πράγματα σχετικά. Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού παρουσίασε πριν από μερικές ημέρες ένα προσχέδιο αυτών των κανονισμών στις ομάδες. Πρόκειται για τα σχέδια της τεχνικής ομάδας της οποίας ηγείται ο επικεφαλής Formula 1 στη FIA, Νικόλας Τομπάζης.

Καθώς οι ομάδες θα μπορούν να πιάσουν δουλειά την 1η Ιανουαρίου του 2025, οι κανονισμοί θα πρέπει να έχουν οριστικοποιηθεί πολύ νωρίτερα. Συγκεκριμένα, το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού θα πρέπει να δώσει το πράσινο φως για αυτούς μέχρι τον προσεχή Ιούνιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν και βάσει της παρούσας Συμφωνίας Ομονοίας η FIA δεν ήταν υποχρεωμένη να το κάνει, ζήτησε την άποψη της Κομισιόν της F1, δηλαδή των δέκα ομάδων. Με στόχο να εντοπιστούν όλα τα τυχών κακώς κείμενα και να λυθούν.

Ένα στοιχείο που έφερε προβληματισμό μετά τις πρώτες προσομοιώσεις, είναι πως διαπιστώθηκε πως οι νέες μονάδες ισχύος που θα μοιράζουν ισόποσα την ενέργεια από τον ηλεκτροκινητήρα και τον V6 Turbo, θα έχουν απώλειες ενέργειας στην πορεία του αγώνα. Πράγμα που μπορεί να αντισταθμιστεί με τη χρήση επιπλέον ενεργών αεροδυναμικών μερών.

Επίσης, στα νέο σχεδιασμού μονοθέσια εντοπίστηκε πως στις γρήγορες καμπές είναι σημαντικά μειωμένα τα επίπεδα πρόσφυσης. Καθώς όμως όλα αυτά συνεπάγονται επεμβάσεις στον τομέα της αεροδυναμικής η οποία όσο πάει και γίνεται πιο περίπλοκη, μπορεί να οδηγήσουν σε ένα άλλο πρόβλημα: να αποτρέψουν την πολυπόθητη μείωση του βάρους των μονοθεσίων.

Η F1 στοχεύει το 2026 να έχει πιο ελαφριά και μικρότερα σε διαστάσεις μονοθέσια. Θέλει να μειώσει το βάρος τους κατά 50 κιλά, το μεταξόνιό τους κατά 20mm (3400 από 3600), το πλάτος τους κατά 100mm (1900 από 2000) ενώ ήταν σαφές πως η Ομοσπονδία ήθελε να μειώσει και τις διαστάσεις των τροχών. Θυμίζουμε πως αυτές ανέβηκαν στις 18 ίντσες το 2022 και η Pirelli αντιστέκεται σθεναρά στο να κατέβουμε στις 16 ίντσες. Ούτε εδώ λοιπόν είναι σαφές το τι θα γίνει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πιθανό είναι να μειωθεί και η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ, από τα 110, στα 90 κιλά. Άλλωστε το 50% της ισχύος είπαμε πως πλέον δεν θα έρχεται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης αλλά από έναν μεγάλο ηλεκτροκινητήρα 350 kW.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ