F1: Το Grand Prix Σιγκαπούρης υπό το πρίσμα των ελαστικών

Grand Prix Σιγκαπούρης

Μετά τη νίκη του στους δρόμους του Πριγκιπάτου του Μονακό, ο Sergio Perez πανηγύρισε σε άλλο ένα σιρκουί πόλη.

Ο Μεξικανός επικράτησε και στο Grand Prix της Σιγκαπούρης, μπροστά από τους δυο οδηγούς της Ferrari: Charles Leclerc και Carlos Sainz. Οι τρεις πρώτοι τερμάτισαν χρησιμοποιώντας την P Zero κίτρινη/μέση γόμα.

Η εκκίνηση του αγώνα καθυστέρησε μια ολόκληρη ώρα καθώς έπιασε καταιγίδα λίγο πριν τα μονοθέσια πάρουν τη θέση τους στην αφετηρία. Μόλις σταμάτησε η βροχή ο αγώνας ξεκίνησε σε βρεγμένη πίστα και όλα τα μονοθέσια χρησιμοποιούσαν τα ενδιάμεσα ελαστικά Cinturato με τα πράσινα διακριτικά. Χρειάστηκε να φτάσουμε μετά τα μισά του αγώνα, προτού έρθει η ώρα για σλικ ελαστικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αυτοκίνητο ασφαλείας έπαιξε και φέτος το ρόλο του στον αγώνα της Σιγκαπούρης. Η πρώτη εμφάνισή του ήρθε στον 7ο γύρο αλλά κανείς δεν άλλαξε ελαστικά. Μετά είχαμε εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας στον 21ο γύρο. Τότε ο οδηγός της Mercedes, George Russell ήταν ο πρώτος που έβαλε σλικ ελαστικά, επιλέγοντας την P Zero κίτρινη μέση γόμα. Οι άλλες ομάδες ακολούθησαν πανομοιότυπη στρατηγική από ενδιάμεσα ελαστικά σε σλικ με μέση γόμα.

Εξαιρέσεις ήταν ο οδηγός της McLaren, Daniel Ricciardo και ο οδηγός της Alfa Romeo Valtteri Bottas, που επέλεξαν την P Zero κόκκινη μαλακή γόμα. Προς το τέλος του αγώνα ήταν συναρπαστικό ότι οι Leclerc, Perez πίεζαν ανταλλάσσοντας συνεχώς ταχύτερους γύρους. Η τελευταία προσπάθεια του Μεξικάνου είχε σαν αποτέλεσμα χρόνο 1:48.165 με τη μέση γόμα.

Το δίδυμο της McLaren, Lando Norris και Daniel Ricciardo αξιοποίησε με τον καλύτερο τρόπο τα ενδιάμεσα ελαστικά Cinturato με τα πράσινα διακριτικά, συμπληρώνοντας μ’ αυτά τη μεγαλύτερη απόσταση: 36 γύρους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ιστορική ομάδα επέλεξε διαφορετικές στρατηγικές για τους δυο οδηγούς που σταμάτησαν μια φορά: Ο Norris έβαλε τη μέση γόμα και ο Ricciardo έβαλε τη μαλακή γόμα. Το αποτέλεσμα ήταν να τερματίσουν στην 4η και 5η θέση αντίστοιχα δίνοντας σημαντικούς βαθμούς στην Βρετανική ομάδα.

Ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen, ο οποίος εκκίνησε από την 8η θέση, κατάφερε να βαθμολογηθεί παρότι έχασε πολλές θέσεις. Έκανε δυο αλλαγές τη μια μετά την άλλη: Έβαλε τη μέση γόμα στον 35ο γύρο και την μαλακή γόμα πέντε γύρους αργότερα. Ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος τερμάτισε τελικά στην 7η θέση.

Οι οδηγοί της Haas, Kevin Magnussen και Mick Schumacher έκαναν δυο αλλαγές και είχαν διαφορετικές στρατηγικές: Τερμάτισαν στην 12η και 13η θέση χρησιμοποιώντας αντίστοιχα μέση και μαλακή γόμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Mario Isola, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli, σχολίασε: «Τα Cinturato ενδιάμεσα ελαστικά με το πράσινο χρώμα, έδειξαν πόσο αξιόπιστα είναι στον αγώνα. Παρότι ο ρυθμός φθοράς ήταν υψηλός, η απόδοσή τους ήταν εξαιρετική για μεγάλο αριθμό γύρων, όπως ακριβώς το περιμέναμε. Αυτό οφείλεται στα δεδομένα που συγκεντρώσαμε στις κατατακτήριες δοκιμές. Όπως είδαμε και το Σάββατο χρειάστηκε αρκετή ώρα για να στεγνώσει η διαδρομή καθώς λίμναζε νερό στην επιφάνεια του οδοστρώματος. Από τη στιγμή που άρχισε να στεγνώνει, η πίστα άλλαξε μορφή με τους οδηγούς να επιλέγουν τα σλικ ελαστικά. Η πλειοψηφία των ομάδων επέλεξε την P Zero κίτρινη/μέση γόμα η οποία προσέφερε βέλτιστη ισορροπία ανάμεσα στην απόδοση, στην εύκολη προσέγγιση σε θερμοκρασία λειτουργίας και στην διάρκεια. Οι οδηγοί έπρεπε να δείχνουν ιδιαίτερη προσοχή για να μην πατήσουν εκτός γραμμής και να αποφύγουν την απώλεια θερμότητας από τα νερά που έψυχαν τα ελαστικά και τα έβγαζαν από το παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας. Η επιστροφή στη Σιγκαπούρη μπροστά σε τόσους χιλιάδες θεατές έδειξε τι πραγματικά είναι η Formula 1, ήταν ένα θεαματικό Σαββατοκύριακο».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ