Ο επικεφαλής τεχνικός της Red Bull Racing και γκουρού του σχεδιασμού, Adrian Newey, μίλησε για το πόσο πίσω έμεινε η ομάδα του όταν συνεργαζόταν με τη Renault.
Οι δύο πλευρές κατέκτησαν μαζί την κορυφή της Formula 1 για τέσσερα συνεχόμενα χρόνια, από το 2010 έως και το 2013, όμως η γαλλική εταιρεία τα έκανε θάλασσα στο ξεκίνημα της υβριδικής εποχής. Έμεινε πολύ πίσω από τη Mercedes, πράγμα που έχρισε τη γερμανική ομάδα «αφεντικό» και περιόρισε την αυστριακή σε ρόλο «κομπάρσου».
O Newey είπε: «Είναι δίκαιο να πούμε πως δεν είχαν τον πιο ισχυρό V8, όμως ήταν ένα προϊόν που το είχαν προσαρμόσει στις απαιτήσεις του αυτοκινήτου μας – είχαμε κάποιες ιδιαίτερες απαιτήσεις, κυρίως σχετικά με τον τρόπο χρήσης της εξάτμισης. Έπειτα, όταν μπήκαμε στην υβριδική εποχή και η Renault δεν ερμήνευσε από την πρώτη χρονιά τους κανονισμούς όπως η Mercedes, βρεθήκαμε πολύ πίσω. Την πρώτη χρονιά –καθώς όλοι μπορεί να κάνουμε λάθη, με το σασί, τον κινητήρα, τους νέους κανονισμούς- μπορεί να πετύχεις το στόχο, μπορεί όχι. Εκείνοι απέτυχαν».
BUY NOW
Όμως αυτή δεν ήταν η χειρότερη φάση αυτής της συνεργασίας αφού ένα χρόνο μετά, τα προβλήματα ήταν ακόμα μεγαλύτερα.
Ο Newey συνέχισε: «Όταν ο κινητήρας στο ξεκίνημα της σεζόν του 2015 έδειχνε και ήταν χειρότερος από εκείνον του 2014, ήταν μία πολύ απογοητευτική στιγμή. Γιατί συνειδητοποιείς ότι στο άμεσο μέλος, ακόμα κι αν κάνεις θεαματική δουλειά, θα μπορείς να αρπάξεις μία τυχαία νίκη εδώ κι εκεί αλλά δεν πρόκειται να κερδίσεις ένα παγκόσμιος πρωτάθλημα. Εκεί ήταν ένα reset, κάτι που έπρεπε όλοι να αποδεχθούμε, ειδικά μετά την περίοδο κυριαρχίας μας από το δεύτερο μισό του 2009 και μετά, με τους τέσσερις τίτλους που ακολούθησαν. Η πραγματικότητά μας θα ήταν διαφορετική στο προσεχές μέλλον».
Εννέα χρόνια μετά το τελευταίο νταμπλ εκείνης της χρυσής τετραετίας, η Red Bull Racing έκανε ξανά το νταμπλ φέτος.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ