Μπορεί το φινάλε του Άμπου Ντάμπι να έχει αποτελέσει το βασικό αντικείμενο συζητήσεων, εντάσεων και διαμάχης, όμως δεν ήταν η μοναδική αμφιλεγόμενη στιγμή της σεζόν του 2021.
Μετά την κατάκτηση του Παγκόσμιου Τίτλου από τον Max Verstappen, πολλοί στάθηκαν στους 12.5 βαθμούς που πήρε στο Βέλγιο, σε έναν αγώνα-φιάσκο αφού έγιναν δύο γύροι πίσω από το safety car, που κρίθηκαν αρκετοί για να έχουμε και επίσημα αγώνα. Άρα βαθμούς. Εκείνο το βροχερό απόγευμα στο Σπα, ο Lewis Hamilton είχε φύγει με 7.5 βαθμούς στις αποσκευές του, αφού ήταν τρίτος στο grid.
Ένα από τα θέματα τα οποία εξέτασε η F1 Commission που συνεδρίασε στο Λονδίνο με τον πρόεδρο της FIA, Mohammed Ben Sulayem παρόντα, ήταν η διαχείριση αγώνων υπό τέτοιες συνθήκες. Και πάρθηκαν αποφάσεις που αλλάζουν τους κανόνες του παιχνιδιού προς το καλύτερο.
BUY NOW
Συγκεκριμένα, πλέον δεν θα αποδίδονται βαθμοί αν δεν υπάρξουν τουλάχιστον δύο γύροι αγώνα, χωρίς την παρέμβαση αυτοκινήτου ασφαλείας ή εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.
Αν ο πρωτοπόρος έχει συμπληρώσει περισσότερους από δύο γύρους αλλά απόσταση μικρότερη από το 25% της συνολικής απόστασης του αγώνα, τότε βαθμούς θα πάρουν μόνο οι πρώτοι πέντε, ως εξής:
1ος – 6 βαθμούς
2ος – 4 βαθμούς
3ος – 3 βαθμούς
4ος – 2 βαθμούς
5ος – 1 βαθμό
Αν ο πρωτοπόρος του αγώνα έχει συμπληρώσει από το 25% έως το 50% της συνολικής απόστασης του Grand Prix, τότε θα βαθμολογηθούν οι πρώτοι εννέα οδηγοί, ως εξής:
1ος – 13 βαθμούς
2ος – 10 βαθμούς
3ος – 8 βαθμούς
4ος – 6 βαθμούς
5ος – 5 βαθμούς
6ος – 4 βαθμούς
7ος – 3 βαθμούς
8ος – 2 βαθμούς
9ος – 1 βαθμό
Τέλος, αν ο οδηγός που βρίσκεται στην πρωτοπορία, συμπληρώσει από το 50% έως το 75% της συνολικής απόστασης του αγώνα, τότε θα βαθμολογηθούν οι δέκα πρώτοιμ ως εξής:
1ος – 19 βαθμούς
2ος – 14 βαθμούς
3ος – 12 βαθμούς
4ος – 9 βαθμούς
5ος – 8 βαθμούς
6ος – 6 βαθμούς
7ος – 5 βαθμούς
8ος – 3 βαθμούς
9ος – 2 βαθμούς
10ος – 1 βαθμό
Αν συμπληρωθεί το 75% της συνολικής απόστασης του αγώνα, τότε οι βαθμοί θα απονεμηθούν κανονικά.