Formula 1: Ο ρόλος που θα παίξουν τα ελαστικά στη μάχη της Suzuka

Suzuka

Η Formula 1 επιστρέφει στην Ιαπωνία, μόλις έξι μήνες μετά την τελευταία της επίσκεψη στην ασιατική χώρα.

Φέτος, ο εν λόγω αγώνας πραγματοποιείται για πρώτη φορά στην ιστορία του Απρίλιο: Μέχρι και πέρυσι ο αγώνας διεξαγόταν παραδοσιακά στο δεύτερο μέρος της σεζόν, Σεπτέμβριο ή Οκτώβριο. Ως αποτέλεσμα, η Suzuka έχει αναδείξει πολλές φορές πρωταθλητές – τόσο στους οδηγούς όσο και στους κατασκευαστές. Αυτό συνέβη και τα τελευταία δυο χρόνια: το 2022, ο Max Verstappen σφράγισε τον δεύτερο τίτλο του σ’ αυτή την πίστα, ενώ πέρυσι η Red Bull Racing εξασφάλισε τη διατήρηση του τίτλου των κατασκευαστών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το τέταρτο Grand Prix της σεζόν συμπίπτει με την εποχή των ανθισμένων κερασιών – ή Sakura – μεταξύ τέλους Μαρτίου και αρχών Απριλίου. Η πρώιμη άνοιξη συνεπάγεται χαμηλότερες θερμοκρασίες από ότι είναι συνηθισμένες οι ομάδες στην Ιαπωνία. Οι μέσες θερμοκρασίες αυτή την εποχή κυμαίνονται μεταξύ 8°C και 13°C.

Η Suzuka είναι μια πραγματικά κλασσική διαδρομή: η πίστα 5.807 μέτρων ανήκει στη Honda και δοκιμάζει τις ικανότητες των οδηγών με μια απαιτητική χάραξη σχήματος «8», μοναδική στη Formula 1. Εκτός από το γεγονός ότι θέτει μια εξαιρετική πρόκληση για μονοθέσια και οδηγούς, η πίστα δοκιμάζει επίσης τα ελαστικά: τόσο από άποψη φθοράς – λόγω υψηλών επιπέδων τραχύτητας ασφάλτου – όσο και από τις δυνάμεις και τα φορτία, στα οποία υπόκεινται τα ελαστικά σε όλες τις στροφές που συνθέτουν έναν γύρο.

Ως συνήθως, η Pirelli επέλεξε τις πιο σκληρές γόμες: η C1 θα είναι το σκληρό ελαστικό, η C2 το μεσαίο ελαστικό και η C3 το μαλακό ελαστικό. Αυτή η επιλογή χρησιμοποιήθηκε και στο Μπαχρέιν για τον πρώτο αγώνα της σεζόν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η συνήθης στρατηγική αγώνα, είναι αυτή των δυο αλλαγών, λόγω της ενέργειας που μεταφέρεται από τα ελαστικά και της πίεσης στην οποία, αυτά υπόκεινται. Ωστόσο, οι χαμηλότερες θερμοκρασίες μπορεί να δώσουν τη δυνατότητα και για στρατηγική μιας αλλαγής ειδικά στους οδηγούς που είναι ευγενικοί με τα ελαστικά τους. Από την άλλη πλευρά, οι χαμηλές θερμοκρασίες μπορεί να δυσκολέψουν τη διατήρηση των ελαστικών στο σωστό παράθυρο λειτουργίας, ιδιαίτερα στον πρώτο γύρο εξόδου από τα pit.

Η στρατηγική της μιας αλλαγής μειώνει επίσης την αποτελεσματικότητα προσπέρασης στο pit lane (undercut), η οποία είναι συνήθως πολύ χρήσιμη στη Suzuka. Αναμένεται η σκληρή και η μεσαία γόμα να πρωταγωνιστήσουν στον αγώνα.

Μέχρι στιγμής έχουν πραγματοποιηθεί 37 Grand Prix Ιαπωνίας, τα 33 από αυτά έχουν διεξαχθεί στη Suzuka. Τα υπόλοιπα τέσσερα έγιναν στην πίστα του Fuji, η οποία ανήκει στην Toyota. Πολυνίκης οδηγός εξακολουθεί να είναι ο Michael Schumacher με έξι νίκες: ο Γερμανός έχει επίσης τις περισσότερες pole positions (8) και τις περισσότερες εμφανίσεις στο βάθρο (9). Όσον αφορά στα επιτεύγματα των κατασκευαστών, η McLaren έχει τις περισσότερες νίκες (9) ενώ η Ferrari έχει τις περισσότερες pole positions (10).

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ