Formula 1 - GP Αζερμπαϊτζάν: Ιστορική πρωτιά για τη McLaren - Νικητής ο Piastri, κερδισμένος και ο Norris
Ο Piastri νίκησε για 2η φορά στην καριέρα του και έφερε τη McLaren στην πρώτη θέση των κατασκευαστών μετά το 2014! Εκπληκτική εμφάνιση και από τον Norris.
Ουκ ολίγες αλλαγές είχαμε στο grid του αγώνα της Κυριακής στο Αζερμπαϊτζάν αφού Hamilton, Ocon επέλεξαν να βάλουν νέο κινητήρα και έτσι άρχισαν από το pit lane ενώ ο Gasly αποκλείστηκε από τις κατατακτήριες δοκιμές λόγω του ότι δεν είχε το ελάχιστο απαιτούμενο φορτίο καυσίμου όταν ολοκληρώθηκε η διαδικασία. Η επιλογή των περισσότερων ήταν η μέση γόμα ενώ οι Albon, Ricciardo, Norris, Zhou, Gasly και Ocon διάλεξαν τη σκληρή γόμα της Pirelli.
Ο Leclerc κράτησε άνετα την πρώτη θέση ενώ ο Piastri τον ακολούθησε. Οι Red Bull ήταν οι κερδισμένες στην εκκίνηση αφού και ο Perez ανέβηκε στην 3η θέση μπροστά από τον Sainz και ο Verstappen πέρασε τον Russell. Πιο πίσω ο Lando Norris είχε σημαντικό έδαφος να καλύψει αφού εκκίνησε από τη 15η θέση με τη σκληρή γόμα και μέχρι τον 3ο γύρο είχε βρεθεί στην 11η.
BUY NOW
O Leclerc άρχισε να χτίζει μία μικρή διαφορά από τον Piastri και όλα έδειχναν ότι η όποια διαφοροποίηση θα υπήρχε μετά το pit stop. Η σκληρή γόμα από νωρίς άρχισε να δίνει καλύτερα αποτελέσματα και έτσι ο Norris κάλυψε τη διαφορά από τον Bearman και ανέβηκε στη 10η θέση.
Το ότι η μέση γόμα δεν ήταν ιδανική για τους περισσότερους φάνηκε από το ότι ο Verstappen, o Russell και ο Hamilton μπήκαν μόλις στον 13ο γύρο για να περάσουν στη σκληρή γόμα. Ένα γύρο αργότερα μπήκε και ο Perez ο οποίος διατηρήθηκε μπροστά από τον teammate του αλλά όχι και από τον Norris που με ξεκίνησε με τη σκληρή γόμα οπότε θα πήγαινε μακριά το pit stop του. Αυτή η συνθήκη αποδείχτηκε κομβική αφού ο Norris κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Perez και να επιστρέψει στον Piastri να κάνει το pit stop του στον 16ο γύρο και να διατηρήσει τη θέση του μπροστά από τον Μεξικανό.
Στον 17ο γύρο μπήκε στα pits ο πρωτοπόρος του αγώνα, Leclerc, και μπορεί να έχασε τη διαφορά που είχε χτίσει πριν τις αλλαγές ελαστικών όμως μπόρεσε να κρατήσει την πρώτη θέση και να έχει και τα πιο φρέσκα ελαστικά. Ο Sainz μπήκε ένα γύρο μετά και διατηρήθηκε μπροστά από τον Verstappen ενώ ο Perez δεν μπόρεσε να πιέσει όσο ήθελε τον Piastri λόγω της παρουσίας τους Albon ο οποίος είχε εκκινήσει με τη σκληρή γόμα.
Η σκληρή γόμα δούλεψε καλύτερα στους πρώτους γύρους στα χέρια του Piastri και έτσι ο Αυστραλός βρήκε την ευκαιρία να κάνει την κίνηση και να περάσει με τη βοήθεια του DRS τον Leclerc, ανεβαίνοντας στην πρώτη θέση του αγώνα.
Τίποτα δεν είχε τελειώσει αφού απέμεναν 30 γύροι και οι Piastri, Leclerc, Perez ήταν σε απόσταση ενός δευτερολέπτου. Ενδιαφέρον υπήρχε και πιο πίσω. Ο Verstappen έφτασε τον Sainz ο οποίος κατάφερε να βάλει αναμεσα σε αυτόν και τον Ολλανδό τον Lando Norris που έμενε στην πίστα χωρίς να έχει κάνει ακόμη το pit stop του. Ο Βρετανός έπαιξε άμυνα στον Verstappen που διαμαρτυρήθηκε για τα φρένα του.
Ο Sainz πέρασε και τον Albon και πλέον ένιωθε άνετος σε σχέση με τον Verstappen. Στην κορυφή οι διαφορές έμεναν σταθερές στα όρια του δευτερολέπτου. O Leclerc έκανε την κίνησή του αλλά ο Piastri έκλεισε την... πόρτα.
O Norrris έκανε εξαιρετική διαχείριση μένοντας πίσω από τον Albon ώστε να έχει DRS και να μην επιτρέπει στον Verstappen να περάσει. Ο Russell κόλλησε και αυτός πίσω από το τρενάκι. Η μάχη στην κορυφή ήταν υπέροχη με τον Piastri να παίζει εκπληκτική άμυνα και τον Perez να μπαίνει και αυτός στο παιχνίδι. Ο Russell κατάφερε στον 34ο γύρο να περάσει τον Verstappen ο οποίος γκρίνιαζε για την πρόσφυση των πίσω ελαστικών του.
Μετά από 38 γύρους μπήκε στα pits ο Norris και έβαλε τη μέση γόμα. Βγήκε στην 7η θέση με τη διαφορά του από τον Verstappen να είναι στα 15 δευτερόλεπτα. Το σίγουρο είναι ότι η διαχείριση του αγώνα ήταν εκπληκτική από τη McLaren. Ο Βρετανός ήταν με διαφορα ο ταχύτερος στο τελευταίο κομμάτι και μάζευε με εντυπωσιακό ρυθμό τη διαφορά. Στην κορυφή ο Perez φάνηκε να εγκαταλείπει την προσπάθεια, με τους Piastri - Leclerc να δίνουν σε κάθε γύρο μάχη για τη νίκη.
Ο ρυθμός του Norris παρέμενε εντυπωσιακός και 8 γύρους πριν το τέλος είχε μαζέψει τη διαφορά από τον Verstappen στα 7 δευτερόλεπτα. Με δεδομένο ότι ο Βρετανός εκκίνησε 15ος και ο Ολλανδός 6ος, το να πάρει περισσότερους βαθμούς ο Norris σε αυτόν τον αγώνα θα ήταν μία ψυχολογική τόνωση ενόψει της συνέχειας.
Ο Sainz κόλλησε και αυτός στο τρενάκι της πρώτης θέσης, ο Leclerc ένιωθε περισσότερη πίεση από τον Perez ενώ ο Piastri άνοιξε τη διαφορά και πήγαινε για τη 2η νίκη της καριέρας του.Ο Norris την έκανε την κίνηση και πέρασε τον Verstappen. Εκπληκτικό αποτέλεσμα γι αυτόν που είχε και τον ταχύτερο γύρο, μειώνοντας στους 59 βαθμούς τη διαφορά στο πρωτάθλημα των οδηγών.
Στον 50ο γύρο ο Perez βρέθηκε μπροστά από τον Leclerc αλλά ο Μονεγάσκος κράτησε την εσωτερική και ανέκτησε τη 2η θέση, ενώ ο Sainz το εκμεταλλεύτηκε και πέρασε τον Μεξικανό. Οι δυο τους συνέχισαν τη μάχη και στην ευθεία και τελικά κατέληξαν στον τοίχο. Η ένδειξη του αυτοκινήτου ασφαλείας έβαλε τέλος στον αγώνα.
Ο Piastri πήρε μία σπουδαία νίκη και έφερε τη McLaren στην πρώτη θέση των κατασκευαστών για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια. Ο Leclerc τερμάτισε 2ος και ο Russell στην 3η θέση.
Ο Norris έχει λόγους να είναι χαρούμενος αφού μάζεψε τη διαφορά στους 59 βαθμούς από τον Verstappen αν και εκκινούσε 9 θέσεις πίσω από τον Ολλανδό. Ο Alonsο τερμάτισε 6ος, ο Albon 7ος και ο Colapinto στην 8η θέση συλλέγοντας τους πρώτους βαθμούς της καριέρας του. Ο Hamilton ήταν 9ος και ο Bearman βαθμολογήθηκε και στον 2ο αγώνα του στη Formula 1.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ