Formula 1: Το Γκραν Πρι του Καναδά υπό το πρίσμα των ελαστικών

GP Canada 2023

Ο Max Verstappen ήταν και φέτος ο νικητής του Γκραν Πρι του Καναδά, που αποτέλεσε τον όγδοο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος του 2023.

Ήταν η 41η νίκη του, ισοφάρισε έτσι τον Ayrton Senna στην 5η θέση της κατάταξης των νικητών όλων των εποχών. Πρώτος σ’ αυτή την κατάταξη είναι ο Lewis Hamilton με 103 νίκες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης, ήταν η 100στη νίκη της Red Bull σε 355 εκκινήσεις Grand Prix. Η πρώτη ήταν στην Κίνα στις 19 Απριλίου του 2009 όταν κέρδισε ο Sebastian Vettel. Η Red Bull είναι η 5η ομάδα που πετυχαίνει 100 νίκες. Πρώτη είναι η Ferrari (242), ακολουθούν η McLaren (183), η Mercedes (125) και η Williams (114).

Από τους δέκα πρώτους στην τελική κατάταξη, οι έξι σταμάτησαν δυο φορές για λάστιχα και οι τέσσερις μια φορά. Αξίζει όμως να τονίσουμε πως η δεύτερη αλλαγή του Perez ήρθε δυο γύρους πριν το φινάλε. Έγινε για να μπορέσει να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο αγώνα και να πάρει τον έξτρα βαθμό.

Στην εκκίνηση 16 οδηγοί προτίμησαν τη μέση γόμα: τρεις από τους τέσσερις άλλους – Perez, Bottas και Magnussen – έβαλαν τη σκληρή και μόνο ο Gasly εκκίνησε με τη μαλακή γόμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως αναμενόταν η μαλακή γόμα C5 χρησιμοποιήθηκε ελάχιστα στον αγώνα, μόνο για 12 γύρους. Από αυτούς δέκα έκανε ο Gasly στην αρχή και άλλους δυο ο Perez στο τέλος.

Η γόμα που χρησιμοποιήθηκε περισσότερο ήταν η C3 (70.4% των γύρων). Ακόμη ένα 28.7% των γύρων έγιναν με τη C4.

Όσον αφορά στις αποστάσεις ο Albon, που το ξέρει αυτό το έργο, έκανε 58 γύρους με ένα σετ σκληρής γόμας. Τερμάτισε εντυπωσιάζοντας, στην 7η θέση. Ο Leclerc συμπλήρωσε 39 γύρους, τους περισσότερους με τη μέση γόμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Mario Isola – Διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού Pirelli: «Ήταν ένας πολύ ενδιαφέρον αγώνας, ο πιο αμφίρροπος της σεζόν, όπως μπορεί να δει κανείς στα αποτελέσματα. Στις τέσσερις πρώτες θέσεις τερμάτισαν οδηγοί τεσσάρων διαφορετικών ομάδων με χρονική διαφορά μικρότερη των 20 δευτερολέπτων. Η πρόβλεψή μας ότι η καλύτερη επιλογή θα είναι η στρατηγική δυο αλλαγών επιβεβαιώθηκε καθώς οι τρεις πρώτοι ακολούθησαν αυτό το δρόμο έστω και με διαφορετική – ο καθένας – διαχείριση. Παραταύτα και η στρατηγική της μιας αλλαγής αποδείχτηκε αποτελεσματική εναλλακτική όπως έδειξαν οι δυο οδηγοί της Ferrari: Leclerc και Sainz διένυσαν περισσότερη από τη μισή απόσταση με τη μέση γόμα, χωρίς ιδιαίτερη πτώση απόδοσης στα ελαστικά λόγω τοπικής υπερθέρμανσης. Ένα ξεκάθαρο σημάδι ότι το μονοθέσιό τους έχει βελτίωση στο σετάρισμα. Οι θερμοκρασίες ήταν πιο χαμηλές απ’ ότι τις προηγούμενες μέρες, έτσι υπήρχε μικρότερος κίνδυνος υπερθέρμανσης των ελαστικών. Ένας ακόμη παράγοντας που έπαιξε σημαντικό ρόλο στη διαχείριση των ελαστικών ήταν ότι γρήγορα στρώθηκε με γόμα η αγωνιστική γραμμή παρότι είχε ξεπλυθεί εντελώς μετά τη βροχή του Σαββάτου. Προσωπικά ήταν τιμή να δώσω για λογαριασμό της Pirelli – χορηγό ονόματος του αγώνα – το τρόπαιο νίκης του κατασκευαστή, στον Adrian Newey, έναν άνθρωπο που έχει συμβάλει τα μέγιστα στην επιτυχία της ομάδας του, στην ιστορία του αθλήματος και συνεχίζει. Ήταν μια ιδιαίτερη μέρα καθώς η Red Bull πανηγύρισε την 100στη της νίκη».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ