Δοκιμή: Audi Q4 e-tron 40

Audi Q4

Το δεύτερο ηλεκτρικό SUV της Audi έρχεται για να διευρύνει τις απόλυτα «καθαρές» επιλογές των οπαδών της μάρκας και να φέρει ακόμη πιο κοντά στην ηλεκτροκίνηση περισσότερους εξ αυτών.

Το 2019 και αρκετά προτού η πανδημία του κορωνοϊού μας… χτυπήσει την πόρτα, η Audi λάνσαρε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, το μεγάλο SUV e-tron, όντας μια από τις πρώτες μάρκες premium μάρκες που έφεραν ηλεκτρικό SUV στην αγορά. Δύο χρόνια αργότερα και με νέα ηλεκτρικά μοντέλα να λανσάρονται συνεχώς στην αγορά, η Audi ντεμπουτάρει το νέο Q4 e-tron, το ολοκαίνουργιο μεσαίο της ηλεκτρικό SUV που στοχεύει να διευρύνει ακόμη περισσότερο το κοινό των ηλεκτρικών της μάρκας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο μοντέλο διαθέτει πολλά κοινά με τα ηλεκτρικά VW ID.4 και Skoda Enyaq που έχουν ήδη κερδίσει τις εντυπώσεις με τον ολοκληρωμένο τους χαρακτήρα, στοχεύοντας στο να αποτελέσει την πιο premium έκφανση της υπόστασής τους.

Εμφάνιση: Δυναμισμός και πρακτικότητα

Audi Q4

Στη σχεδίαση του αμαξώματος του Q4 e-tron η Audi παρέμεινε πιστή σε αυτό που μας είχε δείξει το ομώνυμο πρωτότυπο του 2019, χαρίζοντας στο αυτοκίνητο ένα υπερυψωμένο σχεδόν ενός όγκου αμάξωμα που δεν στερείται δυναμισμού. Ιδίως για το τελευταίο, υπεύθυνο είναι κυρίως το εμπρόσθιο τμήμα του, με την τονισμένη «γρίλια» της μάσκας, τα γεωμετρικά σχήματα στις άκρες του προφυλακτήρα και την τριπλή χρωματική αντίθεση (μαύρο, ασημί και το χρώμα του αμαξώματος). Προχωρώντας προς τα πίσω, ξεχωρίζουμε στο πλαϊνό τμήμα του αμαξώματος τις οριζόντιες νευρώσεις και τους τονισμένους θόλους που φιλοξενούν του τροχούς με τις μεγάλες (20 ιντσών) ζάντες. Στο πίσω μέρος, η οριζόντια LED λωρίδα των φώτων αποτελεί πλέον σήμα κατατεθέν των ηλεκτρικών Audi, όπως επίσης και το ανάγλυφο «e-tron» χαμηλά στο μαύρο τμήμα του προφυλακτήρα. Σημειώστε ότι σύμφωνα με την Audi το Q4 e-tron έχει αρκετά χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή για SUV μοντέλο, με το cd: 0,28 να ξεχωρίζει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εσωτερικό με υψηλή ποιότητα και σπορτίφ στοιχεία

Audi Q4

Στην καμπίνα των επιβατών του Audi Q4 με την πρώτη ματιά ξεχωρίζει η σπορτίφ σχεδίαση του τιμονιού, το οποίο ενσωματώνει 2 οριζόντια κύρια μπράτσα, αντί των κλασικών 3 ή 4 ακτινών. Το ταμπλό ακολουθεί απλές γραμμές και δίνει έμφαση στο να τονίσει τη στραμμένη προς το οδηγό, μεγάλη κεντρική οθόνη αφής των 10,1 ιντσών (από τα τέλη του έτους θα είναι διαθέσιμη και στην μεγαλύτερη από κάθε άλλο Audi διάμετρο των 11,6 ιντσών). Η ύπαρξη της οθόνης αυτής μειώνει και τις απαιτήσεις σε κουμπιά, αφού από εκεί χειρίζονται τα περισσότερα από τα συστήματα του αυτοκινήτου. Κεντρική κονσόλα δεν υπάρχει, πέρα από μια λεπτή λωρίδα με κάποιους διακόπτες για τον κλιματισμό κάτω από την κεντρική οθόνη, επιτρέποντας έτσι στο μίνιμαλ οριζόντιο πάνελ όπου βρίσκεται και ο μικρός επιλογέας του κιβωτίου, να τοποθετηθεί πιο ψηλά στη βάση του ταμπλό.

Audi Q4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι από τα καλύτερα της κατηγορίας και είναι δεδομένο ότι με τα έτσι κι αλλιώς πολύ ποιοτικά αντίστοιχου στυλ εσωτερικά των VW ID.4 και Skoda Enyaq, υπάρχει η έξτρα προσοχή στη λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά υπέρ του μοντέλου της Audi. Βολική και υψηλά τοποθετημένη είναι η θέση οδήγησης, ενώ και η γενικότερη εργονομία ικανοποιεί απόλυτα.

Τονισμένη πρακτικότητα και ευρυχωρία

Audi Q4

Χαρακτηριστικό γνώρισμα του Audi Q4 αποτελεί η πολύ καλή εσωτερική εκμετάλλευση, προς όφελος των χώρων των επιβατών. Έτσι, και παρά το υψηλό πάτωμα, 4 ενήλικες επιβάτες θα βρουν με άνεση θέση χωρίς να αντιμετωπίσουν πρόβλημα με τα κεφάλια ή τους ώμους τους, επωφελούμενοι στο πίσω κάθισμα και από το επίπεδο δάπεδο. Το πορτ-μπαγκάζ έχει πολύ καλή χωρητικότητα 520 λτ. αν και είναι κατά τι μικρότερο σε όγκο από το πορτ-μπαγκάζ του VW ID.4 (543 λτ.), ενώ με αναδιπλωμένη την πλάτη των πίσω καθισμάτων, ο όγκος φθάνει τα 1.490 λίτρα. Αρκετά μεγάλο είναι και το άνοιγμα του χώρου αποσκευών, ενώ υπάρχει και μετακινούμενο δάπεδο, που χωρίζει στα δύο τον διαθέσιμο χώρο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με αυτονομία που μπορεί να φθάσει στην πράξη τα 500 χιλιόμετρα

Audi Q4

H έκδοση 40 του Audi Q4 e-tron της δοκιμής μας είναι η ισχυρότερη στη γκάμα με έναν ηλεκτροκινητήρα και παράλληλα αυτή με τη μεγαλύτερη αυτονομία κίνησης (υπάρχουν επίσης η έκδοση  35 των 170 ίππων και το Q4 e-tron 50 με τους δύο ηλεκτροκινητήρες των 299 ίππων). Το ηλεκτρικό μοτέρ στέλνει τη δύναμη των 204 ίππων και τη ροπή των 310 Nm στους πίσω τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου 1 σχέσεως, χαρίζοντας ένα σβέλτο 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα. Η απόδοση της ισχύος είναι άμεση και η κίνηση του –βαριού– Q4 γίνεται με ευκολία. Ως προς την αυτονομία του, η Audi ανακοινώνει για αυτή την έκδοση τη δυνατότητα κάλυψης έως και 521 χιλιομέτρων με μια πλήρη φόρτιση, με τη μέση κατανάλωση να βρίσκεται στις 17,3 kWh/100 χλμ. Στην πράξη και κινούμενος κυρίως στην πόλη κάνοντας χρήση και του συστήματος κλιματισμού, κατέγραψα μια μέση κατανάλωση 18,3 kWh/100 χλμ., μια πολύ καλή τιμή που προσεγγίζει αυτή του εργοστασίου. Ως προς την αυτονομία, αυτή βρέθηκε κοντά στα 500 χιλιόμετρα – με βάση πάντα τις συνθήκες κίνησης στις οποίες κινήθηκα, όντας ένα εξαιρετικό νούμερο για ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Δυναμικά χαρακτηριστικά, εις βάρος όμως της καθημερινής άνεσης

Audi Q4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο δρόμο, το Audi Q4 είναι στιβαρό, σταθερό και υπό προϋποθέσεις, δυναμικό. Το τιμόνι με τις δύο κύριες ακτίνες είναι πιο «βαρύ» από ό,τι περιμένεις, ενώ και η ανάρτηση έχει σφιχτή ρύθμιση, κάτι που σε συνδυασμό με τις 20άρες ζάντες που φορούσε το μοντέλο της δοκιμής, μετριάζει την παρεχόμενη άνεση. Από την άλλη βέβαια, ορίζει μια πιο δυναμική συμπεριφορά σε ένα δρόμο με στροφές, εκεί όπου το Q4 θα εμφανίσει μεν κάποιες κλίσεις, όμως αυτές δεν θα επηρεάσουν την κατευθυντικότητά του και κυρίως, τα όρια της πρόσφυσης που είναι πολύ υψηλά.

Όμως και πάλι, θα προτιμούσα ένα set-up λίγο πιο «μαλακό», πιο κοντά σε αυτό των Skoda Enyaq και Volkswagen ID.4, που θα ταίριαζε περισσότερο στον premium χαρακτήρα του Q4. Επίσης, ένα λιγότερο «βαρύ» σε αίσθηση τιμόνι θα βοηθούσε το Q4 ώστε να δείχνει πιο «αέρινο» και πιο εύχρηστο στην καθημερινή οδήγηση – υπερνικώντας την έτσι κι αλλιώς αυξημένη «βαρύτητα» των 2,1 τόνων του αυτοκινήτου. Και φυσικά, θα προτείνω στον υποψήφιο αγοραστή την επιλογή μιας μικρότερης διαμέτρου επιλογή ζαντών από ό,τι αυτή των κατά τα άλλα πανέμορφων 20άρων του μοντέλου της δοκιμής (19άρες είναι στάνταρ), που θα βοηθήσουν στην καθημερινή άνεση.

Audi Q4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το θετικό πάντως αφορά στην ποιότητα κύλισης, που βρίσκεται στα γνωστά υψηλά στάνταρ της Audi. Από εκεί και πέρα, μια μικρή συνήθεια θέλουν τα φρένα, που έχουν κάπως περίεργη αίσθηση, παρότι συνολικά ικανοποιούν απόλυτα με την αποτελεσματικότητά τους. Φυσικά, υπάρχει και σύστημα παραμετροποίησης της απόκρισης του κινητήρα-κιβωτίου και της αίσθησης του τιμονιού, με τον οδηγό να επιλέγει ανάμεσα στα Comfort, Auto, Efficiency, Individual και Dynamic.

Συμπέρασμα

Audi Q4

Το ηλεκτρικό Audi Q4 e-tron είναι όμορφο, πρακτικό και πολύ ποιοτικό. Στην έκδοση 40 με τη μεγάλη μπαταρία έχει το πλεονέκτημα του να πετυχαίνει μια πολύ καλή αυτονομία κίνησης – τουλάχιστον στις συνθήκες που το οδηγήσαμε. Η τιμή του δεν είναι χαμηλή, ωστόσο με τη βοήθεια της κρατικής επιδότησης, μειώνεται κατά 6.000 ευρώ και δίνει όφελος σε αυτόν που θα το επιλέξει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: ηλεκτρικό, 204 PS, 310 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους πίσω τροχούς
Επιδόσεις: 8,5 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 160 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 17,3 kWh/100 χλμ., 0 g/km
Αυτονομία (WLTP): έως 521 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 77 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.588/1.865/1.632 χλστ., 2.764 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.125 κιλά
Χώρος αποσκευών: 520 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 52.100 ευρώ (46.100 ευρώ με κρατική επιδότηση) / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ