Ο Max Verstappen επικράτησε στο Grand Prix του Καναδά, έναν από τους συναρπαστικότερους αγώνες όλων των εποχών.
Σε μία μάχη που είχε τρεις διαφορετικούς επικεφαλής: τον George Russell, τον Lando Norris και φυσικά τον Ολλανδό. Που προέρχονταν από τρεις διαφορετικές ομάδες: την Mercedes, την McLaren και την Red Bull. Κάποια στιγμή στον αγώνα, ο Oscar Piastri (McLaren) και ο Lewis Hamilton (Mercedes) διεκδικούσαν κι αυτοί, όχι μόνο το βάθρο, αλλά και τη νίκη, παρόλο που τερμάτισαν στην 5η και 4η θέση αντίστοιχα.
Αυτή ήταν η 60η νίκη του Verstappen στη Formula 1, η τρίτη του στη σειρά στο Μόντρεαλ και η έκτη της φετινής σεζόν. Ήταν η 119η νίκη της Red Bull Racing και πέμπτη στο συγκεκριμένο Grand Prix.
BUY NOW
Ο αγώνας ξεκίνησε σε μια βρεγμένη πίστα. Οι 18 οδηγοί επέλεξαν να ξεκινήσουν με ενδιάμεσα ελαστικά, ενώ το δίδυμο της Haas επέλεξε τα βρόχινα ελαστικά. Πράγματι, οι Kevin Magnussen και Nico Hulkenberg ήταν αυτοί που έκλεψαν την παράσταση στους πρώτους γύρους του αγώνα, καθώς τα μπλε βρόχινα ελαστικά Pirelli Cinturato Full Wet πρόσφεραν εξαιρετική πρόσφυση σε αυτές τις συνθήκες, επιτρέποντας και στους δύο οδηγούς να ανεβούν αρκετές θέσεις. Ο Δανός κατάφερε να φτάσει μέχρι και την τέταρτη θέση στον τρίτο γύρο, έχοντας ξεκινήσει από την 14η.
Ωστόσο, η πίστα στέγνωσε αρκετά γρήγορα, με αποτέλεσμα τα δύο μονοθέσια της αμερικανικής ομάδας να αναγκαστούν να μπουν στα pit για ενδιάμεσα ελαστικά, καθώς οι χρόνοι τους είχαν πέσει σημαντικά. Στην εξέλιξη του αγώνα, τα πράσινα ενδιάμεσα ελαστικά Pirelli Cinturato Intermediate ήταν τα κατάλληλα, καθώς οι συνθήκες εναλλάσσονταν μεταξύ βροχής και ήλιου με την πίστα να στεγνώνει, ειδικά στην αγωνιστική γραμμή, πριν βραχεί εκ νέου από μια πρόσκαιρη μπόρα.
Οι περισσότεροι οδηγοί εκμεταλλεύτηκαν την πρώτη περίοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας, σαράντα λεπτά μετά την έναρξη του αγώνα, για να τοποθετήσουν ένα δεύτερο σετ ενδιάμεσων ελαστικών, ενώ τρεις οδηγοί, οι Esteban Ocon, Yuki Tsunoda και Valtteri Bottas, ρίσκαραν αφήνοντας το ίδιο σετ και κατάφεραν να παρατείνουν τη χρήση του μέχρι να στεγνώσει η πίστα και να τοποθετήσουν σλικ ελαστικά. Ο Φινλανδός της Sauber έμεινε μέχρι τον 42ο γύρο, ενώ ο Γάλλος της Alpine και ο Ιάπωνας της AlphaTauri περίμεναν δύο γύρους επιπλέον. Αυτοί οι τρεις ήταν οι μόνοι οδηγοί που ολοκλήρωσαν τον αγώνα των εβδομήντα γύρων με μία μόνο στάση στα pit.
Όταν στέγνωσε η πίστα και ήταν κατάλληλα τα σλικ ελαστικά, η πλειοψηφία των οδηγών (14) επέλεξε τη μέση γόμα αναζητώντας έτσι καλύτερη διαχείριση της θερμοκρασίας. Οι υπόλοιποι πέντε οδηγοί επέλεξαν τη σκληρή γόμα σκεπτόμενοι περισσότερο τη φθορά, καθώς στις ελεύθερες δοκιμές η μέση γόμα παρουσίαζε πρόβλημα τοπικής υπερθέρμανσης παραμόρφωσης.
Λαμβάνοντας υπόψη τις καιρικές συνθήκες όλο το Σαββατοκύριακο στην πίστα Gilles Villeneuve, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι χρησιμοποιήθηκαν όλα τα ελαστικά, η P Zero λευκή σκληρή γόμα η κίτρινη μέση και η κόκκινη μαλακή καθώς και τα Cinturato Green ενδιάμεσα ελαστικά όπως και τα Cinturato Blue βρόχινα ελαστικά. Αλλά δεν ήταν τα μόνα αγωνιστικά ελαστικά που χρησιμοποιήθηκαν, καθώς τα Ferrari Challenge P Zero και Ferrari Challenge χρησιμοποιήθηκαν από στο ενιαίο πρωτάθλημα της Scuderia Ferrari, του οποίου η Pirelli είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής από την ίδρυσή του το 1993.
Ο διευθυντής motorsport της Pirelli, Mario Isola, είπε: «Τι απίστευτος αγώνας! Μετά τις επικρίσεις για το Grand Prix του Μονακό, που αντικειμενικά δεν ήταν και το πιο συναρπαστικό, η Formula 1 απάντησε στους επικριτές της με ένα φανταστικό θέαμα από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο γύρο. Τρεις οδηγοί εναλλάσσονταν στην πρωτοπορία, ενώ άλλοι δύο διεκδικούσαν ακόμα τη νίκη. Συγχαρητήρια στον Max για τη σπουδαία του νίκη, αλλά και σε όλους τους άλλους πρωταγωνιστές αυτού του Grand Prix Καναδά. Πιστεύω ότι όλοι οι λάτρεις του αθλήματος, το απολαύσαμε πραγματικά. Στον τομέα των ελαστικών, είδαμε να αγωνίζονται τέσσερα από τα πέντε διαθέσιμα σκληρά ελαστικά. Ακόμα και τα βρόχινα που συνήθως δεν χρησιμοποιούνται πολύ, αποδείχτηκαν ανταγωνιστικά σε μια πίστα χαμηλής πρόσφυσης με πολύ νερό στην επιφάνεια. Τα ενδιάμεσα ελαστικά μπόρεσαν επίσης να καλύψουν μεγάλες αποστάσεις, επιβεβαιώνοντας την καταλληλότητα τους για συνθήκες με βροχή αλλά και σχεδόν στεγνή πίστα. Όσο για τα σκληρά ελαστικά και τα μεσαία, είναι δύσκολο να διακρίνουμε ποια ήταν πιο αποτελεσματικά, καθώς το δεύτερο αυτοκίνητο ασφαλείας δεν μας επέτρεψε να αξιολογήσουμε ποιο θα μπορούσε να ήταν το τίμημα σε φθορά για όσους επέλεξαν τα μεσαία για καλύτερη πρόσφυση στους πρώτους γύρους, όταν η πίστα ήταν ακόμα υγρή».
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ