Formula 1, GP Αυστραλίας - Χαοτική πρεμιέρα με νικητή τον Norris και μεγάλο χαμένο τον Piastri

Ο Lando Norris πήρε τις σωστές αποφάσεις και έφτασε στην 5η νίκη της καριέρας του μετά από έναν αγώνα που τα είχε όλα. Ο Verstappen τερμάτισε 2ος ενώ ο Russell συμπλήρωσε το βάθρο.
Ο πρώτος αγώνας της σεζόν μετά από 32 χρόνια άρχισε υπό βροχή. Τότε ήταν η Νότια Αφρική, τώρα η Μελβούρνη. Bearman και Lawson έκαναν αλλαγές υπό καθεστώς parc ferme και έτσι εκκίνησαν από το Pit lane ενώ όλοι έβαλαν την ενδιάμεση γόμα της Pirelli, με εξαίρεση τον Stroll που δοκίμασε τη βρόχινη. Η διαδικασία της εκκίνησης καθυστέρησε αφού στο γύρο σχηματισμού ο Hadjar έχασε τον έλεγχο της Racing Bulls, εγκατέλειψε τον αγώνα πριν καν ξεκινήσει και ξέσπασε σε λυγμούς.
Ο επικεφαλής αγώνας έδωσε 10 λεπτά παράταση στην εκκίνηση και όλοι είχαν την ευκαιρία να αλλάξουν ελαστικά. Ο μόνος που προχώρησε σε αλλαγή ήταν ο Stroll ο οποίος πήγε και αυτός στην ενδιάμεση γόμα. Η δεύτερη απόπειρα για εκκίνηση κράτησε περισσότερο από την πρώτη αλλά δεν ολοκληρώθηκε ούτε καν ο πρώτος γύρος. Ο Norris κράτησε την πρωτιά, με τον Verstappen να περνάει τον Piastri και να ανεβαίνει 2ος. Ο Leclerc κέρδισε μία θέση από τον Tsunoda ενώ ο Albon πέρασε τον Hamilton. O Doohan ήταν ο δεύτερος ρούκι που έχασε τον έλεγχο της Alpine και το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε άμεση στην πίστα. Λίγο αργότερα και ο Sainz εγκατέλειψε κάνοντας ντεμπούτο με το... αριστερό με τη Williams.
BUY NOW
Bearman, Ocon και Lawson προχώρησαν σε φρέσκο σετ ενδιάμεσης γόμας αφού έτσι κι αλλιώς όλα τα μονοθέσια πέρναγαν από το pit lane έτσι ώστε να καθαριστεί η πίστα. Όταν ολοκληρώθηκε η διαδικασία το αυτοκίνητο ασφαλείας έφυγε και ο Norris διατήρησε την πρωτοπορία. Δεν είχαμε αλλαγές ούτε στις πίσω θέσεις ενώ η πίστα είχε αρχίσει να στεγνώνει. Alonso και Tsunoda ήταν υπό εξέταση.
Ο αγώνας είχε βρει ρυθμό, τα προσπεράσματα ήταν δύσκολα σε συνθήκες βροχής και οι τρεις πρώτοι ήταν σε απόσταση μικρότερη του δευτερολέπτου. Χρειάστηκε να φτάσουμε στον 18ο γυρο για να δούμε αλλαγή. Ο Verstappen μπλόκαρε τους τροχούς του και ο Piastri βρήκε την ευκαιρία να ανακτήσει τη θέση που έχασε στην εκκίνηση. Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να μην τιμωρήσουν τους Alonso, Tsunoda, Albon, Hamilton για τη διαδικασία του αυτοκινήτου ασφαλείας και την απόσταση που είχαν από προπορευόμενο αυτοκίνητο.
O ρυθμός της McLaren ήταν εντυπωσιακός αφού κέρδιζαν πάνω από δευτερόλεπτο στο γύρο από τον Verstappen ο οποίος μετά το λάθος που έκανε δεν μπορούσε να διατηρήσει τις πιθανότητές του να διεκδικήσει κάτι περισσότερο από την 3η θέση. Όλοι περίμεναν να δουν αν θα πέρναγαν σε σλικ ελαστικά ή αν θα έβαζαν νέο σετ ενδιάμεσης γόμας. Ο Piastri έκανε συνεχώς ταχύτερους γύρους και έφτασε σε απόσταση δευτερολέπτου τον πρωτοπόρο Norris λίγο μετά τα μισά του αγώνα. Αλλά η McLaren δεν θέλησε να ρισκάρει και έδωσε εντολή στον Αυστραλό να κρατήσει τη θέση του και να μην πιέσει άλλο τον teammate του.
Ο Piastri έκανε ένα λαθάκι και είδε τη διαφορά του να ανοίγει στα 3 δευτερόλεπτα. Και σαν να ήθελαν να τον... τρολάρουν από τη McLaren του είπαν ότι είστε ελεύθεροι να μονομαχήσετε αλλά με όρια. Πριν καν δούμε τι θα γινόταν ο Alonso έχασε τον έλεγχο της Aston Martin και το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε άμεση στην πίστα.
Άπαντες μπήκαν στην πίστα και έβαλαν σλικ ελαστικά. Η πλειοψηφία προτίμησε τη σκληρή γόμα, με τους Verstappen, Tsunoda, Albon, Hulkenberg, Bortoletto και Lawson να επιλέγουν τη μέση γόμα. Η Haas ήταν η μόνη ομάδα που διατήρησε τα ενδιάμεσα ελαστικά στα μονοθέσιά της αφού οι προβλέψεις έκαναν λόγο για επιστροφή της βροχής έστω και για λίγο.
Παρά το ότι η βροχή θα ερχόταν σε λίγα λεπτά και οι Haas μπήκαν στα pits για να βάλουν τη μέση γόμα αφού είχαν φθείρει τα ενδιάμεσα ελαστικά. Στον 41ο γύρο το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε και ο Norris διατήρησε την πρωτοπορία. Στον 45ο γύρο είχαμε το μεγάλο δράμα για τη McLaren. Και τα δύο μονοθέσιά της έχασαν τον έλεγχο με τη βροχή να αρχίζει.
Ο Piastri κόλλησε στο γρασίδι, ο Norris έχασε τη θέση από τον Verstappen και ο πιλότος της McLaren μπήκε στα pits για ενδιάμεσα ελαστικά. Ο Piastri έχασε πάρα πολύ χρόνο αλλά κατάφερε να επιστρέψει βάζοντας και αυτός τα ενδιάμεσα. Ο Verstappen έμεινε ένα γύρο ακόμη έξω αλλά η βροχή δυνάμωσε και έτσι ο Ολλανδός αναγκάστηκε να μπει. Οι δύο Ferrari έμειναν έξω και με τον Hamilton να οδηγεί τον αγώνα και τον Leclerc να ακολουθεί.
Ο Norris ξαναπήρε την πρωτοπορία του αγώνα αφού η βροχή δυνάμωσε ενώ το αυτοκίνητο ασφαλείας επέστρεψε αφού ο Bortoletto έχασε και αυτός τον έλεγχο του μονοθεσίου όπως και ο Lawson. Στη Ferrari έβαλαν και τα δύο μονοθέσια στα pits για ενδιάμεσα και έπεσαν στην 9η και 10η θέση. Από τις ανακατατάξεις μεγάλοι κερδισμένοι ήταν ο Antonelli που σκαρφάλωσε 5ος, ο Stroll 6ος και ο Hulkenberg 7ος.
Στον 52ο γύρο έφυγε το αυτοκίνητο ασφαλείας, ο Leclerc πέρασε τον Hamilton με τα δύο μονοθέσια της Ferrari να ακουμπούν χωρίς δυσάρεστες συνέπειες. Ο Piastri πέρασε τον Tsunoda και βρέθηκε στην 11η θέση, έχοντας μπροστά του τον Hamilton στην προσπάθεια του να πάρει έστω τον ένα βαθμό. Οι δύο Ferrari πέρασαν τον Gasly και βρέθηκαν στην 8η και 9η θέση. Στην κορυφή ο Norris κράτησε απόσταση πάνω από δευτερόλεπτο από τον Verstappen και πήγαινε ολοταχώς για την 5η νίκη της καριέρας του.
Ο Piastri πέρασε τον Gasly και ξαναμπήκε στους βαθμούς. Ο Verstappen έκανε την τελευταία του προσπάθεια για να πάρει τη νίκη στο τέλος από τον Norris. Ο Antonelli πέρασε και τον Albon με τις δύο Mercedes να είναι στην 3η και 4η θέση. Ο Verstappen ήταν κολλημένος στον τελευταίο γύρο πίσω από τον Norris αλλά ο πιλότος της McLaren κράτησε μία αγχωτική νίκη στην πρεμιέρα της σεζόν. Την ώρα που ο Antonelli τιμωρήθηκε με 5 δευτερόλεπτα για την έξοδό του από τα pits.
Στον τελευταίο γύρο ο Piastri πέρασε τον Hamilton και τερμάτισε 9ος. Η τελική κατάταξη ήταν: Norris, Verstappen, Russell, Albon, Antonelli, Stroll, Hulkenberg, Leclerc, Piastri, Hamilton.