Volvo XC40 B3: Πρώτη δοκιμή στην Ελλάδα για το εξηλεκτρισμένο σουηδικό SUV
ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ / PHOTOS: Γιώργος Καραγιωργάκης
Το ανανεωμένο Volvo XC40 στην ήπια υβριδική έκδοση B3 των 163 ίππων ντύνει το επιβλητικό του ανάστημα με έναν κινητήρα που μπορεί να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της εποχής.
Με νωπές ακόμη τις μνήμες από τη βασική μεν, άκρως δελεαστική δε έκδοση του προσφάτως ανανεωμένου Volvo XC40 με την κωδική ονομασία T2 και τον αξιόμαχο κινητήρα βενζίνης του 1,5 λίτρου, απόδοσης 129 ίππων, η μετάβαση στην ήπια υβριδική τεχνολογία και στο πληθωρικό αποτύπωμα ενός δίλιτρου-υπερτροφοδοτούμενου συνόλου θαρρείς πως επαναφέρει τα πράγματα στη σωστή τους διάσταση.
Από το απαραίτητο downsizing και τους όποιους συμβιβασμούς αυτό επιβάλλει, έχεις πλέον την πολυτέλεια να ενστερνιστείς τη λογική του rightsizing και να ξεκλειδώσεις πτυχές και δεξιότητες που κατά παράδοση το Volvo XC40 προσφέρει.
BUY NOW
Αλλαγές στα σημεία
Σε πρώτη ανάγνωση, οι στοχευμένες παρεμβάσεις στις επιφάνειες του αμαξώματος υποδηλώνουν την αλλαγή ή αν προτιμάτε την πρόθεση των Σουηδών να διατηρήσουν το αδιαφιλονίκητο best seller στην πρώτη γραμμή της κατηγορίας των συμπαγών διαστάσεων premium SUV.
Ίσως ο πιο εύκολος τρόπος να ολοκληρώσεις το σύντομο ταξίδι σου από το πρόσφατο παρελθόν στο παρόν του Volvo XC40 είναι να εστιάσεις στο μπροστινό τμήμα και τους ανασχεδιασμένους προβολείς, ωστόσο, με μια πιο προσεκτική ματιά είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα εντοπίσεις διαφορές σε δευτερεύοντα τμήματα του αμαξώματος, όπως οι προφυλακτήρες.
Οι λεπτομέρειες είναι εκείνες που καλούνται να κάνουν τη διαφορά και στο εσωτερικό του σουηδικού SUV, όπου ανεξαρτήτως έκδοσης η ποιότητα και ως έναν βαθμό ο εξοπλισμός συναντά τα επίπεδα των κορυφαίων διαμορφώσεων.
Νέα στοιχεία θα συναντήσει κανείς περιπλανώμενος στα ενδότερα του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Ο λόγος για τα Google Services που ενσωματώνονται πλέον στο infotainment του ανανεωμένου Volvo XC40 και εξασφαλίζουν την άριστη και τη συνεχή διασύνδεσή του με ένα γνώριμο στους περισσότερους ψηφιακό περιβάλλον πληροφοριών και υπηρεσιών.
Πέραν τούτου, άξιο αναφοράς είναι το αναβαθμισμένο σύστημα κλιματισμού, το οποίο ελέγχει σε πραγματικό χρόνο την ποιότητα του εξωτερικού αλλά και του εσωτερικού αέρα φροντίζοντας για τα περαιτέρω.
Τέλος, ορισμένα γραφικά στοιχεία στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, οι θύρες Type-C -αντί των κλασικών USB- στη βάση της κεντρικής κονσόλας, οι διακόπτες αφής στα φωτιστικά σώματα της οροφής και η απουσία του πλήκτρου επιλογής των προγραμμάτων οδήγησης χαράσσουν μια αθέατη διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στην έκδοση T2 των 129 ίππων και τη B3 της δοκιμής μας.
Ισχύς εν τη ενώσει
Μολονότι δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσει κανείς για την απόσταση που χωρίζει ένα τρικύλινδρο σύνολο 1.478 κ.εκ. και 129 ίππων με έναν δίλιτρο-τετρακύλινδρο σύνολο 163 ίππων, η ουσιαστική διαφορά ανάμεσα στις δύο εκδόσεις αναφοράς του Volvo XC40 προκύπτει από τη διαδικασία της ήπιας… υβριδοποίησης στην οποία υποβλήθηκε με απόλυτη επιτυχία η έκδοση B3.
Ο γνωστός από το πρόσφατο παρελθόν υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.969 κ.εκ. έχει στο πλευρό του έναν χαμηλής ισχύος ηλεκτροκινητήρα (10 kW και 40 Nm), ο οποίος όταν δεν διαδραματίζει τον ρόλο του εναλλάκτη, υποβοηθά το έργο του περιορίζοντας κατά αυτόν τον τρόπο την κατανάλωση καυσίμου και του εκλυόμενους ρύπους.
Τις περισσότερες φορές η διαδικασία αυτή δεν γίνεται εύκολα αντιληπτή από τον οδηγό, ωστόσο, υπάρχουν και εκείνες οι στιγμές που η υβριδική σύμπραξη κάτω από το καπό του Volvo XC40 δρα καταλυτικά.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της λειτουργίας του coasting ή αν προτιμάτε της ελεύθερης κύλησης του αυτοκινήτου, κατά τη διάρκεια της οποίας ο κινητήρας βενζίνης αποσυνδέεται από το σύστημα μετάδοσης και απενεργοποιείται πλήρως ενώ τίθεται σε λειτουργία μόνον στη περίπτωση που απαιτηθεί εκ νέου η συμβολή του για την κίνηση του αυτοκινήτου.
Όπως είναι φυσικό η διαδικασία αυτή βοηθά στην αποκλιμάκωση της κατανάλωσης καυσίμου και φαντάζει από μόνη της αρκετή ώστε να δικαιολογήσει την απόφαση της Volvo να δημιουργήσει ένα ήπια υβριδικό σύνολο χρησιμοποιώντας ως βάση έναν δίλιτρο-υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης.
Για του λόγου το αληθές, ακόμα και σε… εχθρικές συνθήκες κίνησης, το Volvo XC40 θα διατηρηθεί κάτω από το ψυχολογικό όριο των 10 λίτρων/100 χλμ., την ίδια στιγμή που σε έναν ευνοϊκότερο ρυθμό η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου περιορίζεται στα 7,5-8,0 λίτρα/100 χλμ.
Πολύτιμη, ανεξαρτήτως συνθηκών, είναι η συμβολή του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων, εξασφαλίζοντας την άριστη διαχείριση των 163 ίππων και των 265 Nm ροπής και την τάχιστη προσαρμογή του κινητήριου συνόλου στις διαθέσεις του οδηγού.
Ένα σύγχρονο-ασφάλτινο SUV
Μιλώντας για μια αποκλειστικά δικίνητη διαμόρφωση δεν θα δυσκολευτείς να βρεις εκείνο το τερέν που ταιριάζει περισσότερο. Αν και η απόσταση που χωρίζει το Volvo XC40 είναι κάτι παραπάνω από αρκετή ώστε να δικαιολογήσει την παρουσία μακριά από την άσφαλτο, σε αυτήν ξεδιπλώνει όλες τις αρετές ενός σύγχρονου SUV.
Για παράδειγμα την ικανότητα να ανταποκρίνεται στις προκλήσεις των ελληνικών δρόμων χωρίς να μετριάζει το αίσθημα της άνεσης και της ασφάλειας στο εσωτερικό του, αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον διττό προσανατολισμό του και προσπερνώντας με χαρακτηριστική ευκολία το γεγονός ότι ακόμα και στο βασικό επίπεδο εξοπλισμού πατά πάνω σε τροχούς 18 ιντσών.
Αν πάλι το ζητούμενο είναι ένα δυναμικότερο τρόπος κίνησης, το πλαίσιο με την πολύτιμη βοήθεια των ηλεκτρονικών και το βάθος του δίλτρου κινητήρα δίνει τις απαντήσεις χωρίς μάλιστα να αμφισβητεί το αρχοντικό αποτύπωμα ενός ξεκάθαρα premium SUV.
Σίγουρα η απουσία των προγραμμάτων οδήγησης από τη συγκεκριμένη έκδοση -μέσα από το μενού των ρυθμίσεων μπορείς να τη λειτουργία off-road και να μεταβάλλεις τον βαθμό υποβοήθησης του συστήματος διεύθυνσης- αφαιρεί κάτι από την… προσαρμοστικότητα του σουηδικού SUV, ενώ εξοικείωση απαιτεί και η κάπως σκληρή αίσθηση -ένεκα της διαδικασίας ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση- του μεσαίου πεντάλ.
Ο στόχος επετεύχθη
Η ήπια υβριδική έκδοση B3 των 163 ίππων αποτελεί μια πολύτιμη προσθήκη στην γκάμα του ανανεωμένου Volvo XC40, καθιστώντας ανταγωνιστικότερη την παρουσία στην κατηρογία των premium SUV.
Η ισορροπία ανάμεσα στις επιδόσεις και την αποδοτικότηα επευτεύχθη χωρίς απώλειες, την ίδια στιγμή που ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 1.969 κ.εκ. εξασφαλίζει τις απαραίτητες αποστάσεις από την πιο προσιτή μεν, υποδεέστερη έκδοση Τ2 του σουηδικού best seller.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: βενζίνης, 1969 κ.εκ. 163 PS, 265 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 8,6 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,6 λίτρα/100 χλμ., 150 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.440/1.863/1.652 χλστ., 2.702 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.580 κιλά
Χώρος αποσκευών: 452 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 42.060 ευρώ / 105 ευρώ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ