Υπάλληλοι της Tesla δηλώνουν δημοσίως ότι η πίεση χρόνου που τους ασκείται τους αναγκάζει συχνά να μην επιδιορθώνουν στην εντέλεια πιθανά προβλήματα των αυτοκινήτων που βγαίνουν από τα Gigafactories.
Είναι ήδη γνωστό πως όποιος εργαζόμενος της Tesla δεν μπορεί να ακολουθήσει τον γρήγορο ρυθμό παραγωγής της εταιρείας όχι μόνο δεν μπορεί να ελπίζει σε μια αύξηση, αλλά είναι αντιμέτωπος και με το ρίσκο της απόλυσης.
Έτσι, όπως αναφέρει ένας από τους μηχανικούς της εταιρείας στο δανέζικο Dagens Arbete (ένα περιοδικό για τα μέλη διαφόρων συνδυκαλιστικών ενώσεων της Δανίας), πολλές φορές στέλνουν τα αυτοκίνητα στους αγοραστές τους με το ρίσκο να υπάρχει κάποιο ελάττωμα διότι δεν έχουν το χρόνο να τα ελέγξουν ενδελεχώς ή να επιδιορθώσουν όποια προβλήματα μπορεί να έχουν προκύψει από την παραγωγή. «Τα στέλνουμε παρόλα αυτά», δήλωσε χαρακτηριστικά ένας υπάλληλος της Tesla.
BUY NOW
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, οι μηχανικοί της Tesla έχουν συγκεκριμένα χρονικά περιθώρια για την επιδιόρθωση προβλημάτων. Τους δίδεται κατά το μέγιστο μία ώρα για τον εντοπισμό προβλημάτων, αλλά πολλές φορές αυτή δεν είναι αρκετή. Κι αυτό είναι εις βάρος τόσο των υπαλλήλων όσο και των αγοραστών.
Οι πρώτοι ρισκάρουν να χάσουν το μπόνους τους αν περάσουν πολύ χρόνο με κάθε αυτοκίνητο και φανεί στα χαρτιά ότι «δεν έχουν τη βέλτιστη παραγωγικότητα», και οι δεύτεροι να αποκτήσουν ένα καινούριο αυτοκίνητο με ελαττώματα. Αυτό είναι κάτι που το Dagens Arbete επιβεβαίωσε μιλώντας σε πολλούς υπαλλήλους της Tesla, αλλά η εταιρεία -όπως πάντα- δεν ήταν διαθέσιμη για κάποιο σχόλιο επί του θέματος.
Όπως είπε ένας υπάλληλος, ένα καινούριο αυτοκίνητο που βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής «μπορεί να έχει ένα σφάλμα που εμφανίζεται και εξαφανίζεται. Τότε θα πρέπει να καθίσεις κάτω και να ψάξεις όλα τα καλώδια και να μετρήσεις όλες τις συνδέσεις κ.λπ., οπότε αυτό σου παίρνει πολλή ώρα».
Έτσι, για προβλήματα που δεν είναι άμεσα εμφανή και σαφή μπορεί να χρειαστούν πολλές ώρες - ώρες που οι υπάλληλοι δεν διαθέτουν διότι αν τις διαθέσουν τα χάσουν το μπόνους και θα ρισκάρκουν ακόμη και να απολυθούν ως μη αρκετά παραγωγικοί.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η Tesla κάνει ανά έξι μήνες την αξιολόγηση των μηχανικών σχετικά με την επίτευξη των στόχων τους, και τους βαθμολογεί στην κλίμακα του 1-5. Από φέτος η πολιτική της εταιρείας συνδέει την βαθμολόγηση αυτή με τη μισθολογική κλίμακα, κι έτσι όσοι λαμβάνουν βαθμό από 3 και κάτω δεν παίρνουν αυξήσεις και διάφορα bonus.
Κι όσοι έχουν βαθμό 1 βρίσκονται αντιμέτωποι με το ρίσκο της απόλυσης. «Τότε ξεκινά μια κουβέντα με το τμήμα ανθρωπίνου δυναμικού, κι έχεις πρόβλημα», δήλωσε ένας άλλος υπάλληλος της εταιρείας. Κι έτσι, δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο πολλά από τα νέα αυτοκίνητα που πηγαίνουν στο τμήμα επιδιορθώσεων να στέλνονται στους αγοραστές τους χωρίς να έχει λυθεί το όποιο πρόβλημα - τουλάχιστον όχι ενδελεχώς.
Κι ένας άλλος εργαζόμενος το επιβεβαιώνει: «Λάβαμε σαφή εντολή από τον προϊστάμενό μας να στέλνουμε τα αυτοκίνητα πριν να είναι απολύτως έτοιμα. Διαφορετικά δεν θα μπορούμε να πετύχουμε τους στόχους παραγωγικότητας». Εκτός αυτού, δεν προβλέπεται επιπλέον χρόνος για να μπορέσουν οι τεχνικοί να μάθουν τα όλο και εξελισσόμενα και περίπλοκα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά συστήματα των αυτοκινήτων. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να κάνουν στον ελεύθερο χρόνο τους.