Formula 1: Η αντοχή των ελαστικών έκανε το GP Ιαπωνίας βαρετό

GP Japan 2025

Μπορεί ο αγώνας της Σουζούκα να έφερε έναν ακόμα νέο νικητή φέτος, ωστόσο δεν είχε αγωνία και ανατροπές.

Έπειτα από την τέταρτη συνεχόμενη pole position στην ιαπωνική πίστα, ο Max Verstappen ολοκλήρωσε την εμφάνισή του με την 4η συνεχόμενη νίκη του στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Ήταν ένα θριαμβευτικό Σαββατοκύριακο για τον τέσσερις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, που πανηγύρισε την 64η νίκη στην καριέρα του, που ταυτόχρονα ήταν η όγδοη για τη Red Bull Racing στην Ιαπωνία και η 123η συνολικά για την αυστριακή ομάδα υπό την ηγεσία του Christian Horner.

Η McLaren πανηγύρισε το διπλό βάθρο με τον Lando Norris δεύτερο και τον Oscar Piastri τρίτο, αν και σίγουρα δεν μπορεί να είναι ικανοποιημένη από την ήττα από τους «ταύρους». Σε ένα ενδιαφέρον στατιστικό, η βρετανική ομάδα συμπλήρωσε 29 παρουσίες στο βάθρο της Σουζούκα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στα πρόσωπα του αγώνα ήταν και ο Andrea Kimi Antonelli που τερμάτισε έκτος και παράλληλα, σημείωσε δύο νέα ρεκόρ: Κατέρριψε αυτό του Verstappen ως ο νεότερος οδηγός που έχει βρεθεί επικεφαλής σε Grand Prix και αυτό του νεότερου οδηγού που σημείωσε ταχύτερο γύρο αγώνα. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τα επιτεύγματα του Ιταλού, πατώντας εδώ.

Όσο για τα ελαστικά και τις επιλογές των ομάδων, στην εκκίνηση συνολικά 15 οδηγοί, όλοι τους από τις οκτώ πρώτες σειρές, παρατάχθηκαν έχοντας επιλέξει τη μέση γόμα (C2) για το πρώτο stint. Η μόνη εξαίρεση ήταν ο Lewis Hamilton που επέλεξε τη σκληρή (C1).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σχεδόν όλο το grid έκανε μόνο ένα pit stop, την πιο γρήγορη στρατηγική επιλογή σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων της Παρασκευής. Η σκληρή γόμα ήταν η επιλογή των περισσοτέρων για το δεύτερο sting. Οι Carlos Sainz και Liam Lawson ολοκλήρωσαν τον αγώνα χωρίς να χρησιμοποιήσουν τα πιο σκληρά ελαστικά, επιλέγοντας μια στρατηγική μέσης, μαλακής γόμας. Ο Lance Stroll ήταν ο μόνος οδηγός που χρησιμοποίησε και τις τρεις γόμες.

Τη μεγαλύτερη απόσταση από όλους με το ίδιο σετ, διένυσε ο Jack Doohan, ο οποίος διατήρησε ένα σετ σκληρής γόμας για 38 γύρους, ενώ οι Sainz και Lawson έφτασαν μέχρι τον 33ο γύρο με τη μέση γόμα πριν μπουν στα πιτ.

Ο διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, Mario Isola, είπε σχετικά: «Όταν οι έξι πρώτοι στην εκκίνηση φτάνουν στην καρό σημαία με την ίδια ακριβώς σειρά, είναι εύκολο να χαρακτηρίσεις τον αγώνα βαρετό. Αν και δεν θα έφτανα στο σημείο να πω ότι παρακολουθήσαμε το πιο συναρπαστικό θέαμα στην ιστορία του αθλήματος, υπήρξε έντονος συναγωνισμός. Αρκεί να κοιτάξετε τους τρεις πρώτους, που διέφεραν μόλις 44 χιλιοστά του δευτερολέπτου στις κατατακτήριες δοκιμές και στη συνέχεια, τερμάτισαν εντός δύο δευτερολέπτων ο ένας από τον άλλον στον αγώνα. Μετά από ένα αρκετά προσεκτικό πρώτο stint, ειδικά στο πρώτο κομμάτι της πίστας, το πιο απαιτητικό από την πλευρά των ελαστικών, στο δεύτερο όλοι οι οδηγοί πίεσαν μέχρι το τέλος. Στην πραγματικότητα, 14 από τους 20 οδηγούς σημείωσαν τον ταχύτερο γύρο τους, στους τελευταίους πέντε γύρους. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο χρόνος του Antonelli, το 1:30.965, ήταν 2.741 δευτερόλεπτα κάτω από τον περσινό ταχύτερο γύρο αγώνα, που σημείωσε ο Verstappen, γεγονός που δείχνει πόσο έχει βελτιωθεί η απόδοση σε σύγκριση με το 2024».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Σε μια πίστα όπου η θερμική καταπόνηση παραδοσιακά παίζει σημαντικό ρόλο, δεν είδαμε ουσιαστικά καμία πτώση στην απόδοση με τις δυο πιο σκληρές γόμες, ακόμη και σε μεγάλα stint. Αυτό οφειλόταν στις χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος και πίστας - στην πραγματικότητα ήταν οι χαμηλότερες που έχουν καταγραφεί στη Σουζούκα από το 2011. Η άλλη παράμετρος που έπαιξε ρόλο ήταν οι βελτιώσεις που έγιναν στη γκάμα ελαστικών του 2025, με στόχο ειδικά τη μείωση αυτού του τύπου φθοράς. Ένας άλλος τεχνικός μας στόχος ήταν να περιορίσουμε την μετατόπιση της γόμας λόγω τοπικής υπερθέρμανσης και σήμερα, ακόμη και με αυτές τις χαμηλές θερμοκρασίες, δεν είδαμε σχεδόν κανένα σημάδι αυτού του προβλήματος σε όλο το grid».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ