
Το παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2025 αρχίζει, με την αυλαία να ανοίγει στο πάντα συναρπαστικό Grand Prix της Μελβούρνης, που διεξάγεται στην πίστα του Άλμπερτ Παρκ.
Για την 75η σεζόν της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, η οποία περιλαμβάνει 24 στάσεις σε 5 ηπείρους, η Pirelli έχει ελαστικά με πιο μαλακές γόμες.
Ειδικά για τη συγκεκριμένη διαδρομή που περιλαμβάνει και δημόσιους δρόμους, επελέγησαν οι ίδιες γόμες με πέρυσι: C3 ως σκληρή, C4 ως μέση και C5 ως μαλακή. Ωστόσο, σε σύγκριση με πέρυσι, τα ελαστικά αυτά έχουν εξελιχθεί ως προς τα χαρακτηριστικά τους, τόσο σε δομή όσο και σε γόμα. Ο σκελετός έχει ενισχυθεί ελαφρώς για να αντέξει τα αυξημένα αεροδυναμικά φορτία που είναι πιθανό να δημιουργηθούν από την τελική έκδοση της τρέχουσας γενιάς μονοθεσίων.
BUY NOW

Όσον αφορά στις γόμες, η C3, η πιο δημοφιλής όσον αφορά στην ισορροπία και στην φθορά, είναι ουσιαστικά ίδια με την περσινή. Αντίθετα η C4 έχει τροποποιηθεί για να μειώσει την πιθανότητα δημιουργίας κόκκων στην επιφάνεια του πέλματος, καθώς και για να ελαχιστοποιήσει τη φθορά, κάτι που έχει εφαρμοστεί και στην C5 προκειμένου να καταστεί δυνατή η χρήση της ως ελαστικό αγώνα.
Πριν δύο εβδομάδες, στις δοκιμές εξέλιξης στο Μπαχρέιν, η C3 έκανε τη περισσότερη δουλειά, ολοκληρώνοντας πάνω από τα δύο τρίτα της συνολικής απόστασης. Οι ομάδες και οι οδηγοί έχουν επομένως πολλά δεδομένα σχετικά με αυτό το ελαστικό, το οποίο είναι αρκετά παρόμοιο με το περσινό, αν και θα πρέπει να λάβουν υπόψη ότι η επιφάνεια της πίστας του Σακχίρ (που φιλοξενεί και τον τέταρτο γύρο της σεζόν) έχει πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά από αυτή που θα συναντήσουν στο Άλμπερτ Παρκ, κάτι που εξηγεί γιατί στην Αυστραλία η C3 είναι η σκληρή γόμα, ενώ όταν το πρωτάθλημα φτάσει στο Μπαχρέιν, θα είναι η μαλακή γόμα.

Πέρυσι, η πιο δημοφιλής στρατηγική ήταν αυτή των δυο αλλαγών, με τα σκληρά ελαστικά να κάνουν το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς, ολοκληρώνοντας το 80% όλων των γύρων, με μέσο stint τους 22 γύρους. Μόνο τρεις οδηγοί επέλεξαν να ξεκινήσουν με τα μαλακά ελαστικά, με τα οποία διένυσαν ως επτά γύρους, ενώ δύο οδηγοί εκκίνησαν με σκληρά ελαστικά. Πιο δημοφιλής στην εκκίνηση ήταν η μέση γόμα C4 την οποία επέλεξαν 15 οδηγοί.
Η παραμόρφωση των ελαστικών λόγω θερμικής καταπόνησης (graining) είχε παρουσία – ανεπιθύμητη – κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, αν και δεν έπαιξε ρόλο στην απόδοση των ελαστικών. Το Άλμπερτ Παρκ είναι η πρώτη πραγματική δοκιμή για να δούμε αν οι αλλαγές που έγιναν, ειδικά στις γόμες C4 και C5, θα φέρουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα.
Το Grand Prix Αυστραλίας ξεκινά στις 06:00 το πρωί της Κυριακής και θα μεταδοθεί LIVE από το ΑΝΤ1+ αλλά και τον ΑΝΤ1, σε περιγραφή Πάνου Σεϊτανίδη και Τάκη Πουρναράκη.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ