Πρόστιμο έως 200 ευρώ για εκατομμύρια ιδιοκτήτες αυτοκινήτων -Τι λείπει από τους περισσότερους οδηγούς

Traffic Jam

Επίσης χωρίς έλεγχο ΚΤΕΟ παραμένουν 2,8 εκατ. ΙΧ αλλά πολύ σύντομα θα εφαρμοστεί η ηλεκτρονική διασταύρωση και η επιβολή των προστίμων.

Σε τραγική κατάσταση φαίνεται ότι βρίσκονται αρκετοί ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ εξαιτίας πολλών παραγόντων που μόνο με πολιτική βούληση μπορούν να διορθωθούν.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ετοιμάζει σημαντικές μεταρρυθμίσεις με στόχο την καταπολέμηση της διαφθοράς, της ενίσχυση της οδικής ασφάλειας αλλά και της προστασίας του περιβάλλοντος.

Σε αυτό το πλαίσιο η πολιτική ηγεσία του ΥΠΥΜΕ θα επιδιώξει να αλλάξει και τη νοσηρή κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα ΚΤΕΟ καθώς μόλις το 32% του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων περνά από ΚΤΕΟ με αποτέλεσμα πάνω από 2,8 εκατ. οχήματα να παραμένουν εκτός διαδικασίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χειρότερη είναι η κατάσταση που επικρατεί στις Κάρτες Ελέγχου Καυσαερίων όπου το 70% του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων δεν έχει περάσει από έλεγχο με αποτέλεσμα πάνω από 6,5 εκατ. οχήματα να κινούνται εκπέμποντας υπερβολικές ποσότητες CO2.

Την ίδια στιγμή μόλις το 4,5% του στόλου των οχημάτων που ελέγχονται διαπιστώνονται σοβαρές ελλείψεις ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στα υπόλοιπα κράτη μέλη ανέρχεται σε 15%.

Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ κ. Κωνσταντίνος Βήκας επισημαίνει στο Carandmotor.gr ότι: «Είναι γεγονός ότι το σύστημα εποπτείας κυκλοφορούντων οχημάτων και ορθής λειτουργίας των ΚΤΕΟ πάσχει σοβαρά και αποτελεί πλέον ένα παρωχημένο, αναποτελεσματικό και σε κάθε περίπτωση επικίνδυνο σύστημα για την προστασία των πολιτών και των νόμιμων επιχειρήσεων του κλάδου μας.

Η κατάσταση αυτή λαμβάνει συνεχώς νέες διαστάσεις και εξελίσσεται προς το δυσμενέστερο ενώ καθιστά παράλληλα τη χώρα μας έκθετη σε περιπτώσεις κυρώσεων από την Ευρωπαϊκή Ένωση λόγω μη εναρμόνισης μας με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα ΚΤΕΟ συγχαίρουν τον αρμόδιο Υπουργό κ. Χρήστο Σταϊκούρα και πιο ειδικά την αρμόδια υφυπουργό σε θέματα Μεταφορών κα Χριστίνα Αλεξοπούλου για την πολύ σοβαρή αντιμετώπιση του ζητήματος από την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων τους και για την πρωτοβουλία τους και την στενή συνεργασία τους με τον κλάδο μας προκειμένου να ενισχυθεί ένας πολύ σημαντικός θεσμός όπως αυτός του ΚΤΕΟ.

Προσωπικά, 15 χρόνια πλέον ασχολούμενος με τα θεσμικά του κλάδου μας, πρώτη φορά αντιλαμβάνομαι τόσο σοβαρή αντιμετώπιση & οργανωμένη προσπάθεια από μια πολιτική ηγεσία του Υ.ΥΠ.ΜΕ για την θεραπεία του θεσμού.

Ως εκπρόσωπος του κλάδου και από τη θέση του Προέδρου του Πανελληνίου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ δηλώνω την αμέριστη υποστήριξη μας και την υπόσχεση ότι θα συμπράξουμε στην προσπάθεια της κυβέρνησης προκειμένου να ενισχυθεί ο θεσμός και η οδική ασφάλεια της χώρας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συστήνεται επίσης στους οδηγούς των ανέλεγκτων οχημάτων να μην αμελούν τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων τους καθώς και να σπεύσουν από σήμερα να προγραμματίσουν εγκαίρως το ραντεβού τους στα ΚΤΕΟ ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα συνωστισμού και μεγάλων καθυστερήσεων, καθώς η ηλεκτρονική διασταύρωση & η επιβολή κυρώσεων αναμένεται να εφαρμοστεί πολύ σύντομα.

Να επιλέγουν επίσης το ΚΤΕΟ με βασικό γνώμονα την αξιοπιστία και την τεχνική του επάρκεια και όχι με σκοπό «διαφυγής» από την πραγματικότητα για συντήρηση ή και επισκευή των οχημάτων τους.

Τέλος, καλώ κάθε εμπλεκόμενο πρόσωπο ή φορέα στην λειτουργία των ΚΤΕΟ να συμπράξει από τη θέση ευθύνης του σε αυτήν την πολύ κρίσιμη μεταρρύθμιση του θεσμού ΚΤΕΟ ώστε να ενισχυθεί σημαντικά η οδική ασφάλεια και το περιβάλλον διαβίωσης όλων μας, και να απαλλαγούμε οριστικά από παρασιτικά φαινόμενα διαπλοκής και διαφθοράς. Επιβάλλεται να γίνει αντιληπτό στην κοινωνία μας ότι η οδική ασφάλεια είναι δικαίωμα και ταυτόχρονα υποχρέωση όλων μας. Ο Π.Σ.ΙΚΤΕΟ θα το επιχειρήσει με κάθε νόμιμο τρόπο, σε κάθε συνθήκη.»

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βέβαια για όλα τα παραπάνω ευθύνεται ο αθέμιτος ανταγωνισμός αλλά και οι ενδείξεις ότι υπάρχει υψηλή παραβατικότητα στον κλάδο. Άλλωστε σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr ερευνώνται παράτυπες και παράνομες αδειοδοτήσεις ΚΤΕΟ, πιστοποιούνται ακατάλληλα οχήματα, ο έλεγχος των οχημάτων πραγματοποιείται από μη πιστοποιημένους ελεγκτές ενώ αυξημένες είναι οι εικονικοί έλεγχοι οχημάτων όπως επίσης και οι φορολογικές παραβάσεις.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παρά το γεγονός ότι έχει στη διάθεσή του εκατομμύρια δεδομένα που αποστέλλονται καθημερινά από τα ΚΤΕΟ δυστυχώς παραμένουν αναξιοποίητα στη μηχανογραφική βάση λόγω αδυναμίας άσκησης αποτελεσματικής εποπτείας από τις Περιφέρειες αλλά και εξαιτίας της ελλειμματικής διασύνδεσης των φορέων που ελέγχουν τα ΚΤΕΟ.

Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών ΚΤΕΟ προτείνει την άμεση εφαρμογή εποπτείας ανέλεγκτου στόλου καθώς το μητρώο οχημάτων έχει ολοκληρωθεί και η πληροφορία ανέβηκε ήδη στην πλατφόρμα του gov.gr. Το μόνο που απομένει είναι η έναρξη ενημέρωσης των αμελών οδηγών και η επιβολή κυρώσεων.

Επίσης προτείνεται ψηφιοποίηση της Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων και ένταξή της στη διαδικασία ηλεκτρονικής διασταύρωσης όπως με τον έλεγχο ΚΤΕΟ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσον αφορά στην εποπτεία των ΚΤΕΟ ο Σύνδεσμος προτείνει τη σύσταση φορέα εποπτείας από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με την ταυτόχρονη αναβάθμιση του μηχανογραφικού συστήματος του ΥΠΥΜΕ με σκοπό τον αυτόματο και εξ’ αποστάσεως,  εντοπισμό παραβάσεων. Παράλληλα οι επιτόπιοι έλεγχοι στα ΚΤΕΟ από επόπτες θα μειώσουν στο ελάχιστο την παραβατικότητα.

Η πύκνωση των ελέγχων των πολύ παλαιών οχημάτων, ενοικιαζόμενων οχημάτων, ελαφρών φορτηγών μεταφορών θα βελτιώσει την οδική ασφάλεια και θα μειώσει επίσης και την ρύπανση του περιβάλλοντος.

Τέλος πρέπει να βρεθεί το μέτρο για την προστασία πολιτών και επιχειρήσεων από αθέμιτες πρακτικές αλλά και να καθιερωθεί ένας τηλεφωνικός αριθμός καταγγελιών.

Να υπενθυμίσουμε πως σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία 2014/45 τα κράτη μέλη είναι υποχρεωμένα να ιδρύσουν έναν εποπτικό φορέα ΚΤΕΟ, αρμόδιο για όλο το φάσμα ύπαρξης όπως η άδεια, η λειτουργία αλλά και η εποπτεία.Η ημερομηνία υποχρέωσης συμμόρφωσης είχε οριστεί η 1η Ιανουαρίου 2023 αλλά όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς η Ελλάδα έως σήμερα είναι εκπρόθεσμη.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ