Ο καιρός ήταν ο μεγάλος… συμπρωταγωνιστής του Max Verstappen στο εικοστό-πρώτο Grand Prix του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1.
Η βροχή άλλαξε τα πάντα, ακόμα και τη δομή του αγωνιστικού τριημέρου, στο οποίο ο οδηγός της Red Bull Racing σημείωσε σήμερα μία από τις καλύτερες νίκες της καριέρας του. Εκκίνησε από την 17η θέση και τερμάτισε πρώτος. Αυτή ήταν η 62η νίκη του Ολλανδού και η πρώτη του από τις 23 Ιουνίου όταν κέρδισε το Grand Prix Ισπανίας.
Παράλληλα, ήταν η όγδοη νίκη του για τη σεζόν, όπως και για την ομάδα του, η οποία έχει συνολικά 121 νίκες στο σπορ, με οκτώ από αυτές να έχουν επιτευχθεί στην πίστα του Interlagos.
BUY NOW
Στο βάθρο ανέβηκαν και οι δύο οδηγοί της Alpine, με τον Esteban Ocon στη δεύτερη θέση και τον Pierre Gasly στην τρίτη. Τελευταία φορά που δύο Γάλλοι τερμάτισαν στην πρώτη τριάδα ήταν στο Grand Prix Ισπανίας του 1997, όταν ο Olivier Panis (Prost-Mugen Honda) ήταν δεύτερος και ο Jean Alesi (Benetton-Renault) τρίτος. Νικητής τότε ήταν, ένας επίσης γαλλόφωνος οδηγός, ο Jacques Villeneuve (Williams-Renault).
Η δράση στην πίστα ξεκίνησε από τις 07:30 το πρωί με τις κατατακτήριες δοκιμές οι οποίες είχαν αναβληθεί την προηγούμενη μέρα λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών. Η βροχή έπαιξε τον ρόλο της, καθώς κανένας οδηγός δεν μπόρεσε να χρησιμοποιήσει ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα. Τα full wet ελαστικά χρησιμοποιήθηκαν στο πρώτο μέρος των κατατακτήριων δοκιμών, πριν μπουν στο παιχνίδι τα ενδιάμεσα. Υπήρξαν πέντε κόκκινες σημαίες λόγω ατυχημάτων, σε μια περίοδο που διήρκεσε σχεδόν μία ώρα και 45 λεπτά, με τη βροχή να μεταβάλλεται σε ένταση αρκετές φορές.
Ο αγώνας προγραμματίστηκε να εκκινήσει δύο νωρίτερα του προγραμματισμένου, στις 17:30. Εκτός από τη διακοπή του με κόκκινη σημαία περίπου στα μισά, λόγω της έντονης βροχόπτωσης που μείωσε την ορατότητα σε επικίνδυνο βαθμό, εξελίχθηκε, με λίγες μόνο εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας. Σε 69 γύρους (η απόσταση του αγώνα μειώθηκε κατά δύο γύρους λόγω των δύο ματαιωμένων εκκινήσεων), τα ενδιάμεσα ελαστικά έκαναν το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς. Μόνο πέντε οδηγοί – Sergio Pérez, Liam Lawson, Yuki Tsunoda, Zhou Guanyu και Nico Hulkenberg - χρησιμοποίησαν τα βρόχινα ελαστικά όταν η βροχή εντάθηκε, αλλά στη συνέχεια η κόκκινη σημαία διέκοψε τον αγώνα. Στην επανεκκίνηση τα ενδιάμεσα ήταν πιο κατάλληλα για τις συνθήκες που επικρατούσαν στην πίστα.
Υπήρξαν συνολικά 33 αλλαγές ελαστικών, συμπεριλαμβανομένων αυτών της διακοπής με κόκκινη σημαία. Συνολικά χρησιμοποιήθηκαν 51 σετ, πέντε από αυτά ήταν βρόχινα, τα άλλα ενδιάμεσα. Από τους οδηγούς που τερμάτισαν τον αγώνα, μόνο τέσσερις χρησιμοποίησαν δύο σετ ενδιάμεσων, συγκεκριμένα ο Valtteri Bottas και οι τρεις οδηγοί που τερμάτισαν στο βάθρο.
O Mario Isola, διευθυντής motorsport της Pirelli, είπε σχετικά με τον αγώνα στη Βραζιλία: «Τι να πω, ήταν μια πραγματικά πολυάσχολη Κυριακή! Είναι αλήθεια ότι έχει ξανασυμβεί να έχουμε την ίδια μέρα κατατακτήριες δοκιμές και αγώνα, ακόμη και στην περίοδο που η Pirelli είναι ο Παγκόσμιος Προμηθευτής Ελαστικών της Formula 1. Αλλά ποτέ πριν δεν είχε γίνει τόσο νωρίς μέσα στην ημέρα και σε τόσο συμπιεσμένο χρονικό πλαίσιο, με πολλούς από την οικογένεια της Formula 1 να ακούν τα ξυπνητήρια τους να χτυπούν πολύ πριν την αυγή! Πιστεύω ότι πρέπει να επαινέσουμε όλους όσοι υλοποίησαν το πρόγραμμα του Σαββατοκύριακου, παρά το γεγονός ότι ο καιρός περιέπλεξε τα πράγματα από το απόγευμα της Παρασκευής. Υπήρχε ένα εκπληκτικό πλήθος σχεδόν τριακοσίων χιλιάδων θεατών στο Interlagos και είμαι σίγουρος ότι τόσο αυτοί όσο και όλοι όσοι παρακολουθούσαν από την τηλεόραση ή τις διάφορες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης ανταμείφθηκαν με ένα πολύ συναρπαστικό θέαμα, τόσο στις κατατακτήριες δοκιμές όσο και στον αγώνα. Βίωσαν μια ολόκληρη γκάμα συναισθημάτων, κάτι που συμβαίνει συχνά όταν η βροχή έρχεται να μειώσει την πρόσφυση ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύει τις δεξιότητες των οδηγών».
Ο Ιταλός συμπλήρωσε: «Από τεχνικής πλευράς, φεύγουμε από το Interlagos έχοντας συλλέξει πολλές χρήσιμες πληροφορίες. Στις κατατακτήριες δοκιμές είδαμε τόσο τα βρόχινα όσο και τα ενδιάμεσα ελαστικά σε δράση και ως εκ τούτου μπορέσαμε να επαληθεύσουμε σαφώς τα παράθυρα λειτουργίας τους. Στον αγώνα, υπήρξε ένα σημείο όπου θα μπορούσε να γίνει άμεση σύγκριση μεταξύ των δύο τύπων ελαστικών σε μια μακρά περίοδο, αλλά στην πραγματικότητα η διακοπή που επιβλήθηκε η ορατότητα χειροτέρεψε, σήμαινε ότι αξιολογήσαμε μόνο μερικούς γύρους. Θα πρέπει επίσης να έχουμε κατά νου ότι η βροχή είχε διακυμάνσεις και σε μια ολοκαίνουργια επιφάνεια πίστας, τα επίπεδα πρόσφυσης στο βρεγμένο ήταν πολύ περιορισμένα, εν μέρει λόγω του λείου οδοστρώματος. Κατά τα άλλα, πιστεύω ότι και τα δύο ελαστικά ανταποκρίθηκαν στο έργο τους».