Formula 1: Η ζέστη στην Ουγγαρία θα κάνει τα ελαστικά να υποφέρουν

GP Hungary

Επιστροφή στη δράση για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1, με το Grand Prix της Ουγγαρίας να αποτελεί τον δέκατο-τρίτο γύρο της φετινής σεζόν.

Την πρώτη πράξη μίας τελευταίας διπλής παράστασης πριν το καλοκαιρινό διάλειμμα της Formula 1, καθώς μετά το Hungaroring έχουμε τον αγώνα Spa-Francorchamps. Αυτό το Σαββατοκύριακο λοιπόν, διεξάγεται το Ουγγρικό GP από 19 έως 21 Ιουλίου, ένας σταθερός προορισμός στο ημερολόγιο εδώ και χρόνια. Τα μονοθέσια πρέπει να έχουν αεροδυναμική διαμόρφωση υψηλής κάθετης δύναμης, σχεδόν όσο και στο Μονακό.

Την επόμενη εβδομάδα στο Βέλγιο, η αεροδυναμική απόδοση είναι ζωτικής σημασίας για να είναι ανταγωνιστικά στις γρήγορες καμπές και στις μεγάλες ευθείες. Οι δύο αυτές πίστες διαφέρουν επίσης πολύ όσον αφορά στον καιρό που μπορεί να περιμένει κανείς, καθώς το καλοκαίρι είναι σίγουρα πολύ πιο ζεστό στην Ουγγαρία απ' ό,τι στο Βέλγιο, αν και πρέπει να πούμε ότι τα τελευταία χρόνια η βροχή έχει κάνει την εμφάνισή της το Σαββατοκύριακο του Ουγγρικού GP στην Βουδαπέστη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Hungaroring είναι μια πίστα με συνεχείς στροφές και έχει μόνο μία πραγματική ευθεία που περιλαμβάνει τη γραμμή εκκίνησης-τερματισμού. Εκεί βρίσκεται η πιο πιθανή, αν όχι η μόνη, ευκαιρία προσπέρασης. Υπάρχουν 14 στροφές, έξι αριστερές και οκτώ δεξιές, μερικές από τις οποίες είναι στροφές 180 μοιρών. Η πίστα ανεβαίνει και κατεβαίνει και τα 4.381μέτρα της την καθιστούν μία από τις πιο μικρές στο ημερολόγιο. Το αντίθετο δηλαδή από το Spa, το οποίο με 7000 m είναι το μεγαλύτερο! H συνεχή αλληλουχία στροφών έχει ως αποτέλεσμα οι οδηγοί να μην προλαβαίνουν να ανασάνουν κατά τη διάρκεια των 70 γύρων. Υπάρχουν δύο ζώνες DRS: μία στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού και μία άλλη πολύ μικρότερη στην κατηφόρα από τη στροφή 1 στη στροφή 2, με μόνο μία ζώνη ανίχνευσης πριν την είσοδο στην τελευταία στροφή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσον αφορά τις δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά, στο Hungaroring , αυτές δεν είναι ιδιαίτερα υψηλές. Η Pirelli επέλεξε όπως και πέρυσι τις πιο μαλακές γόμες: η C3 θα είναι η P Zero λευκή σκληρή γόμα, η C4 θα είναι η P Zero κίτρινη μέση γόμα και η C5 θα είναι η P Zero κόκκινη μαλακή γόμα. Αυτή η επιλογή είναι ένα βήμα πιο μαλακή σε σχέση με το 2022 που εμφανίστηκαν για πρώτη φορά τα ελαστικά 18 ιντσών. Η πρόσφυση είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες, ειδικά στον πίσω άξονα. Η φθορά μπορεί να είναι υψηλή, ειδικά όταν κάνει πολύ ζέστη και η πρόγνωση για αυτό το Σαββατοκύριακο δεν είναι καθόλου ευνοϊκή από αυτή την άποψη. Πέρυσι η Ουγγαρία είχε την υψηλότερη καταγεγραμμένη θερμοκρασία οδοστρώματος της σεζόν με 53 °C.

Η θερμική καταπόνηση είναι, συνεπώς, ένας παράγοντας που πρέπει να ελέγχεται, όχι μόνο στον αγώνα αλλά και στις κατατακτήριες δοκιμές: με την πιο μαλακή γόμα, ο οδηγός πρέπει να καταφέρει να φτάσει στις δύο τελευταίες στροφές 180 μοιρών μετά από ένα γρήγορο γύρο με αρκετή πρόσφυση, κάτι που δεν είναι εύκολο, καθώς τα σύντομα ευθύγραμμά τμήματα της πίστας δεν δίνουν στα ελαστικά πολύ χρόνο να αναπνεύσουν και να αποβάλλουν θερμότητα. Η πίστα της Ουγγαρίας είναι μόνιμη, αλλά δεν χρησιμοποιείται πολύ, γι' αυτό και τα επίπεδα πρόσφυσης βελτιώνονται σημαντικά όσο περισσότερο χρησιμοποιείται. Αυτό θα είναι ακόμη πιο έντονο φέτος, καθώς δεν υπήρξε καμία δραστηριότητα στην πίστα για μεγάλο διάστημα γιατί η εγκατάσταση ανακαινίστηκε, με την πρώτη φάση να ολοκληρώνεται μόλις τον Μάιο. Επομένως, η φθορά των ελαστικών και η μερική αποκόλληση γόμας θα μπορούσε να γίνει αισθητή, ειδικά στις πρώτες δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φτάνοντας στα πάντοκ της Ουγγαρίας φέτος, τα μέλη της Formula 1 θα βρεθούν σ’ ένα πολύ διαφορετικό περιβάλλον από το 2023. Για να τηρηθεί η προθεσμία παράδοσης των νέων εγκαταστάσεων, οι εργασίες συνεχίζονταν 24 ώρες το εικοσιτετράωρο, με τετρακόσια έως πεντακόσια άτομα να εργάζονται στον χώρο ανά πάσα στιγμή, ενώ συνολικά 1.500 άτομα συμμετείχαν στο έργο. Χρησιμοποιήθηκαν τέσσερις μεγάλοι και πέντε μικρότεροι, εγκαθιστώντας 390 χιλιόμετρα σωληνώσεων, 3.200 τόνους ενισχυμένου χάλυβα, 1.674 κυβικά μέτρα ενισχυμένου προκατασκευασμένου σκυροδέματος και 32.000 τόνους σκυροδέματος. Οι εργασίες περιλάμβαναν τη μετακίνηση 17.000 κυβικών μέτρων χώματος. Δομήθηκαν και οι τοίχοι του χώρου εκδηλώσεων πίσω από την κύρια εξέδρα, με συνολικό μήκος 450 μέτρων, καθώς και μια νέα σκάλα που οδηγεί στις θέσεις των θεατών. Τα κτίρια στο ισόγειο στα πάντοκ έχουν κατεδαφιστεί, ώστε το νέο paddock να διαθέτει ενιαία έκταση 8.000 τετραγωνικών μέτρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε εκεί πέρυσι, στο τέλος του αγώνα. Όλοι οι οδηγοί επέλεξαν στρατηγική δυο αλλαγών. Η μέση και η σκληρή γόμα ήταν οι πιο δημοφιλείς επιλογές για την εκκίνηση, αν και τέσσερις οδηγοί επέλεξαν τη μαλακή γόμα, στοχεύοντας να εκμεταλλευτούν την επιπλέον πρόσφυση στην εκκίνηση. Ανάμεσα σ’ αυτούς ήταν και ο Κάρλος Σάινθ, ο οποίος ανέβηκε από την ενδέκατη στην έκτη θέση στον πρώτο γύρο. Είναι πιθανό και αυτό το Σαββατοκύριακο να προτιμηθεί η σκληρή και η μέση γόμα για τον αγώνα, ενώ η μαλακή γόμα C5 αναμένεται να πρωταγωνιστήσει στις κατατακτήριες δοκιμές. Πέρυσι στην Ουγγαρία δοκιμάστηκε μια εναλλακτική μορφή κατανομής ελαστικών, με στόχο να εξεταστούν τρόποι μείωσης του αριθμού των σετ και πιο αποτελεσματικής χρήσης τους. Η ATA (Εναλλακτική Κατανομή Ελαστικών) προέβλεπε ότι κάθε οδηγός είχε δύο σετ slick ελαστικών λιγότερα (από 13 σε 11) με στόχο τη χρήση μόνο ενός συγκεκριμένου είδους γόμας σε κάθε φάση των κατατακτήριων δοκιμών: Σκληρή γόμα στο Q1, Μέση γόμα στο Q2 και μαλακή γόμα στο Q3.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ