Formula 1: H FIA επιβάλλει άμεσα πιο αυστηρά τεστ ευλυγισίας των πίσω αεροτομών

Χρειάστηκε να διεξαχθεί μόνο ένα Grand Prix του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος για να αναγκαστεί η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού να επέμβει.
Στην Αυστραλία ζητήθηκε από τις ομάδες της Formula 1 να χρησιμοποιηθούν κάμερες ώστε να ελεγχθεί η παραμόρφωση των πίσω αεροτομών των νέων μονοθεσίων. Αυτό ήταν κάτι που συνέβη την Παρασκευή στις ελεύθερες δοκιμές και τελικά, το υλικό που εξετάστηκε ενδελεχώς, ανάγκασε την τεχνική ομάδα υπό την ηγεσία του Νικόλα Τομπάζη, να αναλάβει δράση.
Από τον επόμενο κιόλας αγώνα, το Grand Prix Κίνας που διεξάγεται το προσεχές Σαββατοκύριακο στη Σαγκάη, θα υπάρχουν πιο αυστηρά τεστ ελέγχου της ευλυγισίας των πίσω αεροτομών.
BUY NOW

Συγκεκριμένα, η σχετική ανακοίνωση της FIA ανέφερε:
«Όπως έχει γνωστοποιηθεί, μεταξύ του τέλους της σεζόν του 2024 και της έναρξης της σεζόν του 2025, η FIA άσκησε την εξουσία που της παραχωρείται σύμφωνα με το Άρθρο 3.15.1 των Τεχνικών Κανονισμών να εισάγει είτε νέες, είτε πιο απαιτητικές δοκιμές εκτροπής φορτίου για την μπροστινή αεροτομή, το άνω πίσω πτερύγιο και το πίσω beam wing (από τον ένατο αγώνα της σεζόν, το ισπανικό GP).
Επιπλέον, η FIA ζήτησε από τις ομάδες να χρησιμοποιήσουν κάμερες στις ελεύθερες δοκιμές ώστε να ελέγξει τις παραμορφώσεις που είχαν τα μονοθέσια εντός πίστας, κατά τη διάρκεια του Grand Prix της Αυστραλίας.
Έχοντας αναλύσει το υλικό από τις παραμορφώσεις των πίσω αεροτομών, σε συνδυασμό με τις στατικές παραμορφώσεις που μετρήθηκαν μέσα στο γκαράζ της FIA στη Μελβούρνη, η FIA κατέληξε στο συμπέρασμα ότι υπάρχουν επαρκείς λόγοι για πιο αυστηρές δοκιμές στο άνω στέλεχος της πίσω αεροτομής, που θα εισαχθούν από το επερχόμενο Grand Prix, αυτό της Κίνας.
Πιο συγκεκριμένα, το άρθρο 3.15.17, που εισήχθη το 2025, ορίζει ότι εάν εφαρμοστούν 75 κιλά κατακόρυφου φορτίου σε κάθε άκρο του κύριου επιπέδου της πίσω αεροτομής, η απόσταση μεταξύ της κυρίως αεροτομής και του πτερυγίου (γνωστό και ως «κενό σχισμής») δεν πρέπει να διαφέρει περισσότερο από 2 χιλιοστά.
Από το επερχόμενο Grand Prix στη Σαγκάη, αυτό το όριο θα μειωθεί στα 0,5 χιλιοστά και καθώς εφαρμόζεται τελευταία στιγμή για τη Σαγκάη, θα υπάρξει ανοχή 0,25 χιλιοστών σε αυτό το νέο όριο. Οι ομάδες ενημερώθηκαν για αυτήν την αναθεωρημένη δοκιμή τη Δευτέρα 17 Μαρτίου.
Η FIA επιθυμεί να επιβεβαιώσει ότι κατά τη διάρκεια του αγώνα της Μελβούρνης, όλα τα αυτοκίνητα που ελέγχθηκαν σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Άρθρου 3.15.17, διαπιστώθηκε ότι συμμορφώνοντας με αυτές, επομένως όλα τα αυτοκίνητα που αγωνίστηκαν στη Μελβούρνη θεωρήθηκαν νόμιμα».
Μένει να δούμε ποιες ομάδες θα επηρεαστούν αρνητικά από τα παραπάνω.