Ο πιο επιτυχημένος σχεδιαστής της ιστορίας της Formula 1, ο διευθύνων τεχνικός σύμβουλος της Red Bull Racing Adrian Newey, παραδέχθηκε ότι είχε προτάσεις από άλλες ομάδες στο παρελθόν, αλλά πλέον το μέλλον του είναι μόνο στην RBR.
Τα μονοθέσια που έχει υπογράψει ο Andrian Newey στη μιάμιση δεκαετία που εργάζεται στο Milton Keynes έχουν χτίσει δύο εποχές κυριαρχίας της ομάδας που δημιουργήθηκε το 2004 με την αγορά της Jaguar Racing (πρώην Stewart, πρών Tyrrell) από τον αυστριακό γίγαντα ενεργειακών ποτών Red Bull.
Η πρώτη περίοδος ήταν το 2010-'13 με τα πρωταθλήματα του Sebastian Vettel και τα αντίστοιχα κατασκευαστών, και η δεύτερη αυτή που διανύουμε από το 2021, με τον πρώτο τίτλο οδηγών του Max Verstappen και τα επακόλουθα νταμπλ του Ολλανδού και της ομάδας στους κατασκευαστές στις δύο τελευταίες σεζόν της F1.
BUY NOW
Ενδιάμεσα, στην εποχή της κυριαρχίας της Mercedes F1 στην πρώτη επταετία της υβριδικής εποχής των μονοθεσίων (που ξεκίνησε το 2014) ο Newey είχε αρκετές προτάσεις από άλλες ομάδες - και κυρίως από τη Ferrari, που του προσέφερε το δέλεαρ της θρυλικής της ιστορίας της για να μετακομίσει στο Maranello. Αυτό συνέβη το 2015, όμως την τελευταία στιγμή ο διευθυντής της RBR Christian Horner έπεισε τον Newey να παραμείνει στο Milton Keynes.
Αποκορύφωμα την επιτυχίας του Newey στην RBR ήταν το μονοθέσιο RB19 της σεζόν του 2023, που έγινε το πιο επιτυχημένο της ιστορίας του σπορ κερδίζοντας τα 21 από τα 22 GP της χρονιάς. Αυτό ήταν το επισφράγισμα της εμπιστοσύνης που έδειξε ο Βρετανός στη δυνατότητα της Red Bull Racing να ανακάμψει μετά από τα άνυδρα χρόνια το δεύτερο μισό της προηγούμενης δεκαετίας.
Η τεράστια επιτυχία της Red Bull στις μέρες μας, κατά συνέπεια, έχει απομακρύνει από το μυαλό του Adrian Newey τις όποιες σκέψεις φυγής για άλλη ομάδα. «Όταν πήγα στη Williams και στη McLaren, ήταν δύο σπουδαίες ομάδες που κέρδιζαν αγώνες και πρωταθλήματα από καιρό πριν φτάσω εγώ. Οπότε ήταν λίγα αυτά που θα μπορούσα να κάνω από άποψη υποδομών, είχα απλώς να συμβάλλω λίγο περισσότερο στο σχεδιασμό», εξήγησε ο Βρετανός.
«Αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίο πήγα στη Red Bull, ήταν ένα ρίσκο για την καριέρα μου εκείνον τον καιρό, αλλά ήθελα να εμπλακώ στο χτίσιμο μιας ομάδας από την αρχή. Από αυτή την άποψη, έχοντας εμπλακεί εξ αρχής με τον Christian και τον Helmut [Marko, σύμβουλο της Red Bull], βλέποντας πώς έχουμε εξελίξει την ομάδα, γιατί να θέλω να φύγω από αυτό;», πρόσθεσε ο Βρετανός.
Ο Newey πάντως παραδέχθηκε ότι είχε σκεφτεί σοβαρά το ενδεχόμενο της αποχώρησης τον καιρό που η RBR δεν ήταν ανταγωνιστική, καθώς ο υβριδικός κινητήρας της Renault υστερούσε σε σχέση με τον επαναστατικό που παρουσίασε η Mercedes το 2014.
«Η μόνη φορά που έφτασα κοντά [στην αποχώρηση από την ομάδα] συνέβη το 2014, και ήταν για εντεώς διαφορετικούς λόγους. Πολύ απλά, τον καιρό εκείνο είχαμε μια μονάδα ισχύος που δεν απέδιδε, κάτι που φυσικά συμβαίνει συχνά.
»Και δεν φαινόταν να υπάρχει καμιά ιδιαίτερη επιθυμία από την πλευρά του κατασκευαστή να επιστρέψει στο υψηλότερο επίπεδο - όχι από τα παιδιά στο εργοστάσιο αλλά από τα υψηλότερα διοικητικά κλιμάκια, να επενδύσουν για να αναστρέψουν τη μη ανταγωνιστική αυτή κατάσταση.
»Έτσι, βρεθήκαμε σε μια κάπως απογοητευτική κατάσταση, καθώς όπως όλοι ξέρουμε για να κερδίσεις πρωταθλήματα τρεις παράγοντες πρέπει να αποδίδουν καλά: ο οδηγός, το σασί και ο κινητήρας. Αν ένας τομέας είναι αδύναμος, δεν θα κερδίζεις» κατέληξε ο Adrian Newey.