Μπορεί να περίμενε πέντε αγώνες για να φτάσει στον πολυπόθητο αριθμό των 100 νικών στη Formula 1, όμως η νίκη του Lewis Hamilton στο Γκραν Πρι της Ρωσίας, ήταν από τις πιο συναρπαστικές της καριέρας του.
Ο οδηγός της Mercedes διάβασε σωστά τις συνθήκες και με τη σωστή επιλογή ελαστικών, πήρε τη νίκη που τον τοποθέτησε ξανά στην κορυφή της βαθμολογίας.
Όμως τα πράγματα δεν είχαν ξεκινήσει καλά για τον πρωταθλητή. Δεν έκανε καλή εκκίνηση, ήταν μάλλον επιφυλακτικός αφού είχε τα πάντα να χάσει, έτσι έπεσε στην έκτη θέση.
BUY NOW
Μπροστά του, ο Carlos Sainz με τη Ferrari είχε περάσει τον κάτοχο της pole position Lando Norris με τη McLaren, ο George Russell κρατούσε την τρίτη θέση για τη Williams και ακολουθούσαν ο Lance Stroll που έκανε πολύ καλή εκκίνηση με την Aston Martin, ο Daniel Ricciardo με τη McLaren και ο Fernando Alonso με την Alpine.
Στην ουρά, η παρουσία πρωταγωνιστών που είχαν πάρει ποινής για αλλαγή κινητήρων, είχαν δώσει σπάνιο ενδιαφέρον. Ο Valtteri Bottas έκανε αλλαγή σήμερα (σε κινητήρα εσωτερικής καύσης, τούρμπο και MGU-H), εκκίνησε 16ος και είχε στόχο να καθυστερήσει τον Max Verstappen που εκκινούσε τελευταίος, ενώ ανάμεσά τους είναι και η Ferrari του Charles Leclerc.
Και ήταν ο Μονεγάσκος αυτός που σκαρφάλωσε πιο γρήγορα, την ώρα που ο Verstappen χρειάστηκε μόλις 6 γύρους για να βρεθεί μπροστά από τον Bottas.
Επιστρέφοντας στη μάχη της κορυφής, ο Norris κόλλησε πίσω από τον Sainz και όταν τον πέρασε, η Ferrari σηματοδότησε την έναρξη των pit stop. Ίσως νωρίτερα απ’ ότι θα έπρεπε. Αντίθετα στη McLaren καθυστέρησαν όσο μπορούσαν. Συγκεκριμένα μέχρι τον γύρο 28, αντιδρώντας στο pit stop του Hamilton ένα γύρο νωρίτερα.
Μετά τις αλλαγές, είχαν και οι δύο τη σκληρή γόμα, με τη διαφορά τους στα οκτώ δευτερόλεπτα. Κι όταν έφυγαν όσοι ήταν ενδιάμεσα και χρωστούσαν pit stop, ο Hamilton άρχισε την καταδίωξη. Κέρδιζε συνεχώς έδαφος ώσπου οκτώ γύρους πριν το τέλος, η διαφορά τους είχε εκμηδενιστεί.
Ο Hamilton πίεζε αλλά δεν μπορούσε να περάσει και τότε, ήρθε η βροχή για να φέρει τα πάνω-κάτω. Έβρεχε στη μισή πίστα και η άλλη μισή ήταν στεγνή, κάνοντας την απόφαση για αλλαγή ελαστικών εξαιρετικά δύσκολη για όσους ήταν στις πρώτες θέσεις.
Ο Hamilton αποδέχθηκε την εντολής της Mercedes, ο Norris αρνήθηκε την προτροπή της McLaren. Έπαιξε και έχασε αφού η βροχή εντάθηκε και πλέον ήταν αδύνατο να μείνει στο δρόμο με σλικ ελαστικά.
Έτσι ο Hamilton πέρασε πρώτος και πανηγύρισε την εκατοστή του νίκη στο σπορ – κάτι που δεν έχει πετύχει κανένας άλλος στην ιστορία της Formula 1.
Όμως η βροχή μπορεί να του έδωσε τη νίκη αλλά δεν τον βοήθησε στη μάχη της βαθμολογίας. Παίρνοντας τη σωστή απόφαση την κατάλληλη στιγμή, ο Verstappen βρέθηκε από την τελευταία θέση στη δεύτερη και έτσι μείωσε στο ελάχιστο τις απώλειες αφού είναι μόλις 2 πόντους πίσω από τον αντίπαλό του στη βαθμολογία.
Το βάθρο συμπλήρωσε η Ferrari, με τον Sainz να κερδίζει στο τέλος το έδαφος που έχασε στην κανονική ροή του αγώνα. Ο νικητής της Monza, o Ricciardo, τερμάτισε τέταρτος, μπροστά από τον Bottas που έσωσε στο τέλος έναν αγώνα που κυλούσε απογοητευτικά.
Έκτος ήταν ο Fernando Alonso για την Alpine, με τον Norris να αλλάζει λάστιχα στο τέλος αλλά να είναι υπό εξέταση από τους αγωνοδίκες γιατί προσπαθώντας να μπει στο pit lane, πάτησε την άσπρη γραμμή, πράγμα που απαγορεύεται.
Όγδοος ήταν ο Kimi Raikkonen για την Alfa Romeo, που επέστρεψε μετά από απουσία δύο αγώνων λόγω Covid, ένατος ήταν ο Sergio Perez που έκανε χαμηλή πτήση για τη Red Bull ενώ στους βαθμούς παρέμεινε και ο Russell, παρότι στο στεγνό οδόστρωμα η Williams δεν ήταν ανταγωνιστική.
Η συνέχεια είναι σε δύο εβδομάδες, στην Τουρκία.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ