Ένας ακόμα αγώνας της F1 ανήκει στην ιστορία και μάλιστα ένας αγώνας με τεράστιο ενδιαφέρον, που αλλάζει πολλά ενόψει της συνέχειας της σεζόν.
Η McLaren πέτυχε το 1-2, τόσο στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου όσο και στον αγώνα της Κυριακής. Στο Grand Prix Ουγγαρίας ο Όσκαρ Πιάστρι εξασφάλισε την πρώτη του νίκη στη Formula 1, ενώ ο Λάντο Νόρις ξεκίνησε από την pole position και τερμάτισε δεύτερος πίσω από τον Αυστραλό. Ο Λιούις Χάμιλτον ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου, καταγράφοντας την 200ή του παρουσία στο βάθρο, μετά από 345 εκκινήσεις στη Formula 1, με ποσοστό επιτυχίας 57,97%.
Αυτή ήταν η δεύτερη νίκη της McLaren για τη φετινή σεζόν, η 185η συνολικά και η δωδέκατη στο Χανγκαρόρινγκ, ενώ ο συνολικός αριθμός των 1-2 της ιστορικης ομάδας ανέρχεται πλέον στα 49, με το τελευταίο να χρονολογείται πίσω στο 2021 και Grand Prix Ιταλίας όταν ο Νόρις ήταν και πάλι δεύτερος πίσω από έναν Αυστραλό οδηγό, εκείνη τη φορά τον Ντάνιελ Ρικάρντο.
BUY NOW
Ας δούμε όμως τον αγώνα της Κυριακής από στρατηγικής πλευράς. Όπως αναμενόταν, η μέση γόμα ήταν εκείνη που προτιμήθηκε περισσότερο για την εκκίνηση: 13 οδηγοί επέλεξαν την C4 για το πρώτο τμήμα του αγώνα, ενώ τέσσερις πήγαν με τη μαλακή και τρεις, συμπεριλαμβανομένου του Πιερ Γκασλί που ξεκίνησε από τα pit, επέλεξαν τη σκληρή.
Σχεδόν όλοι οι οδηγοί ακολούθησαν στρατηγική δύο pit-stop, με μόλις τρεις οδηγούς να επιλέγουν διαφορετικό δρόμο. Ενώ η στρατηγική τριών pit-stop δεν έφερε κανένα όφελος για τους Εστεμπάν Οκόν και Λόγκαν Σάρτζεντ, καθώς το τελευταίο pit-stop τους για μαλακή γόμα ελαστικών έγινε όταν δεν υπήρχε πλέον τίποτα να χάσουν. Tα πράγματα ήταν διαφορετικά για τον Γιούκι Τσουνόντα που έκανε μόνο ένα pit-stop και τερμάτισε ένατος κυρίως λόγω της καλής διαχείρισης των ελαστικών του και στα δύο stint (πρώτα για 29 γύρους με μεσαία γόμα και μετά για 41 με σκληρή).
Ακολουθώντας τις επιλογές που είχαν κάνει από τις ελεύθερες δοκιμές, οι δύο οδηγοί της Aston Martin επέλεξαν τη στρατηγική που χρησιμοποιούσε και τα τρία είδη ελαστικών με σειρά μαλακά/μεσαία/σκληρά, η οποία απέδωσε μόλις ένα βαθμό, χάρη στην δέκατη θέση του Λανς Στρολ, ο οποίος τερμάτισε μία θέση μπροστά από τον Φερνάντο Αλόνσο.
Το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα (41 γύρους με σκληρή γόμα) ολοκλήρωσαν οι δύο οδηγοί της RB, Ρικάρντο και Τσουνόντα, ενώ τους περισσότερους γύρους (31) με μεσαία γόμα ελαστικών έκανε ο Στρολ, ο οποίος έκανε επίσης και τους περισσότερους γύρους (14) με την μαλακή.
Ο Μάριο Ίζολα, διευθυντής motorsport της Pirelli, είπε για τον αγώνα της Βουδαπέστης: «Πιστεύω ότι οι 310.000 θεατές που ήρθαν στο Χανγκαρόρινγκ αυτό το Σαββατοκύριακο και τα εκατομμύρια θεατών που παρακολούθησαν μέσω τηλεόρασης και άλλων καναλιών σε όλο τον κόσμο πρέπει να πέρασαν υπέροχα. Το Σαββατοκύριακο ξεκίνησε σαν παρτίδα σκάκι και έφτασε στην κορύφωσή του με έναν πολύ συναρπαστικό και ανοιχτό αγώνα, όπου η πρωτοπορία άλλαξε χέρια επτά φορές. Με θερμοκρασίες αρκετά παρόμοιες με αυτές που είχαμε δει στις δεύτερες ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής (FP2), η μέση γόμα αποδείχθηκε πιθανότατα η πιο αποτελεσματική συνολικά: αν δεν είχε συγκρουστεί ο Μαξ Φερστάπεν με τον Λιούις Χάμιλτον, σχεδόν σίγουρα, θα είχε τερματίσει τρίτος. Αλλά και η σκληρή γόμα, που χρησιμοποιήθηκε περισσότερο, ήταν επίσης ανταγωνιστική, όχι μόνο στις δύο Mercedes αλλά και σε άλλα μονοθέσια».
«Τελικά, πιστεύω ότι αυτός ο αγώνας μας έδειξε για άλλη μια φορά πόσο σημαντικό είναι για τις ομάδες να υπολογίζουν προσεκτικά ποιες είναι οι πιο κατάλληλες γόμες για τα μονοθέσιά τους, καθώς και πως η τρέχουσα γκάμα ελαστικών επιτρέπει, διαφορετικές επιλογές στρατηγικής στην πίστα. Άλλωστε, αυτός είναι στην πραγματικότητα, ο κύριος στόχος που μας θέτει κάθε χρόνο η FIA, η Formula 1 και οι άλλοι εμπλεκόμενοι φορείς του αθλήματος, δηλαδή να κατασκευάζουμε ελαστικά που πρωτίστως παρέχουν εγγύηση μέγιστης δυνατής ασφάλειας, επιτρέποντας παράλληλα στις ομάδες και στους οδηγούς να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δυνατότητές τους. Αυτό προσπαθούμε να πετύχουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, όχι μόνο στη Formula 1 αλλά και στις δύο κατηγορίες υποστήριξης, όπου επίσης είμαστε αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών».
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ