Έρχονται από τα αεροπλάνα και μπαίνουν υποχρεωτικά σε όλα τα αυτοκίνητα –Οι νέες συσκευές που αλλάζουν τα δεδομένα
Σημαντικές είναι οι αλλαγές που φέρνει μαζί του ο Ιούλιος στην ΕΕ για τους τέσσερεις τροχούς αφού η τοποθέτηση περισσότερων προηγμένων συστημάτων ασφάλειας θα γίνει υποχρεωτική σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα.
Η 7η Ιουλίου που βρίσκεται πλέον πολύ κοντά θα σημάνει το επόμενο βήμα στη βελτίωση της προσφερόμενης ασφάλειας όλων των καινούργιων αυτοκινήτων που πωλούνται εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς μια σειρά από προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης θα τοποθετούνται υποχρεωτικά.
Τα νέα αυτά συστήματα θα είναι υποχρεωτικά σε όλα τα αυτοκίνητα ανεξαρτήτως μεγέθους και κατηγορίας, κάτι που σημαίνει ότι ίσως και να υπάρξει μια μικρή αύξηση στις τιμές κυρίως για τα πιο προσιτά από τα καινούργια μοντέλα που είναι διαθέσιμα.
BUY NOW
Στα συστήματα που θα αποτελούν πλέον μέρος του στάνταρ εξοπλισμού και των βασικών εκδόσεων ενός μοντέλου έρχονται να προστεθούν η νέα γενιά της αυτόματης πέδησης εκτάκτου ανάγκης, η προεγκατάσταση για αλκοολόμετρο, η επίσης νέα γενιά του συστήματος παρακολούθησης κόπωσης του οδηγού (από το 2024 θα υπάρχει μια νέα κάμερα υπέρυθρων), το νέο σύστημα προειδοποίησης παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας και το νέο σύστημα που θέτει την ταχύτητα του αυτοκινήτου ανάλογα με τα επιτρεπόμενα όρια.
Εξίσου σημαντική με τις παραπάνω είναι και η υποχρεωτική προσθήκη του «μαύρου κουτιού» του καταγραφικού συστήματος δεδομένων, το οποίο ονομάζεται επίσημα Event Data Recorder (EDR).
Για το EDR η τοποθέτησή του έγινε υποχρεωτική την 6η Ιουλίου του 2022 σε όλα τα καινούργια μοντέλα που έπαιρναν τότε έγκριση τύπου για πρώτη φορά και πωλούνταν εντός ΕΕ μετά από αυτή την ημερομηνία.
Από τις 7 Ιουλίου του 2024 το EDR θα τοποθετείται υποχρεωτικά σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα γενικά, δηλαδή και στα καινούργια αυτοκίνητα που είχαν πάρει έγκριση τύπου στην ΕΕ πριν από τις 6 Ιουλίου 2022.
Το EDR γίνεται μέρος του ηλεκτρονικού εξοπλισμού ενός αυτοκινήτου με σκοπό να καταγράφει δεδομένα λίγα δευτερόλεπτα πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από ένα τροχαίο ατύχημα.
Τα δεδομένα που συλλέγουν και καταγράφουν τα συστήματα EDR, όπως είναι για παράδειγμα η ταχύτητα κίνησης πριν, κατά τη διάρκεια και λίγο μετά το ατύχημα, μπορούν να αξιοποιηθούν ποικιλοτρόπως και προς το παρόν μόνο για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Tα EDRs μπορούν επίσης να καταγράφουν τις στροφές του κινητήρα, τη χρήση του συστήματος πέδησης ή του πεντάλ του γκαζιού, αν το όχημα επιτάχυνε ή επιβράδυνε κατά το ατύχημα, τη χρήση ζωνών ασφαλείας αλλά και το αν άνοιξαν ή όχι η αερόσακοι κατά το τροχαίο. Η καταγραφή των δεδομένων από τις συσκευές είναι διαρκής, μέσω των αισθητήρων του αυτοκινήτου, όχι όμως και η αποθήκευσή τους.
Τα δεδομένα που καταγράφονται και αποθηκεύονται στο EDR θα βοηθήσουν τα ερευνητικά κέντρα και τους οργανισμούς που συμβάλλουν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας να παρακολουθήσουν και να αξιολογήσουν την αποτελεσματικότητα ενός νέου ή υπάρχοντος συστήματος ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού σε πραγματικές συνθήκες.
Με αυτή τη νέα δυνατότητα καταγραφής δεδομένων που δίνουν τα EDRs θα συμβάλλουν με τη σειρά τους στη βελτίωση των συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης ενός αυτοκινήτου, ακόμη και στη σχεδίαση νέων συστημάτων ασφάλειας στο μέλλον.
Βάσει νομοθεσίας το EDR δεν επιτρέπεται να καταγράφει και να αποθηκεύει ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, όπως για παράδειγμα την ταυτότητα του οδηγού. Τα ανώνυμα δεδομένα που συλλέγονται δεν αποστέλλονται σε τρίτους, όπως είναι μια ασφαλιστική εταιρεία αν και το καταγραφικό σύστημα θα μπορούσε να δώσει λύσεις σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος και να αθωώσει, για παράδειγμα έναν οδηγό ο οποίος αρχικά θεωρούνταν υπαίτιος.