Ο ψυχρός πόλεμος ανάμεσα σε Red Bull Racing και Mercedes συνεχίζεται, με τις υβριδικές μηχανές της Honda να βρίσκονται στο επίκεντρο των συζητήσεων και στο περιθώριο του Grand Prix Αυστρίας, που είναι ο ένατος γύρος σε αυτό τον αγωνιστικό μαραθώνιο 23 στάσεων.
Στους τελευταίους αγώνες η αυστριακή ομάδα έχει το πάνω χέρι, με μεγάλο της όπλο την αναβαθμισμένη υβριδική μηχανή της ιαπωνικής εταιρείας. Ωστόσο, αυτή η... αναβάθμιση είναι που γεννά τα ερωτηματικά.
Σύμφωνα με τη Mercedes, η Honda προσέφερε περισσότερα άλογα στη μονάδα της, πράγμα όμως που απαγορεύεται βάσει κανονισμών αφού οι υβριδικές μηχανές ομολογκάρονται και οι όποιες αναβαθμίσεις αφορούν επί μέρους τομείς. Ή τουλάχιστον έτσι πρέπει, με το μοναδικό παράθυρο να εστιάζει ουσιαστικά στον τομέα της αξιοπιστίας.
BUY NOW
Μέχρι τώρα, οι απαντήσεις έρχονταν μέσω της Red Bull, όμως στην Αυστρία ήρθαν και απαντήσει από επίσημα χείλη στο στρατόπεδο της Honda και συγκεκριμένα στον τεχνικό της διευθυντή, τον Toyoharu Tanabe που συμμετείχε στη συνέντευξη Τύπου της Παρασκευής.
Μεταξύ άλλων, ο Ιάπωνας τεχνικός δήλωσε: «Θα ήμουν χαρούμενος αν είχαμε συν 15 άλογα στον κινητήρα μας, όμως αυτό δεν είναι αλήθεια. Βάσει των κανονισμών που είναι σε ισχύ, κάθε αναβάθμιση απόδοσης απαγορεύεται μέσα στη σεζόν. Κατά συνέπεια, η δεύτερη μονάδα ισχύος την οποία φέραμε πρόσφατα, έχει τις ίδιες προδιαγραφές και τα ίδια επίπεδα απόδοσης με την προηγούμενη. Επίσης, βάσει κανονισμών, κάθε αλλαγή που γίνεται πρέπει να υποβάλλεται στην FIA. Και επιτρέπονται αλλαγές μόνο στοχεύοντας σε αξιοπιστία, εξοικονόμηση πόρων κτλ και τονίζω ξανά πως προϋποθέτει πως αυτές πρέπει να σταλούν στην FIA και να εγκριθούν από αυτή. Επίσης, η FIA παρουσιάζει τα σχετικά έγγραφα και στους άλλους κατασκευαστές, που πρέπει να εγκρίνουν τη νομιμότητα κάθε αλλαγής. Άρα η απάντησή μου σε όσα λέγονται είναι πως δεν μπορείς να βελτιώσεις τη δύναμη του κινητήρα κατά τη διάρκεια της σεζόν».
Όμως ο Tanabe δεν περιορίστηκε εκεί και τόνισε πως η αλλαγή απόδοσης ήρθε γιατί σταδιακά έμαθαν πως να αξιοποιούν καλύτερα αυτή τη μονάδα ισχύος, βελτίωσαν κάθε της αδυναμία και ενδυνάμωσαν κάθε ισχυρό της χαρτί.
«Έτσι, οι προδιαγραφές, η απόδοση σε αριθμούς είναι η ίδια, όμως η πραγματική απόδοσή μας στην πίστα πιστεύουμε πως βελτιώνεται. Πάντως, οι λεπτομερείς αναλύσεις που κάνουμε σχετικά με την απόδοση της υβριδικής μας μηχανής, δείχνουν πως ακόμα δεν είμαστε Νο1 σε αυτό τον τομέα», είπε ο Tanabe.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ