Η Formula 1 συνεχίζεται χωρίς διάλειμμα, με το σκηνικό να μεταφέρεται από τη Σιγκαπούρη, στην Ιαπωνία και τη θρυλική πίστα της Suzuka.
Μία εντελώς διαφορετική δοκιμασία από πλευράς ελαστικών αφού αντί για νυχτερινές μονομαχίες έχουμε δράση με το φως της ημέρας κι όχι σε ένα σιρκουί πόλης αλλά σε μία ιστορική αγωνιστική διαδρομή.
Οι τρεις πιο σκληρές γόμες επέστρεψαν στην Ιαπωνία: η C1 θα είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C2 θα είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C3 θα είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή. Αυτή θα είναι και η τελευταία εμφάνιση της πιο σκληρής γόμας C1 φέτος.
BUY NOW
Όπως η Σιγκαπούρη τη προηγούμενη εβδομάδα έτσι και η Ιαπωνία διεξήχθη τελευταία φορά το 2019. Η πρόκληση είναι ακόμη μεγαλύτερη με τις ομάδες να προσεγγίζουν την πίστα, τις καιρικές συνθήκες και το σετάρισμα του μονοθεσίου με τελείως διαφορετικό τρόπο, λόγω της νέας γενιάς μονοθεσίων και ελαστικών.
Κρίσιμο μέγεθος στη Suzuka είναι τα πλευρικά φορτία και όχι τόσο η ελκτική πρόσφυση και η σταθερότητα στο φρενάρισμα. Τα φορτία είναι ισορροπημένα, ανάμεσα στην δεξιά και στην αριστερή πλευρά του μονοθεσίου. Τα μονοθέσια και τα ελαστικά υπόκεινται σε μερικές από τις μεγαλύτερες πλευρικές φορτίσεις της χρονιάς, οι οποίες συνάμα είναι παρατεταμένες. Για παράδειγμα η στροφή 130R (130 μοιρών) είναι μια γρήγορη καμπή αλλά περνούν με τέρμα γκάζι σα να είναι ευθεία.
Ο Mario Isola, αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, είπε: «Αν ρωτήσει κανείς τους οδηγούς για το ποια είναι η αγαπημένη τους πίστα, η Suzuka βρίσκεται πάντοτε ψηλά σ’ αυτή τη λίστα: περιέχει απαιτητικές στροφές που δεν έχουν όμοιο, όπως η 130R και η Spoon. Επίσης έχει μεγάλη ιστορία ενώ οι απίστευτοι φίλαθλοι δημιουργούν μια μοναδική ατμόσφαιρα. Διαθέτει ίδιο αριθμό αριστερών και δεξιών στροφών καθώς έχει μια μοναδική χάραξη στο σχήμα του «8». Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι φορτίσεις που προκαλεί να είναι ισορροπημένες. Τα ενεργειακά φορτία που μεταφέρονται μέσω των ελαστικών είναι από τα μεγαλύτερα της χρονιάς. Η χάραξη της πίστας μας υποχρέωσε να επιλέξουμε τις τρεις πιο σκληρές γόμες της γκάμας μας καθώς τα ελαστικά δέχονται μεγάλη πίεση. Η τελευταία γενιά μονοθεσίων είναι η πιο βαριά στην ιστορία και τα όρια απόδοσης διαρκώς ανεβαίνουν. Οπότε η πρόκληση είναι μεγαλύτερη από ποτέ. Μια καινοτομία φέτος είναι ότι θα δοκιμάσουμε πρωτότυπα ελαστικά του 2023 σε μια διευρυμένη περίοδο ελεύθερων δοκιμών την Παρασκευή το απόγευμα, καθώς απομένουν μόνο οι τελευταίες λεπτομέρειες για την διαμόρφωση της γκάμας της επόμενης χρονιάς ενόσω πλησιάζει το τέλος της φετινής».
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ