Δοκιμή: Volvo XC40 Recharge P6

Volvo XC40 Recharge P6 FWD 1

Το πιο προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο στην γκάμα της Volvo έχει όλα τα χαρακτηριστικά που απαιτούνται για να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία, αλλά και να βάλει σε σκέψη αυτούς που ακόμα διστάζουν να “εξηλεκτριστούν”.

Το Volvo XC40 είναι σαν ζωντανός οργανισμός. Εξελίσσεται διαρκώς με σκοπό να επικαιροποιεί τα χαρακτηριστικά του και να πρωταγωνιστεί στις τάσεις. Η εμπορική καριέρα του premium compact SUV της σουηδικής εταιρείας ξεκίνησε με βενζινοκίνητες και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, και πλέον η γκάμα κινητήρων του αποτελείται από εκδόσεις βενζίνης με ήπια υβριδικό σύστημα 48V ή μη, επαναφορτιζόμενες υβριδικές (PHEV) και αμιγώς ηλεκτρικές.

Volvo XC40 Recharge P6 FWD 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αλήθεια βέβαια είναι ότι το πλάνο "ζωής" που έχει χαράξει η Volvo για το XC40 τηρείται κατά γράμμα, με την αναδιαμόρφωση της γκάμας να είναι αναμενόμενη. Από την στιγμή που η πλατφόρμα CMA είχε σχεδιαστεί εξαρχής για να φιλοξενήσει ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, ήταν θέμα χρόνου να κάνουν την εμφάνισή τους οι αντίστοιχες εκδόσεις του δημοφιλούς compact SUV.

Stealth mode

Δεν είναι η πρώτη φορά που οδηγούμε ηλεκτρική έκδοση του Volvo XC40. Έχουμε δοκιμάσει πριν μερικούς μήνες την κορυφαία έκδοση Recharge Twin P8 με τα δύο ηλεκτρομοτέρ (τετρακίνηση), τους 408 ίππους και τις εκρηκτικές επιδόσεις. Σειρά τώρα έχει η πολυαναμένομενη δικίνητη έκδοση P6 με ένα εμπρός ηλεκτρομοτέρ ισχύος 231 ίππων.

Volvo XC40 Recharge P6 FWD 3

Τα Volvo XC40 που διατίθενται πλέον στη χώρα μας είναι ανανεωμένα αισθητικά, με τις δύο ηλεκτρικές εκδόσεις να ενστερνίζονται τις σχεδιαστικές αλλαγές που έφερε στην κλειστή μάσκα, τα φώτα και τους προφυλακτήρες το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Sport Activity Coupe C40. Το αυτοκίνητο της δοκιμής δεν πρόλαβε να δεχθεί τις αισθητικές αλλαγές, αλλά τα μοντέλα που θα παραγγελθούν τώρα θα τις έχουν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε σχέση με την ισχυρότερη τετρακίνητη έκδοση, το προσθιοκίνητο ηλεκτρικό XC40 ξεχωρίζει “ αισθητικά” μόνο στον λογότυπο της πίσω πόρτας που γράφει σκέτο Recharge, χωρίς το Twin (αριθμός κινητήρων). Ακόμα και η διάσταση των τροχών είναι ίδια, στάνταρ 19 ιντσών και προαιρετικά 20 ιντσών όπως του αυτοκινήτου δοκιμής, με φαρδύτερα ελαστικά στον πίσω άξονα (235/50-45 R19-20 εμπρός και 255/45-40 R19-20 πίσω).

Volvo XC40 Recharge P6 FWD 15

Το εσωτερικό φέρει τις αλλαγές που έφερε ο εξηλεκτρισμός και η ανανέωση του μοντέλου, με νέους διακόπτες αφής στην πλαφονιέρα, ανασχεδιασμένο ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και σύστημα πολυμέσων με κάθετη οθόνη αφής 9 ιντσών και λογισμικό Android Automotive OS. Πρόκειται για ένα από τα καλύτερα συστήματα που έχουμε χρησιμοποιήσει και εννοείται διαθέτει λειτουργίες όπως Google Assistant, Google Maps, Spotify και Google Play Store. Λαμβάνει Over-The-Air ενημερώσεις, έχει δυνατότητα ασύρματης φόρτισης και απεικόνισης, ενώ είναι συμβατό και με Apple Carplay.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Volvo XC40 Recharge P6 FWD 9

Ο οδηγός θα παρατηρήσει μία ακόμα λεπτομέρεια των ηλεκτρικών εκδόσεων, και αυτή δεν είναι άλλη από την απουσία μπουτόν εκκίνησης. Ο αισθητήρας στο κάθισμά του αναλαμβάνει τον συγκεκριμένο ρόλο, με αυτόν να πατάει απλώς φρένο, να επιλέγει το D στο αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης και να ξεκινάει.

Volvo XC40 Recharge P6 FWD 11

Κατά τα άλλα, το ταμπλό ακολουθεί πιστά την σκανδιναβική σχεδιαστική προσέγγιση και συνδυάζει αρμονικά το σύγχρονο με το κομψό και λιτό. Τα υλικά που το αποτελούν είναι πολύ καλής ποιότητας μαλακά και σκληρά πλαστικά, με αντίστοιχου επιπέδου συναρμογή. Όλες οι νέες ταπετσαρίες, οι διακοσμητικές φάσες και οι μοκέτες των ανανεωμένων εκδόσεων είναι από οικολογικά υλικά, με τις τελευταίες να καλύπτουν και το εσωτερικό στις τσέπες των θυρών. Οι θήκες για τα μικροαντικείμενα είναι αρκετές και χρηστικές, συμπεριλαμβανομένου και ενός μικρού αφαιρούμενου κάδου απορριμμάτων στην κονσόλα δαπέδου, εμπρός από τον χώρο του υποβραχιόνιου. Το κάθισμα του οδηγού είναι άνετο και προσφέρει καλή πλευρική στήριξη, και σε συνδυασμό με το μεγάλο εύρος ρύθμισης του τιμονιού, είναι σίγουρο ότι θα βολέψει όλους του σωματότυπους. Σε υψηλό επίπεδο κυμαίνεται και η εργονομία, με φυσικά πλήκτρα για τις βασικές λειτουργίες του ηχοσυστήματος και του συστήματος κλιματισμού. Τα υπόλοιπα ελέγχονται από την οθόνη αφής, αλλά και από την Google Assistant προσφωνώντας “Hey Google”. Μέσω αυτής, μπορείτε να ρυθμίσετε το σύστημα κλιματισμού, αυτό της πλοήγησης και αρκετά ακόμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Volvo XC40 Recharge P6 FWD 14

Οι χώροι που προσφέρει η καμπίνα είναι αρκετά καλοί, με τεσσερις ενήλικους να βολεύονται με άνεση. Και ένας τρίτος πίσω δεν θα δυσκολευτεί ιδιαίτερα, μιας και το κεντρικό τούνελ είναι σχετικά λεπτό και θα βρει θέση για τα πέλματά του. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 419 λίτρα και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, με μηδενικό κατώφλι φόρτωσης και δυνατότητα δημιουργίας επίπεδου χώρου φόρτωσης σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος. Ως γνήσιο ηλεκτρικό Volvo διαθέτει και εμπρός χώρο 31 λίτρων (frunk) για την αποθήκευση του κιτ επισκευής ελαστικού, των καλωδίων φόρτισης και μιας τσάντας ώμου ή μιας σακούλας με ψώνια.

Χρυσή τομή

Το Volvo XC40 Recharge P6 έχει έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα που αποδίδει 231 ίππους από τις 4.919 σ.α.λ. έως τις 11.000 σ.α.λ. και 330 Nm. Το σύστημα συνδυάζεται με κιβώτιο μίας σχέσης και με ελαφρώς μικρότερη μπαταρία ιόντων λιθίου σε σχέση με την έκδοση P8(έχει χωρητικότητα 69 kWh, 67 kWh ωφέλιμη), αλλά διατηρεί τις δυνατότητες φόρτισης της κορυφαίας έκδοσης. Διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW που επιτρέπει ένα πλήρες “γέμισμα” σε αντίστοιχης ισχύος wallbox σε περίπου 7 ώρες και μπορεί να συνδεθεί με ταχυφορτιστή ισχύος 150 kW που φορτίζει από το 10% έως το 80% της μπαταρίας σε μόλις 32 λεπτά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Volvo XC40 Recharge P6 FWD 10

Στον τομεά των επιδόσεων, το προσθιοκίνητο ηλεκτρικό XC40 είναι 158 κιλά ελαφρύτερο από την τετρακίνητο που έχει και μεγαλύτερη μπαταρία, αλλά δεν μπορεί να συγκριθεί μαζί του. Εάν έχεις γευτεί τις κορυφαίες επιδόσεις της έκδοσης Twin P8 του σουηδικού SUV, θα αντιληφθείς αμέσως την διαφορά. Σε καμία όμως περίπτωση δεν είναι αργή η προσθιοκίνητη έκδοση, και τα δυνατά νούμερα συμβαδίζουν απόλυτα με τις προδιαγραφές της και την αίσθηση που λαμβάνεις. Σύμφωνα με την Volvo για να επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται 7,4 δλ., με τον ηλεκτρονικό κόφτη να επεμβαίνει στα 160 χλμ./ώρα (-20 χλμ./ώρα σε σχέση με το P8). Τα φρένα αποτελούνται από μεγάλους αεριζόμενους δίσκους και στους τέσσερις τροχούς, διαμέτρου 345 χλστ. εμπρός και 340 χλστ. πίσω, και δείχνουν να αντέχουν στην σκληρή χρήση. Από την άλλη, το πλατύ πεντάλ, σε περίπτωση που δεν οδηγείτε με ενεργοποιημένο το One Pedal Μode, έχει σωστή αντίσταση και αναλογικότητα στο πάτημα. Προγράμματα οδήγησης δεν υπάρχουν, με τις μόνες διαθέσιμες επιλογές για παραμετροποίηση να είναι η αύξηση του βάρους του τιμονιού και η οδήγηση με αυξομείωση της πίεσης του πεντάλ γκαζιού (One Pedal Mode).

Volvo XC40 Recharge P6 FWD 5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ανάρτηση έχει σφιχτή ρύθμιση και ελέγχει αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος, ενώ παρά την ύπαρξη των προαιρετικών 20άρηδων τροχών του αυτοκίνητου δοκιμής, αντιμετώπιζε χωρίς πρόβλημα και θόρυβο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Σε συνδυασμό και με την ενισχυμένη ηχομόνωση, η εμπειρία οδήγησης του ηλεκτρικού XC40 είναι αρκετά αγχολυτική. Σίγουρα όμως θα είναι πιο “ταιριαστοί” για το ελληνικό τερέν οι στάνταρ τροχοί των 19 ιντσών και θα αναβαθμίζουν ελαφρώς την άνεση.

Η δύναμη περνά στο δρόμο πολύ στρωτά παρά την αμεσότητα και την απόκριση που προσφέρει το ηλεκτρομοτέρ, με τα ηλεκτρονικά να δουλεύουν υποδειγματικά και πολύ ευγενικά όταν ο οδηγός κυνηγάει τις επιδόσεις που προσφέρει το ηλεκτρικό SUV της Volvo. Σε σβέλτο ρυθμό κίνησης, οι κλίσεις είναι μετρημένες και το τιμόνι προσφέρει καλή αίσθηση στο οδηγό που υποβοηθάται και από το άμεσο μπροστινό σύστημα. Στον ανοιχτό δρόμο είναι ευθύβολο και με ελάχιστο αεροδυναμικό θόρυβο από τους μεγάλους καθρέφτες, χωρίς τάσεις πλεύσεις. Στην πόλη, θα εκτιμηθούν οι compact διαστάσεις και η εποπτική θέση οδήγησης, αλλά όχι και η διάμετρος στροφής των 11,4 μέτρων. Η οδήγηση με ένα πεντάλ συνηθίζεται εύκολα και είναι ίσως ένα από τα πιο σωστά ρυθμισμένα συστήματα του είδους.

Volvo XC40 Recharge P6 FWD 7
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακόμα, αξίζει να ανεφέρουμε ότι αν και πρόκειται για το προσθιοκίνητο ηλεκτρικό XC40, διαθέτει και αυτό την Off Road λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης που έχει το τετρακίνητο. Πρόκειται για ένα σύστημα με προσαρμοζόμενη λειτουργία χαμηλής ταχύτητας που αυξάνει την πρόσφυση όταν οδηγείς σε ένα πιο δύσκολο τερέν με μειωμένη πρόσφυση ή σε απότομες κατηφόρες. Η συγκεκριμένη λειτουργία είναι διαθέσιμη μόνο με ταχύτητα έως 40 χλμ./ώρα και δεν ενδείκνυται για χρήση στην άσφαλτο.

Επιπλέον, σύμφωνα με την Volvo δεν διαφοροποιείται η απόσταση των 17,5 εκ. από το έδαφος, και άρα παραμένουν ως έχουν οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής (20,16,2 και 26,4 μοίρες αντίστοιχα), καθώς και η διάσχιση υδάτινου κωλύματος (45 εκ). Εκεί που υπάρχει διαφορά είναι στην ρυμούλκηση με φρένα, με το προσθιοκίνητο να υποστηρίζει 300 κιλά λιγότερα (1.500 κιλά). Στην ρυμούλκηση χωρίς, δεν υπάρχει διαφορά (750 κιλά).

Volvo XC40 Recharge P6 FWD 12
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Volvo ανακοινώνει μέση κατανάλωση 18,7 kWh/100 χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP και αυτονομία που φτάνει τα 423 χλμ. με ανάκτηση ενέργειας. Η μέση κατανάλωση που πετύχαμε κατά την διάρκεια της δοκιμής ήταν ελαφρώς κάτω από την εργοστασιακή χωρίς ιδιαίτερο κόπο, με τις 18,3 kWh/100 χλμ. να μας εξασφαλίζουν κάτι παραπάνω από 360 χιλιόμετρα αυτονομίας. Με ήπιο ρυθμό κίνησης σε αστικό περιβάλλον και με χρήση του συστήματος One Pedal Mode που βάζει στο παιχνίδι την ανάκτηση ενέργειας, η μέση κατανάλωση πέφτει κοντά στις 15,5 kWh και η αυτονομία παίρνει την ανιούσα με αρκετές δεκάδες χιλιόμετρα.

Στο ταμείο

Volvo XC40 Recharge P6 FWD 16

Το Volvo XC40 Recharge P6 FWD διατίθεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, Core, Plus και Ultimate, με τον βασικό εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας να είναι πλήρης. Η τιμή της έκδοσης Core έχει καθοριστεί στα 46.252 ευρώ, χωρίς να περιλαμβάνει την έκπτωση της κρατικής επιδότησης “Κινούμαι Ηλεκτρικά” και της απόσυρσης συμβατικού αυτοκίνητου, που προσφέρουν όφελος 8.000 ευρώ και 1.000 ευρώ αντίστοιχα. Με αυτό τον τρόπο, η τιμή εκκίνησης του προσθιοκίνητου ηλεκτρικού Volvo XC40 πέφτει στα 37.252 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακόμα, επωφελείται από τη μείωση φορολογίας που αφορά εταιρικά ηλεκτρικά οχήματα και απαλλάσσεται πλήρως από τέλη ταξινόμησης και τέλη κυκλοφορίας, κυκλοφορεί ελεύθερα στον Δακτύλιο και εξαιρείται από τα δημόσια τέλη στάθμευσης για 2 χρόνια.

Επιπλέον, καλύπτεται από πέντε χρόνια ή 100.000 χλμ. εγγύηση, με αυτήν της μπαταρίας να φτάνει τα οκτώ χρόνια ή 160.000 χλμ, προσφέροντας παράλληλα δωρεάν συντήρηση για τρία έτη και πενταετή καλύψη οδικής βοήθειας Volvo Assistance.

Volvo XC40 Recharge P6 FWD 8

Εν κατακλείδι, το πιο προσιτό ηλεκτρικό Volvo αποτελεί όχι μόνο την καλύτερη επιλογή στην ηλεκτρική γκάμα του μοντέλου, αλλά ίσως και της κατηγορίας. Η ευρύχωρη και ποιοτική καμπίνα, ο πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, και το πολύ καλό πρόσωπο στο δρόμο, συνδυάζονται με ένα ιδιαίτερα αποδοτικό ηλεκτρικό σύστημα κίνησης που πραγματοποιεί όσα υπόσχεται.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: ηλεκτρικός, 231 PS, 330 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 7,4 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 160 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 18,7 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 423 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 69 kWh (67 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.440/1.863/1.647 χλστ., 2.702 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.030 κιλά
Χώρος αποσκευών: 419 λτ. + 31 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 46.252 ευρώ ( από 37.252 ευρώ με κρατική επιδότηση και απόσυρση) / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ