Formula 1: Οι επιλογές ελαστικών έκριναν το Grand Prix Μεγάλης Βρετανίας

GP Silverstone 2024

Ο Lewis Hamilton κέρδισε στο 75o Grand Prix της Μεγάλης Βρετανίας, το οποίο ήταν ένα από τα συναρπαστικότερα και τα πιο ανατρεπτικά που έχουμε δε!

O επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής έδωσε τέλος σε μια περίοδο απουσίας του, από το μεσαίο σκαλί του βάθρου, η οποία διήρκεσε 945 ημέρες, από το Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας το 2021. Πλέον μετράει 104 νίκες στη Formula 1, εννέα εκ των οποίων στη Βρετανία, κατακτώντας έτσι την κορυφή της λίστας των οδηγών με τις περισσότερες νίκες σε ένα συγκεκριμένο Grand Prix.

Για την ομάδα του, τη Mercedes, είναι η 127η νίκη της, δεύτερη συνεχόμενη, κάτι που δεν είχε καταφέρει τα τελευταία τρία χρόνια. Τελευταία φορά που πέτυχε δυο συνεχόμενες νίκες η ομάδα του Toto Wolff ήταν το 2021: Κέρδισε στη Βραζιλία και στη συνέχεια στον επόμενο αγώνα στη Σαουδική Αραβία. Στο βάθρο μαζί με τον Hamilton ανέβηκαν στη δεύτερη θέση ο Max Verstappen (Red Bull Racing) και στην τρίτη θέση ο Lando Norris (McLaren).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για την Pirelli, ήταν ένα πολύχρωμο Grand Prix, καθώς χρησιμοποιήθηκαν τέσσερα χρώματα. Αντίστοιχα τέσσερα διαφορετικά ελαστικά τέθηκαν σε χρήση – το κόκκινο χρώμα ήταν για το μαλακό ελαστικό, το κίτρινο χρώμα για το μεσαίο ελαστικό, το λευκό χρώμα για το σκληρό ελαστικό και το πράσινο χρώμα για το ενδιάμεσο ελαστικό. Στην πραγματικότητα έπαιξαν σημαντικό ρόλο σε έναν αγώνα όπου η πίστα άλλαξε από στεγνή σε βρεγμένη και πάλι πίσω. Η θερμοκρασία είχε διακύμανση περίπου δέκα βαθμούς Κελσίου ανάλογα με τον καιρό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο πρώτο μέρος αγώνα χρησιμοποιήθηκε το μεσαίο ελαστικό, μ’ αυτό εκκίνησαν 17 οδηγοί. Εξαιρέσεις οι Esteban Ocon και Zhou Guanyu, που επέλεξαν το μαλακό ελαστικό και ο Sergio Perez που επέλεξε το σκληρό ελαστικό καθώς εκκινούσε από τα πιτ. Το μεσαίο ελαστικό (C2) λειτούργησε καλά, οι οδηγοί ήταν σε θέση να πιέσουν παρότι μετέφεραν υψηλό φορτίο καυσίμου. Επίσης το μεσαίο ελαστικό έδωσε τη δυνατότητα να διαχειριστούν τις δύσκολες συνθήκες όταν άρχισε να πέφτει η βροχή. Τέλος το μεσαίο ελαστικό πρόσφερε μεγαλύτερη ευελιξία ως προς το πότε θα γινόταν η πρώτη στάση στα pit, δεδομένου ότι η απειλή της βροχής ήταν έντονη και πριν την εκκίνηση.

Εν συνεχεία ήρθε η σειρά του ενδιάμεσου ελαστικού να μπει στο επίκεντρο, όταν άρχισε να γλιστρά η πίστα. Οι Charles Leclerc και Perez επέλεξαν να αλλάξουν σε ενδιάμεσα ελαστικά πιο νωρίς και βρέθηκαν με φθαρμένα ελαστικά τη στιγμή που οι συνθήκες πίστας απαιτούσαν ενδιάμεσα, έτσι έπρεπε να μπουν για δεύτερο σετ. Στην πραγματικότητα, δεν υπήρχε πολύ νερό στην πίστα όπως στις ελεύθερες δοκιμές (FP3). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα ενδιάμεσα ελαστικά να φθείρονται πολύ πιο γρήγορα, ενόσω η πίστα στέγνωνε. Στο τελευταίο μέρος αγώνα χρησιμοποιήθηκαν και οι τρεις διαθέσιμες γόμες. Είχε ενδιαφέρον μεταξύ των πρωτοπόρων, ότι διαφορετικοί συνδυασμοί μονοθεσίου – οδηγού αισθάνονταν άνετα με διαφορετικές γόμες: ο Hamilton πήρε τη νίκη για τη Mercedes, με τη μαλακή γόμα, ο Verstappen και η Red Bull ήταν ταχύτεροι με τη σκληρή γόμα, ενώ ο Oscar Piastri απέδειξε ότι το μεσαίο ελαστικό ήταν πολύ ανταγωνιστικό στη McLaren.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο διευθυντής Motorsport της Pirelli, Mario Isola, είπε: «Παρακολουθήσαμε ένα πολύ συναρπαστικό Grand Prix στην κορύφωση ενός πολύ φορτωμένου Σαββατοκύριακου, το οποίο περιείχε εξαιρετικό θέαμα τόσο στην πίστα όσο και στις εξέδρες. Ήταν ένα απαιτητικό Σαββατοκύριακο για εμάς, καθώς χρησιμοποιήσαμε σχεδόν ολόκληρη την γκάμα των ελαστικών μας σε διαφορετικές συνθήκες σε μία από τις πιο δύσκολες πίστες του προγράμματος. Από την Παρασκευή κιόλας φάνηκε ότι και οι τρεις γόμες για στεγνό οδόστρωμα θα παίξουν σημαντικό ρόλο σ’ αυτόν τον αγώνα, αυτό επιβεβαιώθηκε. Όσον αφορά στη στρατηγική, οι προβλέψεις πριν τον αγώνα, τηρήθηκαν σε μεγάλο βαθμό. Αν εξαιρέσει κανείς τη βροχή, το πρώτο μέρος με τη μέση γόμα και η απόδοση της σκληρής γόμας για όσους όπως ο Verstappen και ο Sainz τη χρησιμοποίησαν στο τελευταίο μέρος, απέδειξαν πώς ένας συνδυασμός C2/C1 θα μπορούσε να είναι πολύ ανταγωνιστικός. Προφανώς, το C3 δυσκολεύτηκε λίγο περισσότερο, εν μέρει επειδή χρησιμοποιήθηκε για γρήγορους γύρους προς το τέλος του αγώνα, σε μια πίστα που γλιστρούσε αρκετά λόγω της βροχής όλο το Σαββατοκύριακο».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ