Formula 1: Πρίγκιπας με ελαστικά που άντεξαν

Charles Leclerc

Ήταν ένα τέλειο Σαββατοκύριακο για τον Charles Leclerc, ο οποίος κατάφερε επιτέλους να σπάσει την «κατάρα» του Μονακό.

Ο οδηγός της Scuderia Ferrari ήταν ταχύτερος στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής (χάρη στην πρωτιά του FP2), και στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου. Την Κυριακή, ο Μονεγάσκος εκκίνησε για τρίτη φορά από την pole στη συγκεκριμένη διαδρομή, όμως κέρδισε για πρώτη φορά εντός έδρας, εξασφαλίζοντας την έκτη του νίκη στη Formula 1.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η προηγούμενη νίκη του είχε επιτευχθεί στο Grand Prix της Αυστρίας του 2022. Αυτή ήταν η 245η νίκη της ομάδας του Maranello, η δέκατη στο συγκεκριμένο αγώνα. Δεύτερος στο Πριγκιπάτο ήταν ο Oscar Piastri, με την McLaren, ισοφαρίζοντας έτσι το προηγούμενο καλύτερο του αποτέλεσμα στο περσινό Grand Prix του Κατάρ. Τρίτος ήταν ο Carlos Sainz της Ferrari, ο οποίος είχε ήδη ανεβεί δύο φορές στο βάθρο στο Μονακό, αμφότερες στη 2η θέση, το 2021 και το 2022.

Ας δούμε όμως το ρόλο που έπαιξαν τα ελαστικά στον όγδοο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1. Στην εκκίνηση, οι οδηγοί διχάστηκαν. Σχεδόν οι μισοί (9) επέλεξαν να αγωνιστούν στο πρώτο stint με τα μεσαία ελαστικά: Leclerc, Sainz, Lando Norris, Piastri, Alex Albon, Daniel Ricciardo, Yuki Tsunoda, Zhou Guanyu και Nico Hulkenberg. Οι υπόλοιποι έντεκα επέλεξαν τα σκληρά ελαστικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, η κόκκινη σημαία στον πρώτο γύρο μετά τη σύγκρουση μεταξύ του Sergio Perez και των δύο οδηγών της Haas, είχε ως επακόλουθο οι υπόλοιποι οδηγοί να απαλλαγούν από την υποχρέωση να κάνουν πιτ στοπ για να χρησιμοποιήσουν δύο διαφορετικές γόμες. Ο Esteban Ocon δεν μπόρεσε επίσης να εκκινήσει τη δεύτερη φορά γιατί συγκρούστηκε με τον άλλο οδηγό της ομάδας του, Pierre Galy. Όσοι οδηγοί εκκίνησαν με τη σκληρή γόμα C3 την πρώτη φορά άλλαξαν βάζοντας τη μεσαία γόμα C4 τη δεύτερη φορά. Οι υπόλοιποι έκαναν το αντίστροφο. Όλοι τους είχαν στόχο να φτάσουν στην καρό σημαία χωρίς στάση. Η μόνη εξαίρεση ήταν ο Logan Sargeant που κράτησε το ίδιο σετ σκληρών ελαστικών που είχε χρησιμοποιήσει για την πρώτη εκκίνηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έγιναν μερικές αλλαγές ελαστικών κατά τη διάρκεια του αγώνα αλλά μόνο επειδή δημιουργήθηκαν διαφορές, ικανές, ώστε να ολοκληρωθεί το πιτ στοπ, χωρίς οι οδηγοί να χάσουν θέση στην πίστα. Εκείνοι που επωφελήθηκαν από αυτό το σενάριο ήταν, με σειρά, οι Valtteri Bottas, Lance Stroll, Lewis Hamilton και Max Verstappen οι οποίοι πέρασαν από τα μεσαία στα σκληρά ελαστικά. Ακολουθώντας ίδια τακτική ο Sargeant πήγε από τα σκληρά στα μεσαία και ο Zhou, άλλαξε από σκληρά σε μαλακά. Ο μοναδικός οδηγός που έκανε δύο στάσεις ήταν ο Stroll της Aston Martin, επειδή υπέστη κλατάρισμα χτυπώντας στην προστατευτική μπαριέρα.

Ο διευθυντής motorsport της Pirelli, Mario Isola, είπε σχετικά: «Πρώτα απ' όλα, συγχαρητήρια στον Leclerc και στη Scuderia Ferrari για τη νίκη τους. Μπορούμε μόνο να φανταστούμε τι σημαίνει για τον Charles να θριαμβεύει στους δρόμους της πόλης, όπου μεγάλωσε! Όσον αφορά στα ελαστικά, ο αγώνας του Μονακό δεν προσφέρει συνήθως πολλές επιλογές. Όμως ακόμη και αυτές οι λίγες δυνατότητες, ουσιαστικά εξανεμίστηκαν, με την κόκκινη σημαία στον πρώτο γύρο. Η διακοπή του αγώνα σήμαινε ότι δεν απαιτούνταν πλέον αλλαγές ελαστικών. Ξέραμε ότι τόσο τα σκληρά όσο και τα μεσαία ελαστικά μπορούσαν να αντέξουν ολόκληρη την απόσταση, εφόσον τύγχαναν σωστής διαχείρισης, αυτό έκαναν σχεδόν όλοι οι οδηγοί. Τρενάκια σχηματίστηκαν ανάλογα με τη γόμα που χρησιμοποιούσαν και μέσα σε αυτές σ’ αυτές τις ουρές υπήρχαν κάποια παιχνίδια "γάτας-ποντικού", με στόχο να οδηγήσουν άλλους οδηγούς σε λάθη. Όμως αυτό δεν δημιούργησε ποτέ, πραγματικές ευκαιρίες προσπεράσματος ή αλλαγής στρατηγικής. Όσοι μπήκαν στα πιτ στοπ, το έκαναν «δωρεάν», δηλαδή χωρίς να χάσουν τη θέση τους στην πίστα. Στη συνέχεια μπόρεσαν να πιέσουν για λίγο έχοντας ελεύθερη πίστα μπροστά τους, επιτυγχάνοντας γύρους ακόμα και ολόκληρα δευτερόλεπτα ταχύτερους, από εκείνους που διαχειρίζονταν τα ελαστικά τους. Αλλά μετά, μόλις έβρισκαν ξανά κίνηση μπροστά τους, έπρεπε να αρκεστούν στο να ακολουθούν το προπορευόμενο μονοθέσιο. Αυτό εξηγεί γιατί οι πρώτες δέκα θέσεις δεν άλλαξαν από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο γύρο».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ