Το Grand Prix της Σιγκαπούρης, δέκατος-όγδοος γύρος του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος, έβγαλε πολλά θέματα προς συζήτηση.
Από την τρίτη στην καριέρα του Lando Norris, ο οποίος ηγήθηκε από την εκκίνηση μέχρι την καρό σημαία, μέχρι τα ελαστικά μαλακής γόμας που στο τέλος έδωσαν τον ταχύτερο γύρο στον Daniel Ricciardo, στερώντας ένα βαθμό από τον οδηγό της McLaren.
Ήταν η δέκατη-έβδομη φορά στην καριέρα του Αυστραλού που σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα - η προηγούμενη ήταν στη Μόντσα το 2021, όταν οδηγούσε κι εκείνος για λογαριασμό της McLaren.
BUY NOW
Ας δούμε όμως περισσότερα για το πώς εξελίχθηκε από πλευράς ελαστικών ο αγώνας στη Marina Bay. Όπως αναμενόταν, οι περισσότεροι οδηγοί εκκίνησαν με μέση γόμα: 14 οδηγοί εκκίνησαν με τη C4, τέσσερις (Lance Stroll, Valtteri Bottas, Zhou Guanyu και Kevin Magnussen) εκκίνησαν με τη σκληρή γόμα C3 και δύο με τη μαλακή γόμα C5 (Lewis Hamilton και Ricciardo).
Η μέση γόμα αποδείχτηκε ευέλικτη όσον αφορούσε στη διάρκεια, επιτρέποντας σχεδόν σε όλους τους οδηγούς, να ολοκληρώσουν τον αγώνα με μόνο μία αλλαγή ελαστικών. Ανάλογα με τη θέση τους στην πίστα και το κυκλοφοριακό, είδαμε οδηγούς να κάνουν τη στάση τους από τον 13ο γύρο (Carlos Sainz) μέχρι και τον 38ο (Oscar Piastri). Στην πραγματικότητα, ο Ισπανός οδηγός της Ferrari διέσχισε τη μεγαλύτερη απόσταση, με την σκληρή γόμα, συμπληρώνοντας 49 γύρους.
Ο διευθυντής motorsport της Pirelli, Mario Isola, είπε για τον αγώνα στη Σιγκαπούρη: «Συνολικά, ήταν ένας σχετικά απλός αγώνας, χωρίς εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας, κάτι που συνέβη για πρώτη φορά στην ιστορία αυτού του Grand Prix. Η στρατηγική μιας αλλαγής ελαστικών αποδείχθηκε σαφώς η πιο γρήγορη και τα τρία είδη ελαστικών συμπεριφέρθηκαν όπως αναμενόταν. Ξεκάθαρα είχαμε μεγαλύτερη χρήση στη μέση και στη σκληρή γόμα. Επίσης και η μαλακή γόμα απέδειξε την αξία της, όπως φάνηκε για παράδειγμα στους χρόνους που έκανε ο Hamilton με πλήρες φορτίο καυσίμου στο πρώτο μέρος (17 γύροι) ή ο Yuki Tsunoda που συμπλήρωσε 28 γύρους στο δεύτερο μέρος του αγώνα, με ένα απολύτως αποδεκτό επίπεδο φθοράς. Όσον αφορά στην αξιολόγηση της απόδοσης των ελαστικών, ένας σημαντικός παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι το επίπεδο διαχείρισης του ρυθμού που υιοθετούν οι οδηγοί, μαζί με το κυκλοφοριακό που αντιμετώπισαν σε διάφορα στάδια του αγώνα. Αυτό ήταν ιδιαίτερα σημαντικό για τη μέση γόμα καθώς ανάλογα με τον ρυθμό τους, ορισμένοι οδηγοί μπόρεσαν να επεκτείνουν το πρώτο μέρος, πολύ πέρα από το παράθυρο που προβλέπονταν, από τις προσομοιώσεις στρατηγικής, ανοίγοντας έτσι το ενδεχόμενο χρήσης της μαλακής γόμας όπως τελικά συνέβη με τους Tsunoda και Gasly».
«Μετά από τέσσερις αγώνες σε πέντε εβδομάδες, η Formula 1 κάνει ένα σύντομο διάλειμμα τώρα, πριν από την τριπλέτα αγώνων επί Αμερικανικής ηπείρου. Αλλά για την ομάδα μας, η δουλειά στην πίστα συνεχίζεται, με τέσσερις ημέρες δοκιμών που θα πραγματοποιηθούν χάρη στην πολύτιμη υποστήριξη των Mercedes, Red Bull, Ferrari και McLaren».
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ