Οι Red Bull πέτυχαν το 1-2 στο Γκραν Πρι του Μπακού, με το Max Verstappen να τερματίζει μπροστά από τον έτερο οδηγό της αυστριακής ομάδας, Sergio Perez.
Έτσι ο Ολλανδός έγινε ο 6ος διαφορετικός νικητής στο Αζερμπαϊτζάν. Οι δυο οδηγοί ακολούθησαν πανομοιότυπη στρατηγική: Εκκίνησαν με την P Zero κίτρινη/μέση γόμα και μετά έκαναν δυο αλλαγές βάζοντας την P Zero λευκή/σκληρή γόμα. Εκμεταλλεύτηκαν το δεύτερο εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας για να πραγματοποιήσουν την τελευταία αλλαγή. Υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας ένα pit stop διαρκεί το μισό χρόνο, απ’ ότι σε ρυθμό αγώνα.
Οι τέσσερις πρώτοι αξιοποίησαν στρατηγική δυο αλλαγών με τους οδηγούς της Mercedes (τερμάτισαν στην 3η και 4η θέση) να πραγματοποιούν την πρώτη τους αλλαγή όταν είχαμε για πρώτη φορά εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας: Λίγους γύρους προτού οι οδηγοί της Red Bull πραγματοποιήσουν τις δικές τους πρώτες αλλαγές.
BUY NOW
Ήταν μια ζεστή μέρα στο Μπακού, ο αγώνας εκκίνησε στις 3 μετά το μεσημέρι (τοπική ώρα) με τη θερμοκρασία οδοστρώματος να ξεπερνά τους 50 βαθμούς Κελσίου. Η χρήση των πιο μαλακών γομών ενείχε το ρίσκο πτώσης απόδοσης, λόγω θερμικής καταπόνησης. Η πλειοψηφία των οδηγών εκκίνησε με τη μέση γόμα, πέντε οδηγοί εκκίνησαν με τη σκληρή γόμα. Απ’ όσους εκκίνησαν με τη σκληρή πιο ψηλά στην 7η θέση, τερμάτισε ο Daniel Ricciardo, της McLaren.
ΠΩΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΘΗΚΑΝ ΟΙ ΓΟΜΕΣ
ΣΚΛΗΡΗ Ήταν η γόμα κλειδί σήμερα, αντιμετώπισε πολύ καλά τις υψηλές θερμοκρασίες και τις υψηλές ταχύτητες στους δρόμους του Μπακού. Το αποτέλεσμα ήταν να μην παρουσιάσει καθόλου πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης έτσι οι οδηγοί μπορούσαν να πιέσουν σκληρά. Ο οδηγός της AlphaTauri, Pierre Gasly και ο οδηγός της Aston Martin, Sebastian Vettel, που τερμάτισαν στην 5η και 6η θέση αντίστοιχα συμπλήρωσαν 42 γύρους μ’ αυτή τη γόμα αφού άλλαξαν ελαστικά υπό το καθεστώς του πρώτου εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο ταχύτερος γύρος (με τον έξτρα βαθμό) επετεύχθη από τον Perez με τη σκληρή γόμα.
MEΣΗ Η πιο δημοφιλής επιλογή στην εκκίνηση. Αρκετοί οδηγοί την έβγαλαν νωρίς στον 9ο γύρο ώστε να εκμεταλλευτούν το «δωρεάν» pit stop που πρόσφερε το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Όπως είχαμε προβλέψει παρουσίασε κάποια πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης, αλλά ήταν μέσα στα προβλεπόμενα όρια.
ΜΑΛΑΚΗ Για δεύτερο συνεχή αγώνα χρησιμοποιήθηκε μόνο από τον οδηγό της AlphaTauri Yuki Tsunoda, που έβαλε αυτή τη γόμα λίγο πριν τον τέλος όταν σταμάτησε εκτάκτως για επισκευές στην πίσω αεροτομή. Γενικά ήταν πολύ μαλακή γόμα για μεγάλες αποστάσεις, σε συνθήκες, όπως αυτές του αγώνα.
Ο διευθυντής motorsport της Pirelli, Mario Isola, είπε: «Υπό κανονικές συνθήκες αυτός θα ήταν αγώνας μιας αλλαγής, αλλά οι ευκαιρίες που πρόσφερε το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας με ελάχιστο χαμένο χρόνο, ήταν πολύ καλές για να τις αγνοήσουν οι περισσότερες ομάδες. Αυτό επηρέασε τη χρονική στιγμή που έγιναν τα pit stop και κατ’ επέκταση τη στρατηγική. Παραταύτα είδαμε 7 από τους 15 οδηγούς που τερμάτισαν να κάνουμε μια αλλαγή. Αυτό δεικνύει την αντοχή αλλά και την απόδοση των ελαστικών. Με τις συνθήκες που επικρατούσαν, ζεστή πίστα και υψηλές ταχύτητες ήταν ξεκάθαρο πως ταίριαζαν καλύτερα στον αγώνα οι πιο σκληρές γόμες: Πολλές ομάδες το είχαν υπολογίσει και είχαν φυλάξει για τον αγώνα περισσότερα από ένα σετ σκληρών ελαστικών».
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ