Η Honda βγάζει τις πρώτες πιλοτικές μπαταρίες στέρεου τύπου μέσα στο 2024

Honda e:Ny1 charging

Η ιαπωνική εταιρεία κλιμακώνει τη μετάβασή της στην ηλεκτροκίνηση επενδύοντας στην εξέλιξη μπαταριών στέρεου τύπου, οι οποίες θα πετυχαίνουν τα ίδια επίπεδα αυτονομίας αλλά με το μισό βάρος και διαστάσεις.

Κατά συνέπεια, και η Honda έχει πλέον εμπλακεί σε αυτόν τον τεχνολογικό αγώνα δρόμου των μπαταριών στέρεου τύπου -όπως και οι ομοεθνείς Toyota και Nissan- οι οποίες θα λύσουν σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα του πολύ υψηλού βάρους των κλασσικών μπαταριών ιόντων-λιθίου των ηλεκτρικών αυτοκινήτων για την επίτευξη αυτονομίας ταξιδιού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα, η Honda έχει ήδη ξεκινήσει τις πρώτες δοκιμές των πρώτων πρωτοτύπων των μπαταριών στέρεου τύπου που εξελίσσει τα τελευταία χρόνια, και θα αρχίσει την πιλοτική τους παραγωγή μέσα στο 2024.

«Ο συμβατικός τρόπος σκέψης έλεγε πως αν ο κόσμος ανησυχεί για την αυτονομία του ηλεκτρικού οχήματος, η απάντηση είναι να βάλει κανείς μεγαλύτερες μπαταρίες» είπε ο Jay Joseph, αντιπρόεδρος βιωσιμότητας και εξέλιξης της Honda Αμερικής στο The Drive. «Φυσικά, αυτό σε βάζει σε έναν κυκεώνα κόστους, διαστάσεων και βάρους. Και έπειτα ένα σημείο η μεγαλύτερη μπαταρία δεν βοηθά».

Η λύση, λέει ο Joseph, για την αυτονομία και χρηστικότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δεν είναι η μεγέθυνση των μπαταριών αλλά η μείωση του βάρους και η επιτάχυνση του χρόνου φόρτισης. Και η θερμική σταθερότητα των μπαταριών στέρεου τύπου πετυχαίνει ακριβώς αυτό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Joseph συνεχίζει: «Κατά βάθος η απάντηση για το άγχος της αυτονομίας δεν είναι η μεγαλύτερη μπαταρία, αλλά η πρόσβαση στη φόρτιση. Δεν χρειάζεσαι ηλεκτρικά αυτονομίας 1.000 χιλιομέτρων αν υφίσταται ευρύτερη πρόσβαση σε φόρτιση. Κι η τεχνολογία θα συνεχίσει να εξελίσσεται.

Έχουμε ήδη ανακοινώσει ότι ξεκινάμε τις δοκιμές των πρώτων μας πρωτοτύπων των μπαταριών στέρεου τύπου, κι αυτό έχει τη δυναμική να περιορίσει το βάρος και να αυξήσει την αυτονομία του οχήματος». Σύμφωνα, δε, με τον αντιπρόεδρο της Honda και επικεφαλής του τομέα ηλεκτροκίνησης, Shinji Aoyama, το βάρος μπορεί να περιοριστεί ακόμα και στο μισό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Πολύ απλά, η ενεργειακή πυκνότητα θα διπλασιαστεί. Οπότε θα έχουμε την ίδια ενέργεια με το μισό βάρος και το μισό όγκο» είπε ο Ιάπωνας. Ένα άλλο όφελος από τις μπαταρίες στέρεου τύπου βεβαίως θα είναι η σμίκρυνσή τους για μικρότερου μεγέθους αυτοκίνητα, και ένα άλλο ο περιορισμός του χρόνου παραγωγής.

Οι μπαταρίες ιόντων-λιθίου, με τους υγρούς τους ηλεκτρολύτες, χρειάζονται χρονοβόρες διαδικασίες πριν τοποθετηθούν στα αυτοκίνητα - αντίθετα με τις νέες μπαταρίες στέρεου τύπου. Αρκεί, βεβαίως, να προηγηθεί η επένδυση για την τροποποίηση της γραμμής παραγωγής.

Όταν έρθει ο καιρός να τις τοποθετήσει στα νέα της ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θα είναι ενδιαφέρον να δούμε τι θα κάνει η ιαπωνική εταιρεία για τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της γκάμας της με το μεγάλο πλεονέκτημα της μείωσης του βάρους στο μισό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Μόλις εισάγουμε τις μπαταρίες στέρεου τύπου, ίσως βάλουμε διπλάσια ενεργειακή πυκνότητα στο ίδιο αυτοκίνητο. Αλλά μόλις εξελίσσουμε κάτι νέο, τότε θα τοποθετήσουμε μικρότερη μπαταρία στο ίδιο προϊόν», συνέχισε ο Aoyama.

Μια άλλη κατεύθυνση που ενδέχεται να ακολουθήσει η εταιρεία είναι να κατασκευάζει μικρότερα, ελαφρύτερα αυτοκίνητα με την ίδια αυτονομία που έχουν τα σημερινά ηλεκτρικά. Ίσως έτσι δούμε ένα Civic EV, με μπαταρία 40-50 kWh και αυτονομία 500 χιλιομέτρων.

Ένα ενδεχόμενο μπορεί επίσης να είναι η κατασκευή SUV με το ίδιο μέγεθος μπαταριών, αλλά με τη διπλάσια αυτονομία σε σχέση με τα σημερινά. Αυτό είναι πιο πιθανό, βάσει των λεγόμενων του Aoyama.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δηλαδή, μπορεί να δούμε SUV με μπαταρία 80-100 kWh και αυτονομία άνω των 1.000 χιλιομέτρων. Αυτό θα είναι πιο επωφελές για τη Honda, δεδομένου ότι θα μπορέσει έτσι να ελέγξει το κόστος τοποθετώντας τις νέες μπαταρίες στις υπάρχουσες πλατφόρμες της.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ