Renault 5 Ε-Tech: Η αναβίωση ενός θρύλου

Renault 5 2024

Μισό αιώνα μετά την πρώτη εμφάνισή του στην Ευρώπη, το Renault 5 επιστρέφει στην πρώτη γραμμή της ευρωπαϊκή αγοράς, γεμάτο τεχνολογία και υποσχέσεις για ένα καλύτερο μέλλον.

Μολονότι η πρόσφατη έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης σημαδεύτηκε από την απουσία πολλών κατασκευαστών, η παγκόσμια πρεμιέρα του νέου Renault 5 E-Tech ήταν αρκετή ώστε να στρέψει τα βλέμματα και το ενδιαφέρον των φίλων του αυτοκινήτου στην ελβετική πόλη των περίπου 200.000 κατοίκων.

Με αφετηρία τη Γενεύη, λοιπόν, η Renault επιχειρεί να αναβιώσει ένα αυτοκίνητο το οποίο έχει γράψει τη δική του χρυσή σελίδα στην ευρωπαϊκή αγορά, εκπροσωπώντας τη γαλλική φίρμα στην ευρύτερη κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης από το 1972 έως και το 1996, όταν και αντικαταστάθηκε από το Renault Clio.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σήμερα, μισό αιώνα από την πρώτη του εμφάνιση στην Ευρώπη και την κατάκτηση του τίτλου του αυτοκινήτου της χρονιάς, το Renault 5 επιστρέφει στα πρωτοσέλιδα, χάρη στη σοφή απόφαση των Γάλλων να προχωρήσουν στην αναβίωσή του.

Με μήκος που δεν ξεπερνά τα 4 μέτρα (3,92 m) και αναλογίες που παραπέμπουν στον θρυλικό πρόγονό του, το σύγχρονο Renault 5 αποτελεί μια εξαιρετική μεταφορά των ρετρό σχεδιαστικών προτύπων της δεκαετίας του 1970 στο σήμερα.

Οι τροχοί των 18 ιντσών (βασικός εξοπλισμός σε όλες τις εκδόσεις), τα διαθέσιμα χρώματα αμαξώματος και στοιχεία, όπως τα φωτιστικά σώματα του μπροστινού και του πίσω τμήματος δεν αφήνουν το περιθώριο να αμφισβητήσεις το pedigree του νικητή στη γαλλική πρόταση.

Εξίσου πλούσιος, ωστόσο, είναι και ο εσωτερικό του κόσμος. Εστιάζοντας στον θάλαμο των επιβατών, αυτό που αναμφίβολα ξεχωρίζει είναι το ενιαίο πάνελ το οποίο διαμορφώνεται από δύο ψηφιακές οθόνες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο σχεδιασμός των καθισμάτων και των επενδύσεων αυτών αντλούν έμπνευση από το Renault 5 της δεκαετίας του 1970, την ίδια στιγμή που τα 26 προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού φροντίζουν ότι αυτό το σύντομο ταξίδι στο παρελθόν να ολοκληρωθεί με τη μέγιστη δυνατή άνεση και ασφάλεια.

Μιλώντας για άνεση, υπό συνθήκες το νέο Renault 5 μπορεί να φιλοξενήσει στο εσωτερικό του πέντε επιβάτες και αποσκευές 277 λίτρων. Μάλιστα στον θάλαμο επιβατών μπορεί κανείς να αξιοποιήσει επιπλέον αποθηκευτικούς χώρους 19 λίτρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένα πραγματικά ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Το νέο Renault 5 βασίζεται σε μια πλατφόρμα η οποία έχει εξελιχθεί βάσει των ιδιαίτερων απαιτήσεων και αναγκών ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ονομάζεται AmpR Small, αποτελώντας τη φυσική εξέλιξη της CMF-B EV).

Η νέα πλατφόρμα χρησιμοποιήσει την μπροστινή ανάρτηση των Clio και Captur, ενώ το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει την αμεσότητα του Megane E-Tech και την ευελιξία που περιμένει κανείς από ένα πραγματικό αυτοκίνητο πόλης με κύκλο στροφής μόλις 10,3 μέτρων.

Μια λύση από το πάνω ράφι έχει επιλεγεί για την πίσω ανάρτηση, η οποία είναι πολλαπλών συνδέσμων και υπόσχεται άνεση αλλά και βελτιστοποιημένα δυναμικά χαρακτηριστικά.

Renault 5

Σε ό,τι αφορά στις λοιπές τεχνικές προδιαγραφές του Renault 5 E-Tech, το γαλλικό «μικρό» εφοδιάζεται με τρεις διαφορετικούς ηλεκτροκινητήρες 95, 120 και 150 ίππων και με δύο τύπους μπαταριών.

Οι πιο προσιτές εκδόσεις του Renault 5 εφοδιάζονται με μια μπαταρία χωρητικότητας 40 kWh και διαθέτουν αυτονομία 300 χιλιομέτρων, ενώ οι κορυφαίες διαμορφώσεις θα προσφέρονται με μπαταρίες 52 kWh, φτάνοντας σε αυτονομία τα 400 χιλιόμετρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Renault 5

Η ισχύς φόρτισης που μπορεί να υποστηρίξει το νέο Renault 5 σε επιτοίχιους φορτιστές φτάνει τα 11 kW και σε ταχυφορτιστές τα 100 kW. Εκτός των άλλων, το Renault 5 έχει τη δυνατότητα να «επιστρέφει» την ηλεκτρική ενέργεια που έχει αποθηκεύσει στις μπαταρίες του και στο δίκτυο παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, προσφέροντας ευέλικτους τρόπους περαιτέρω περιορισμού του κόστους φόρτισης.

Η διάθεση του νέου Renault 5 στην ευρωπαϊκή αγορά πρόκειται να ξεκινήσει τους προσεχείς μήνες, με την ελληνική αγορά να ακολουθεί πιθανότατα το δεύτερο εξάμηνο του έτους.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ