Όλα όσα μάθαμε για το νέο B-SUV Renault 4, που ετοιμάζεται για το 2025

Renault 4Ever Trophy Concept

Ένα από τα πολυαναμενόμενα SUV πόλης, που θα αναβιώσει το θρυλικό Renault 4 του 1961, αρχίζει να παίρνει μορφή για να αποτελέσει την υπερυψωμένη και πιο "περιπετειώδη” έκδοση του νέου R5, και την ηλεκτρική παραλλαγή του Captur.

Η εξέλιξη του νέου Renault 4 δεν απαιτεί την τριετία που χρειάστηκαν οι Γάλλοι για το R5, καθώς το πρώτο θα βασιστεί πάνω στην ίδια πλατφόρμα, και θα υιοθετήσει τα ίδια ηλεκτρικά και μηχανικά μέρη, με το δεύτερο - που μόλις πριν λίγες εβδομάδες έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι νέες πληροφορίες που έρχονται από τη Γαλλία αναφέρουν ότι το R4 θα διατίθεται όχι μόνο με B-SUV αμάξωμα, αλλά και σε επαγγελματική έκδοση Van - που θα παραπέμπει στην αντίστοιχη έκδοση 4Latas που είχε και το αρχέγονο Renault 4 της περιόδου 1961-'94.

Θα βασίζεται, λοιπόν, στην πλατφόρμα CMF-BEV, και βεβαίως θα υιοθετήσει σε μεγάλο βαθμό το σχεδιασμό του πρωτοτύπου 4Ever Trophy - με όλες τις απαραίτητες τροποποιήσεις που πρέπει να γίνουν για να βγει στην παραγωγή. Για παράδειγμα, με τη μείωση του μεγέθους των ζαντών (για λόγους κατανάλωσης ενέργειας), με πιο συμβατικές χειρολαβές και με λιγότερο off-road επιλογές.

Αντιθέτως, θα φτάσουν στην παραγωγή χαρακτηριστικά στοιχεία που παραπέμπουν στο αρχέγονο R4, όπως η μαύρη μάσκα που περικλύει τα κυκλικά φωτιστικά σώματα και τα τραπεζοειδή πίσω παράθυρα. Παράλληλα, θα παραμείνουν οι σχετικά δυναμικοί προφυλακτήρες και το ύψος από το έδαφος θα είναι βεβαίως αυξημένο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εκτιμάται ότι το νέο Renault 4 θα έχει μήκος περίπου 4,16 μέτρων και μεταξόνιο 2,57 μ., για να πρωταγωνιστήσει στη δημοφιλή κατηγορία των B-SUV ως η εναλλακτική, ηλεκτρική πρόταση δίπλα στο αντίστοιχου μεγέθους θερμικό/υβριδικό Captur.

Εσωτερικά, αναμένεται να είναι πανομοιότυπο με το Renault 5 E-Tech, με μοναδικές διαφορές κάποιες ενεδύσεις και επιφάνειες που θα ταιριάζουν στον πιο εκδρομικό του χαρακτήρα. Η Renault υποστηρίζει ότι έχει δώσει έμφαση στην ευρυχωρία για 5 επιβάτες, καθώς και στο χώρο αποσκευών.

Αντίστοιχα, από το R5 θα προέλθουν τα ηλεκτρικά και μηχανικά μέρη: θα διατίθεται με την επιλογή ενός ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 94, 121 ή 148 ίππων, με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Φήμες αναφέρουν ότι στο μέλλον ίσως αποκτήσει και τετρακίνητη έκδοση, με δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ, στον πίσω άξονα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αυτονομία του Renault 4 αναμένεται γύρω στα 400 χιλιόμετρα με τη μπαταρία των 52 kWh, ενώ θα προσφέρεται και με την οικονομικότερη επιλογή των 40 kWh. Θα προσφέρει τη δυνατότητα φόρτισης με ισχύ έως και 100 kW, και μάλιστα με τη δυνατότητα αμφίδρομης φόρτισης Vehicle-to-grid (V2G) για να παρέχει ενέργεια, όποτε χρειαστεί.

Η μπαταρία του είναι τεχνολογίας νικελίου-μαγνησίου-κοβαλτίου (NMW) που βοηθά τη Renault να κρατήσει χαμηλά το κόστος. Η παραγωγή του νέου Renault 4 θα γίνεται στο καινούριο εργοστάσιο της ElectriCity που κατασκευάσει η γαλλική εταιρεία στη χώρα της.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ