Formula 1: Τι να περιμένουμε από τα ελαστικά στο GP Μονακό

Carlos Sainz

Το Grand Prix του Μονακό είναι ένας από τους κλασικούς αγώνες του πρωταθλήματος της Formula 1 και φέτος φτάνει σε ένα εντυπωσιακό ορόσημο.

Αυτό το Σαββατοκύριακο θα πραγματοποιηθεί ο 70ος αγώνας που μετράει για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών, που θεσπίστηκε το 1950. Στην πραγματικότητα, υπήρξαν έντεκα αγώνες νωρίτερα, δέκα πριν την καθιέρωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος ως την κορυφαία κατηγορία αγώνων και ένας το 1952, όταν το Grand Prix διεξήχθη με σπορ αγωνιστικά αυτοκίνητα με καλυμμένες ρόδες.

Όπως πάντα, η επιλογή της Pirelli για τα σλικ ελαστικά στο Μονακό είναι οι πιο μαλακές διαθέσιμες γόμες της γκάμας: Η C3 θα είναι η σκληρή γόμα, η C4 θα είναι η μεσαία γόμα και η C5 η μαλακή γόμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως συμβαίνει γενικά όταν χρησιμοποιούνται δημόσιοι δρόμοι, η διαδρομή έχει ιδιαίτερα λεία επιφάνεια, αφού είναι ανοικτή στην κυκλοφορία. Οπότε τα ελαστικά πρέπει να παρέχουν όσο το δυνατόν περισσότερη πρόσφυση. Στο Μονακό, τα ελαστικά υπόκεινται σε ασυνήθιστα χαμηλές φορτίσεις καθώς η μέση ωριαία ταχύτητα στη διαδρομή των 3.337m είναι πολύ χαμηλή, με κάποιες στροφές να έχουν ταχύτητα διέλευσης μόλις 50 χλμ./ώρα, ενώ τα μονοθέσια κινούνται με τέρμα γκάζι μόλις στο 30% του γύρου. Ωστόσο, αυτό το χαμηλό επίπεδο πίεσης, εξισορροπείται από το γεγονός ότι, με 78 γύρους αγώνα την Κυριακή, κάθε φαινόμενο που μπορεί να επηρεάσει τη συμπεριφορά των ελαστικών, εμφανίζεται πολύ πιο συχνά από συνήθως, ειδικά όσον αφορά στα επίπεδα ενέργειας που αναπτύσσονται όπου απαιτείται ελκτική πρόσφυση. Ένας άλλος παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη σχετικά με τα ελαστικά, είναι η τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης, ειδικά τις πρώτες δύο ημέρες του Grand Prix, θα μπορούσε να αποδειχθεί ένα δυσάρεστο πρόβλημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε μια διαδρομή όπου το περιθώριο λάθους είναι πρακτικά ανύπαρκτο, ένας παράγοντας που επηρεάζει το πόσο γρήγορα βελτιώνονται οι χρόνοι γύρων ενός οδηγού, είναι η αυτοπεποίθηση που αποκτά σταδιακά, ανεξάρτητα από το πόσο καλά γνωρίζει τη διαδρομή, ενόσω αντιμετωπίζει τις 19 στροφές και όλους τους άλλους κινδύνους, που αυτή εγκυμονεί. Ο οδηγός πρέπει να πιέσει για να βρει τις καλύτερες γραμμές, πλησιάζοντας όλο και πιο κοντά στα προστατευτικά, συχνά αγγίζοντάς τα, με το πλάι των ελαστικών. Η πρόκληση είναι να το πετύχει χωρίς να σπάσει τίποτα στο μονοθέσιο, αυτό είναι το κλειδί για την εξασφάλιση μιας καλής θέσης εκκίνησης, απαραίτητη σε έναν αγώνα όπου οι προσπεράσεις είναι σχεδόν αδύνατες, ακόμη και όταν υπάρχει διαφορά επιδόσεων μεταξύ των μονοθεσίων που μπορεί να ανέρχεται σε δευτερόλεπτα ανά γύρο.

Οι κατατακτήριες δοκιμές θα είναι ακόμα πιο κρίσιμες, καθώς φέτος έχουμε δει πως η σειρά με την οποία τα μονοθέσια, παρατάσσονται στην εκκίνηση, κρίνεται στα χιλιοστά του δευτερολέπτου. Σε μια διαδρομή σαν αυτή, η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας είναι σχεδόν αναπόφευκτη, τα στατιστικά του παρελθόντος, την τοποθετούν στο 77% κατά μέσο όρο, σχεδόν δύο φορές ανά αγώνα. Παρόλα αυτά ο αγώνας πέρυσι κύλησε ομαλά χωρίς διακοπές από αυτοκίνητο ασφαλείας. Υπάρχει ουσιαστικά μόνο μία επιλογή στρατηγικής και αυτή είναι η μια αλλαγή ελαστικών όσο πιο αργά γίνεται, για να επωφεληθεί κανείς από τυχόν παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας, ελαχιστοποιώντας έτσι τον χαμένο χρόνο στα πιτ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό το μήνα, έχουν γίνει αρκετοί εορτασμοί για την 30ή επέτειο του θανάτου του Ayrton Senna, ο οποίος έχει αφήσει σίγουρα το στίγμα του στο Grand Prix του Μονακό. Ο Βραζιλιάνος εξακολουθεί να κατέχει το ρεκόρ με τις περισσότερες νίκες (6), pole position (5) και τερματισμούς στο βάθρο (8). Ο Michael Schumacher έχει πετύχει τους περισσότερους ταχύτερους γύρους (5) και είναι δεύτερος μαζί με τον Graham Hill στην κατάταξη των νικητών με πέντε νίκες. Όσον αφορά στους τερματισμούς στο βάθρο μαζί με τους Hill, Schumacher βρίσκονται στη δεύτερη θέση με 7 παρουσίες και οι Hamilton, Vettel. H McLaren με 17 νίκες, είναι η πιο επιτυχημένη ομάδα, ενώ η Ferrari έχει εκκινήσει τις περισσότερες φορές από την pole position (12) και έχει πετύχει τους περισσότερους ταχύτερους γύρους (17). Επίσης προηγείται στη λίστα των εμφανίσεων στο βάθρο (55), αριθμό υπερδιπλάσιο της McLaren που είναι δεύτερη (27).

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ