Η αυλαία του παγκοσμίου πρωταθλήματος Formula 1 του 2023 έκλεισε με έναν συναρπαστικό αγώνα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Έναν αγώνα όπου νικητής αναδείχθηκε ο παγκόσμιος πρωταθλητής Max Verstappen, τερματίζοντας μπροστά από τον οδηγό της Ferrari, Charles Leclerc και τον έτερο οδηγό της Red Bull Racing, Sergio Perez. Όλοι οι οδηγοί στο βάθρο, τερμάτισαν χρησιμοποιώντας την P Zero λευκή /σκληρή γόμα.
Το Γκραν Πρι του Abu Dhabi διεξήχθη υπό μερική συννεφιά με θερμοκρασία ασφάλτου από 31.4 έως 34.4 βαθμούς Κελσίου, παρόμοια με τις κατατακτήριες δοκιμές.
BUY NOW
Οι ομάδες υιοθέτησαν ποικίλες στρατηγικές για τον αγώνα. Ως αποτέλεσμα των δεδομένων που είχαν συλλέξει, έντεκα οδηγοί έκαναν δυο αλλαγές ενώ οχτώ επέλεξαν την πιο συντηρητική προσέγγιση της μιας αλλαγής.
Η Red Bull είχε δυο διαφορετικές στρατηγικές για τους δυο οδηγούς της – ο Verstappen σταμάτησε στον 20ο γύρο, έβγαλε την P Zero κίτρινη/μέση γόμα και έβαλε τη σκληρή, ενώ ο Perez σταμάτησε δυο φορές (στον 15ο και στον 33ο γύρο), βάζοντας δυο σετ σκληρής γόμας ενώ είχε εκκινήσει με μέση γόμα.
H πλειοψηφία των οδηγών εκκίνησε στον αγώνα με τη μέση γόμα. Ο Pierre Gasly της Scuderia AlphaTauri ήταν ο μόνος οδηγός που εκκίνησε με τη μαλακή γόμα ενώ ο οδηγός της Alfa Romeo, Valtteri Bottas και ο οδηγός της Haas, Kevin Magnussen, επέλεξαν τη σκληρή στο ξεκίνημα.
Κάποιες ομάδες ακολούθησαν δυο διαφορετικές στρατηγικές καθώς η διαφορά στις προσομοιώσεις αγώνα ήταν ελάχιστη. Η Mercedes έκανε δυο αλλαγές στον George Russell (σε στρατηγική μέσης/σκληρής/μέσης γόμας) αλλά στο Lewis Hamilton έκανε μια αλλαγή: Συμπλήρωσε μεγάλη απόσταση με την σκληρή γόμα και τελικά εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα τρεις γύρους πριν το τέλος. Η Ferrari επίσης ακολούθησε δυο διαφορετικές στρατηγικές. Ο Carlos Sainz σταμάτησε δυο φορές (μέση/σκληρή/σκληρή) ενώ ο Leclerc σταμάτησε μόνο μια φορά αλλάζοντας από μέση σε σκληρή γόμα.
Ο οδηγός της McLaren, Lando Norris σημείωσε τον ταχύτερο γύρο στον αγώνα, στο 44ο πέρασμα, με τη μέση γόμα (1:28.391).
Ο Mario Isola, Διευθυντής motorsport της Pirelli, είπε: «To Άμπου Ντάμπι ήταν ένα φινάλε αντάξιο της εξαιρετικής χρονιάς της Formula 1. Η τελική κατάταξη στη Yas Marina καθορίστηκε από την επιλογή διαφορετικών στρατηγικών. Όπως ήταν αναμενόμενο είδαμε τόσο στρατηγικές μιας αλλαγής όσο και δυο αλλαγών. Γενικά μιλώντας η πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης ήταν μικρότερη από τα ελεύθερα, αυτό έδωσε τη δυνατότητα να διανυθούν μεγαλύτερες αποστάσεις. Γόμα του αγώνα ήταν χωρίς αμφιβολία η σκληρή μ’ αυτή τερμάτισαν οι περισσότεροι οδηγοί».
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ