Η Peugeot είχε κάνει αίσθηση τον Ιούλιο στην αποκάλυψη του αγωνιστικού 9Χ8 με την ενσωμάτωση της πίσω πτέρυγας στο αμάξωμα, αλλά οι εικόνες από τις πρώτες δοκιμές του πρωτοτύπου δείχνουν ότι αυτό μάλλον θα αλλάξει.
Το αγωνιστικό ντεμπούτο του υβριδικού 9Χ8 στους αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής (WEC) θα γίνει μέσα το 2022, αλλά προς το παρόν είναι άγνωστο αν θα περιλαμβάνει τις φετινές 24 Ώρες του LeMans. Μέχρι στιγμής η Peugeot σχεδίαζε και δοκίμαζε στην αεροσήραγγα και με προσομοιώσεις το πρωτότυπο, και τώρα ήρθε η στιγμή για τις πρώτες του δοκιμές στην πίστα.
Δεδομένων των περιορισμών και των επιπτώσεων του κορονοϊού, ήταν ένας αγώνας δρόμου για την γαλλική εταιρεία να εκπληρώσει την υπόσχεση του καλοκαιριού και να βγάλει το 9Χ8 στην πίστα για τις πρώτες του δοκιμές πριν το τέλος του έτους.
BUY NOW
Αλλά τα κατάφερε, και οι πρώτες εικόνες από τις δοκιμές αυτές αποκαλύπτουν ότι η μεγάλη καινοτομία του πρωτοτύπου, η έλλειψη πίσω πτέρυγας, πιθανότατα δεν θα παραμείνει στην τελική έκδοση του αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα, η ίδια η Peugeot δημοσίευσε μια εικόνα του 9Χ8 στην οποία έχει καλύψει το κεντρικό τομέα της πίσω πτέρυγας με ένα ψηφιακό γραφικό που φέρει το όνομα της ομάδας. Παρόλα αυτά, έχει αφήσει εμφανείς τις άκρες της πτέρυγας, που επιβεβαιώνουν την ύπαρξή της και αποκαλύπτουν ότι αυτή εκτείνεται στο όλο το πλάτος της ουράς.
Η Peugeot, στο αρχικό σχέδιο, είχε δηλώσει ότι η παραγωγή άντωσης στην ουρά θα γινόταν από ένα spoiler ενσωματωμένο στην απόληξη του αμαξώματος. Ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας Olivier Jansonnie είχε πει, συγκεκριμένα, πως «οι υπολογισμοί και οι προσομοιώσεις μας έχουν δείξει ότι μπορούμε να αποδώσουμε πολύ καλά χωρίς την ύπαρξη πίσω πτέρυγας».
Όμως το Φθινόπωρο που πέρασε κυκλοφόρησε η φήμη ότι οι αλλαγές των κανονισμών ελαστικών στην κατηγορία Hypercar του WEC το 2022 ίσως αναγκάσουν την Peugeot να κάνει σημαντικές αλλαγές στο 9Χ8 και, κατά συνέπεια, να καθυστερήσει την ολοκλήρωση της κατασκευής του.
Συγκεκριμένα, η μείωση του πλάτους των ελαστικών είχε σημαντικές επιδράσεις στην πρόσφυση του πίσω μέρους του αυτοκινήτου, και για να τις καλύψει η FIA επέτρεψε την προσθήκη ενός επιπλέον μικρού αεροδυναμικού στοιχείου παραγωγής άντωσης κοντά στους πίσω τροχούς. Ίσως αυτή η αλλαγή να ανάγκασε την Peugeot να αναθεωρήσει τα σχέδιά της για την πίσω πτέρυγα. Προς το παρόν, η γαλλική εταιρεία δεν έχει τοποθετηθεί επί τους θέματος.
Θυμίζουμε ότι το Peugeot 9X8 θα συμμετάσχει του χρόνου στην κατηγορία LMH (Le Mans Hypercar), σχεδιάζοντας και κατασκευάζοντας το πρωτότυπό της εν λευκώ. Βάσει κανονισμών η συνολική ισχύς των κινητήρων δεν πρέπει να ξεπερνά τους 680 ίππους, και το ελάχιστον βάρος να μην είναι κάτω από 1.030 κιλά.
Ο θερμικός του κινητήρας του Peugeot 9X8 είναι V6 με διπλό turbo και αποδίδει 680 hp, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας του -που είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα- αποδίδει 270 hp. Η κεντρική ηλεκτρονική μονάδα διασφαλίζει ότι δεν καμία περίπτωση η συνδυαστική ισχύς των δύο κινητήρων δεν θα ξεπερνά τους 680 hp.
Έχοντας περάσει πια από τη φάση του σχεδιασμού στις δοκιμές εξέλιξης στην πίστα, η Peugeot βρίσκεται τώρα μπροστά σε ένα δίλημμα, δεδομένου ότι η τελική ομολογκασιόν του πρωτοτύπου πρέπει να παραμείνει αναλλοίωτη, χωρίς καμία επέμβαση, μέχρι το 2025.
Το δίλημμα για την Peugeot είναι: να επισπεύσει όσο μπορεί την έκδοση των τελικών προδιαγραφών του αυτοκινήτου για να προλάβει να αγωνιστεί από φέτος στις 24 Ώρες του LeMans, ή να συνεχίσει τις δοκιμές ώστε να είναι η τελική έκδοση όσο το δυνατόν καλύτερα εξελιγμένη, με το βλέμμα στην προσεχή τετραετία;
Εξάλλου, ο ανταγωνισμός είναι πολύ σκληρός στο LeMans. Πέραν της κυρίαρχης των τελευταίων ετών Toyota, το 2023 θα επιστρέψει στις όχθες του ποταμού La Sarthe και η εργοστασιακή Porsche, νικήτρια του αγώνα 19 φορές στο παρελθόν.