Formula 1: To Grand Prix Ισπανίας ήταν μία σκακιέρα με πιόνια τα ελαστικά

GP Spain 2024

Η φίλοι της Formula 1 απόλαυσαν μία ακόμα σπουδαία μάχη στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1, αυτή τη φορά στην πίστα της Βαρκελώνης.

Μπορεί ο Max Verstappen να πανηγύρισε την έβδομη νίκη του σε δέκα αγώνες, όμως χρειάστηκε να ιδρώσει για αυτή. Ο οδηγός της Red Bull Racing έδωσε μάχες τροχό με τροχό, πρώτα με τον Lando Norris και έπειτα με τον George Russell. Έκανε εξαιρετική διαχείριση των ελαστικών καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα και στο τέλος άντεξε στην πίεση του Lando Norris.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο οδηγός της McLaren δοκίμασε μια διαφορετική στρατηγική από τον Verstappen, καθώς ο Ολλανδός τον προσπέρασε στην εκκίνηση. Επιμήκυνε τα δύο πρώτα stint (μπήκε οκτώ γύρους αργότερα με τη μαλακή γόμα και τέσσερις γύρους αργότερα με τη μέση γόμα) για να προσπαθήσει να πιάσει τον πρωτοπόρο στο τέλος έχοντας πιο φρέσκα μαλακά ελαστικά. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι ο Max χρησιμοποίησε το δικό του σετ καινούργιας μαλακής γόμας C3 στο τελευταίο stint, ενώ ο Norris είχε χρησιμοποιήσει τα δικά του στην εκκίνηση.

Ο Lewis Hamilton τερμάτισε τρίτος, επιστρέφοντας στο βάθρο για πρώτη φορά από το Μεξικάνικο Grand Prix της περασμένης χρονιάς. Από το ντεμπούτο του το 2007, επί 18 συνεχόμενες σεζόν, ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής καταφέρνει να τερματίσει στην πρώτη τριάδα τουλάχιστον μία φορά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ήταν η 61η νίκη του Verstappen και η τέταρτη σε αυτή την πίστα, όπου πριν από οκτώ χρόνια πήρε την παρθενική του νίκη στη Formula 1. Για τη Red Bull, ήταν συνολικά η 120η νίκη, η έβδομη στους δέκα αγώνες αυτής της σεζόν και αυτοί οι αριθμοί σημαίνουν ότι ο Ολλανδός είναι υπεύθυνος για λίγο παραπάνω από το μισό των συνολικών νικών της αυστριακής ομάδας.

Ας δούμε όμως μερικά ακόμα ενδιαφέροντα στοιχεία από τον αγώνα της Βαρκελώνης. Δεν υπήρξαν εγκαταλείψεις στον αγώνα: 11 από τους 20 οδηγούς συμπλήρωσαν τους 66 γύρους, ενώ 9 τερμάτισαν ένα γύρο πίσω. Οι 19 οδηγοί που παρατάχτηκαν στην εκκίνηση, ξεκίνησαν με τα μαλακά ελαστικά C3, ενώ ο Alex Albon, που ξεκίνησε από τα pit λόγω προβλήματος, χρησιμοποίησε τη μέση γόμα C2. Οι αλλαγές ελαστικών ξεκίνησαν από τον 9ο γύρο με τον Yuki Tsunoda, αλλά οι πρωτοπόροι περίμεναν μέχρι τον 15ο γύρο (Carlos Sainz και Russel) για να αλλάξουν σε μέση γόμα. Οι Norris και Charles Leclerc παρατείναν όσο το δυνατόν περισσότερο το πρώτο μέρος. Ο Βρετανός έφτασε μέχρι τον 23ο γύρο και ο Μονεγάσκος ως τον 24ο. Στο τελευταίο μέρος του αγώνα μπήκαν στο παιχνίδι και τα σκληρά ελαστικά χρησιμοποιούμενα από τους περισσότερους οδηγούς. Ωστόσο, μεταξύ των πρωτοπόρων, τα μαλακά ελαστικά κυριάρχησαν για το τελευταίο μέρος του αγώνα. Ήταν επιλογή των Verstappen, Hamilton, Leclerc αλλά και του διδύμου της McLaren. Μόνο οι Sainz και Russell επέλεξαν τα σκληρά ελαστικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μόνο δύο οδηγοί, οι Sergio Perez και Tsunoda, έκαναν τρεις αλλαγές, ενώ δώδεκα οδηγοί χρησιμοποίησαν και τις τρεις διαθέσιμες γόμες. Εκτός από τους πέντε οδηγούς που αναφέρθηκαν ήδη, οι μόνοι οδηγοί που δεν το έκαναν ήταν οι Perez, Albon και Valtteri Bottas. Ο Φινλανδός συμπλήρωσε τη μεγαλύτερη απόσταση με τη σκληρή γόμα διανύοντας 37 γύρους. Αντίστοιχα ο Ζhou Guanyu συμπλήρωσε 32 γύρους με τη μέση γόμα και ο Leclerc κατάφερε να ολοκληρώσει 24 γύρους με τα μαλακά ελαστικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο διευθυντής motorsport της Pirelli, Mario Isola, είπε: «Ήταν ένας πολύ έντονος και κατά διαστήματα θεαματικός αγώνας. Σκέφτομαι την απίστευτη εκκίνηση του Russell, παρόμοια με αυτή του Alonso το 2011 αλλά και τις μονομαχίες μεταξύ του George, πρώτα με τον Max και μετά με τον Lando. Ο αγώνας μεταξύ των πρωτοπόρων ήταν σαν μια παρτίδα σκάκι ανάμεσα στις τέσσερις ομάδες που κατέλαβαν τις οκτώ πρώτες θέσεις, με τις κινήσεις να αποτελούνται από στρατηγικές επιλογές και διαχείριση ελαστικών. Ωστόσο, από την πλευρά μας, ήταν στην πραγματικότητα ένας πολύ γραμμικός αγώνας. Οι τρεις διαθέσιμες γόμες απέδωσαν σύμφωνα με τις προσδοκίες, τόσο όσον αφορά στην φθορά όσο και στην πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης παρά το γεγονός ότι οι θερμοκρασίες ήταν σημαντικά υψηλότερες από τις προβλεπόμενες. Το ίδιο ισχύει και για τις στρατηγικές, όσον αφορά στη χρήση των ελαστικών και στα παράθυρα pit stop. Η μαλακή και η μέση γόμα είχαν την καλύτερη απόδοση. Παρά τις υψηλότερες θερμοκρασίες, η σκληρή γόμα δυσκολεύτηκε λίγο όσον αφορά στη συνολική απόδοση, χωρίς να προσφέρει σημαντικό πλεονέκτημα σε αντοχή στη θερμική καταπόνηση».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ