Formula 1: Οι απαιτήσεις για τα ελαστικά στο «καυτό» Red Bull Ring

Alex Albon

Το δεύτερο σκέλος του πρώτου σερί τριών αγώνων της σεζόν, το Grand Prix της Αυστρίας, διεξάγεται στην πίστα του Spileberg.

Αρκετά ασυνήθιστα χαρακτηριστικά κάνουν αυτή την αγωνιστική διαδρομή μοναδική στο ημερολόγιο του πρωταθλήματος. Πρώτα απ' όλα, διαθέτει τον μικρότερο αριθμό στροφών (10) και τον συντομότερο χρόνο γύρου, παρόλο που το μήκος των 4,318 χιλιομέτρων την καθιστά την πέμπτη μικρότερη πίστα.

Η πίστα που ανήκει στην Red Bull είναι δεύτερη στη λίστα των πιστών με τη μεγαλύτερη διαφορά υψομέτρου, με διαφορά 63,5 μέτρων μεταξύ του ψηλότερου και του χαμηλότερου σημείου της, δεύτερη μόνο το Σπα των 102,2 μέτρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως συνηθίζεται για αυτόν τον αγώνα, η Pirelli έχει επιλέξει τις τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας του 2024, συγκεκριμένα τη C3 ως σκληρή, τη C4 ως μέση και τη C5 ως μαλακή. Κι αυτό, λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών στο Red Bull Ring.

Η επιφάνεια οδοστρώματος είναι αρκετά παλιά και επομένως πολύ τραχιά. Οι πλευρικές δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά είναι σαφώς χαμηλότερες από τον μέσο όρο της σεζόν, με αποτέλεσμα πολύ περιορισμένη φθορά συνολικά. Η πρόσφυση στις αργές στροφές και η σταθερότητα στο φρενάρισμα είναι βασικοί παράγοντες για να είσαι ανταγωνιστικός σε αυτή την πίστα. Είναι σημαντικό να διαχειριστείς τα ελαστικά με τέτοιο τρόπο ώστε να αποφευχθεί η υπερθέρμανση, ειδικά αν λειτουργούν σε υψηλές θερμοκρασίες: οι οδηγοί που δεν καταφέρνουν να κρατήσουν τα ελαστικά στο ιδανικό παράθυρο λειτουργίας μπορεί να βρεθούν σε δυσχερή θέση να αποκρούσουν επιθέσεις από άλλα μονοθέσια, ειδικά στο πρώτο και στο τελευταίο μέρος της πίστας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στους δυο τελευταίους αγώνες εκεί η στρατηγική των δύο pit stop αποδείχθηκε η ταχύτερη, χρησιμοποιώντας τη μέση και σκληρή γόμα. Πέρυσι κανένας οδηγός δεν ρίσκαρε με τη μαλακή γόμα στον αγώνα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ