Το 2022 ήταν η χειρότερη χρονιά της Mercedes-AMG Petronas στην υβριδική εποχή της Formula 1 και η πρώτη δίχως τίτλο.
Στις οκτώ σεζόν που είχαν προηγηθεί, η γερμανική ομάδα είχε ισάριθμα πρωταθλήματα κατασκευαστών και επτά πρωταθλήματα οδηγών: έξι με τον Lewis Hamilton και ένα με τον Nico Rosberg.
Όμως το 2022 πήρε με το ζόρι μία νίκη κι αυτή στον προτελευταίο αγώνα της χρονιάς. Η W13 E Performance είχε αποδειχθεί εξ αρχής προβληματική και μόνο μετά από μήνες δουλειάς και εξέλιξης άρχισε να μάχεται -υπό προϋποθέσεις- στις πρώτες θέσεις.
BUY NOW
Όλα πήγαν στραβά λοιπόν, όμως το βασικό ερώτημα είναι: «Βρήκε λύσεις στα προβλήματά της η Mercedes;». Την απάντηση προσπάθησε να δώσει ο διευθυντής μηχανολογίας στην πίστα, Andrew Shovlin.
Ο Βρετανός είπε: «Είναι αλήθεια πως φτάνοντας στο τέλος της σεζόν, έχοντας αγωνιστεί σε κάθε τύπου πίστα, πρέπει να έχεις λίγο-πολύ κατανοήσει όλα τα προβλήματα. Παρότι είχαμε ακόμα κάποιες αδυναμίες που μας καθιστούσαν λιγότερο ανταγωνιστικούς σε κάποιες πίστες, δεν είχαμε νέα προβλήματα. Ο κύριος όγκος δουλειάς τους τελευταίους μήνες αφορούσε το να διασφαλίσουμε πως αυτά τα προβλήματα της W13, δεν θα συνεχιστούν με τη W14. Έχουμε σημειώσει πρόοδο εκεί. Μπορούμε να δούμε πως κάποια από τα τελευταία πακέτα αναβάθμισης, ειδικά αυτό του Austin, μας έφεραν πιο κοντά στην κορυφή. Επικεντρωθήκαμε στην περαιτέρω εξέλιξη και ελπίζουμε όλη αυτή η δουλειά να έχει ως αποτέλεσμα να έχουμε ένα πιο ανταγωνιστικό πακέτο την επόμενη χρονιά».
Εφόσον λοιπόν η W14 δεν κληρονομήσει τα προβλήματα της προκατόχου της, ποιοι θα είναι οι στόχοι των «ασημί βελών»;.
O Shovlin είπε: «Μετά τη σεζόν που είχαμε, δεν θα μπορούσαμε να πούμε σίγουρα πως θα μαχόμαστε πάλι στην κορυφή. Όμως είμαστε αποφασισμένοι να αρχίσουμε πάλι να διεκδικούμε pole positions και νίκες». Η νέα σεζόν αρχίζει στις 5 Μαρτίου, στο Μπαχρέιν.