Τέλος τα ηλεκτρικά πατίνια από τους δρόμους -Πού ξεκινούν οι απαγορεύσεις
Τα προς προς ενοικίαση ηλεκτρικά πατίνια βρίσκουν απέναντί τους τις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις που θέλουν να τα απαγορεύσουν από τους δρόμους τους εν μέσω διαμαρτυριών αλλά και ατυχημάτων.
Τα ηλεκτρικά πατίνια αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της εξίσωσης αναφορικά με την μικροκινητικότητα στο αστικό περιβάλλον. Ωστόσο η συμπεριφορά των χρηστών τους φαίνεται να κρούει τον κώδωνα του κινδύνου σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις, οι οποίες τα είχαν αρχικά υποδεχτεί με ανοιχτές αγκάλες.
Η μεγαλύτερη ελευθερία ατομικής μετακίνησης που προσφέρει ένα ηλεκτρικό πατίνι έχει φέρει μαζί της και μια σχετική αναρχία από μια σημαντική μερίδα των χρηστών των e-scooters. Η εν λόγω αναρχία καταγράφεται καθημερινά στη σωρεία παραβιάσεων του ΚΟΚ και εξίσου σημαντικά στα τροχαία ατυχήματα που έχουν ως πρωταγωνιστές τα ηλεκτρικά πατίνια.
BUY NOW
Το μεγαλύτερο πρόβλημα φαίνεται να παρουσιάζεται με τις εταιρείες μίσθωσης ηλεκτρικών πατινιών που μπαίνουν στο στόχαστρο των δήμων της Ευρώπης, οι οποίοι θέλουν να απαγορεύσουν την λειτουργία τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Παρίσι, μια από τις πρώτες πρωτεύουσες της Γηραιάς Ηπείρου που καλωσόρισε τα ηλεκτρικά πατίνια και τις εταιρείες μίσθωσης στους δρόμους της πριν από μία περίπου πενταετία.
Τα στατιστικά στοιχεία έδειξαν όμως ότι μια μεγάλη μερίδα του κοινού που νοικιάζει ηλεκτρικά πατίνια όχι μόνο δεν τηρεί τον ΚΟΚ αλλά έχει και υψηλή συχνότητα εμπλοκής σε τροχαία ατυχήματα -ειδικά σε σχέση με τον μικρό αριθμό των ηλεκτρικών πατινιών έναντι των υπόλοιπων δικύκλων.
Παράλληλα τα ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά πατίνια «εγκαταλείπονται» μετά τη χρήση τους σε διάφορα σημεία της πόλης με το θέαμα να χαρακτηρίζεται από πολλούς ακόμη και αποκρουστικό.
Όλα αυτά οδήγησαν τον δήμο του Παρισιού στην διεξαγωγή δημοψηφίσματος για την απαγόρευση ή όχι της ενοικίασης ηλεκτρικών πατινιών ως επιχειρηματικής δραστηριότητας, προς όφελος της ασφάλειας. Από το 1,6 εκατ. των Παριζιάνων που έχουν δικαίωμα ψήφου, το «παρών» στις κάλπες έδωσαν λίγο πάνω από 100.000 κάτοικοι.
Τελικά 91.300 Παριζιάνοι ψήφισαν κατά των ενοικιαζόμενων ηλεκτρικών πατινιών, με τα δικαιώματα των ιδιωτών χρηστών να μην θίγονται. Το Παρίσι προχώρησε σε αυτή τη δημόσια διαβούλευση καθώς γίνονται διαρκώς καταγγελίες για ενοικιαζόμενα e-scooters που κινούνται χωρίς κανένα σεβασμό στον ΚΟΚ και με ταχύτητες πάνω από το επιτρεπόμενο όριο των 25 χλμ./ώρα, τη στιγμή που οι χρήστες τους δεν έχουν δίπλωμα οδήγησης και κινούνται ανεξέλεγκτα και στα πεζοδρόμια.
Το 2021, σκοτώθηκε στο Παρίσι μια 31χρονη γυναίκα όταν έπεσε πάνω της ένα e-scooter στο οποίο βρίσκονταν πάνω -παράνομα- του δύο άτομα. Από την σφοδρότητα της σύγκρουσης η γυναίκα χτύπησε πέφτοντας το κεφάλι της στο πεζοδρόμιο και έχασε τη ζωή της. Πέρσι στη γαλλική πρωτεύουσα έχασαν τη ζωή τους τρεις χρήστες και τραυματίστηκαν 459 άτομα κατά τη χρήση ηλεκτρικού πατινιού.
Το Παρίσι έχει περίπου 15.000 ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά πατίνια στους δρόμους του, τα οποία τα διαχειρίζονται τρεις κυρίως ιδιωτικές εταιρείες. Το δημοψήφισμα του Παρισιού εντείνει του φόβους μεταξύ των εταιρειών ενοικίασης e-scooters ότι η τάση θα εξαπλωθεί και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις όπου παρατηρούνται παρόμοια ατυχήματα.