Formula 1 - GP Κατάρ: Νίκησε και πάλι ο Verstappen - "Ανοιχτή" η μάχη των κατασκευαστών
Ο Verstappen με τον... αέρα του πρωταθλητή κυριάρχησε στο Κατάρ και πήρε την 63η νίκη της καριέρας του. Την ίδια ώρα ο 2ος Leclerc βοήθησε τη Ferrari να μειώσει στους 21 βαθμούς τη διαφορά από τη McLaren και όλα θα κριθούν στο Άμπου Ντάμπι.
Ο προτελευταίος αγώνας της σεζόν διεξήχθη στην πίστα του Κατάρ με το μεγάλο θέμα της ημέρας να είναι η μάχη στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών με τη McLaren να χρειάζεται 15 βαθμούς περισσότερους από τη Ferrari ώστε να πανηγυρίσει τίτλο μετά από 26 ολόκληρα χρόνια. Η επιλογή των πιλότων ήταν η μέση γόμα στην αρχή του αγώνα με τον Hulkenberg να είναι ο μόνος που έβαλε τη σκληρή.
Η εκκίνηση έφερε ανακατατάξεις αφού ο Verstappen πέρασε από την εσωτερική τον poleman Russell ενώ και ο Norris κατάφερε να βρεθεί μπροστά από τον πιλότο της Mercedes. Ο Leclerc κέρδισε μία θέση από τον Piastri ενώ ο Hamilton έπεσε 9ος. Πιο πίσω η τριπλή σύγκρουση Hulkenberg, Ocon, Colapinto έφερε το αυτοκίνητο ασφαλείας.
BUY NOW
Στον 5ο γύρο αποχώρησε το αυτοκίνητο ασφαλείας και ο Piastri πήρε πίσω τη θέση από τον Leclerc. Οι πιλότοι της McLaren ήταν στο 2,4 ενώ αυτοί της Ferrari στο 5,6. Αυτή η διαφορά δεν ήταν αρκετή για να τελειώσει και μαθηματικά τη μάχη του πρωταθλήματος κατασκευαστών. Ο Verstappen άνοιξε τη διαφορά από τον Norris ενώ ο Russell περισσότερο κινδύνευε από τον Piastri παρά απειλούσε τον Norris.
Οι διαφορές έμεναν σταθερές με τον Piastri να χάνει την ευκαιρία να επιτεθεί στον Russell. Ο πιλότος της Mercedes ηταν ο πρώτος που μπήκε στα pits για τη μοναδική αλλαγή ελαστικών, βάζοντας τη σκληρή γόμα. Το pit stop του ήταν αργό και αυτό έβαλε σε δύσκολη θέση τον Russell.
Κανείς δεν ακολούθησε τον Russell στην αλλαγή ελαστικών αφού έτσι κι αλλιώς ο Βρετανός κόλλησε πίσω από τον Alonso και έχανε συνεχώς χρόνο. Ο Verstappen εκανε συνεχόμενους ταχύτερους γύρους λίγο πριν την επίσκεψή του στα pits. Στον 35ο γύρο Hamilton και Sainz είδαν τα ελαστικά τους να κλατάρουν (υπήρχαν θραύσματα στην πίστα από τον καθρέφτη του Albon τον οποίο πάτησε ο Bottas). Το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στην πίστα και άπαντες έκαναν το μοναδικό τους pit stop. Ο Verstappen διατήρησε την πρώτη θέση, ο Norris δεύτερος ενώ ο Leclerc βρέθηκε τρίτος μένοντας μπροστά από τον Piastri.
Το λάθος του υπεύθυνου αγώνα ήταν μεγάλο αφού άφησε τον καθρέφτη στην πίστα μέχρι να τον πατήσει ο Bottas και να οδηγηθεί ο αγώνας σε καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, Στον 40ο γύρο το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε αλλά αυτό δεν κράτησε πολύ. Αν και δεν είχαμε ανακατατάξεις στην κορυφή με τον Verstappen να κρατάει δύσκολα τη θέση του από τον Norris, o Sainz δεν μπόρεσε να κρατήσει τη θέση που του προσέφερε ο Gasly και βρέθηκε 7ος. Οι έξοδοι Perez, Hulkenberg έφεραν και πάλι το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα.
Στον 43ο γύρο συνεχίστηκε κανονικά ο αγώνας με τον Norris να απειλείται από τον Leclerc αλλά να κρατάει τη θέση του. Τα άσχημα νέα όμως για τον Βρετανό ήρθαν από τους αγωνοδίκες αφού τον τιμώρησαν με 10 δευτερόλεπτα στάσης διότι δεν έκοψε το ρυθμό του υπό καθεστώς διπλής κίτρινης σημαίας.
Ο Norris βγήκε τελευταίος από τα pits και έτσι η μάχη των κατασκευαστών πήρε... φωτιά. Ο Sainz ήθελε να κερδίσει όσο το δυνατόν περισσότερες θέσεις αλλά το εμπόδιο του Gasly ήταν μεγάλο για τον Ισπανό. Ο Norris κέρδιζε θέσεις και μάλιστα είχε και τον ταχύτερο γύρο οπότε ο στόχος του ήταν να μπει στη δεκάδα. Το κατάφερε και αύξησε τη διαφορά στους 21 βαθμούς της McLaren από τη Ferrari.
Ο Verstappen έφτασε άνετα στην 9η φετινή νίκη και 63η της καριέρας του αλλά με την εγκατάλειψη του Perez δεν μπορούσε μόνος του να κρατήσει στη διεκδίκηση του πρωταθλήματος των κατασκευαστών τη Red Bull.
Leclerc και Piastri συμπλήρωσαν το βάθρο. Η Ferrari μείωσε στους 21 βαθμούς την απόσταση από τη McLaren η οποία εξακολουθεί να κρατάει την τύχη στα χέρια της για την επιστροφή στους τίτλους των κατασκευαστών μετά από 26 χρόνια.
Russell, Gasly, Sainz, Alonso, Zhou (o πρώτος φετινός βαθμός της Kick Sauber), Magnussen και Norris συμπλήρωσαν τη δεκάδα με τον πιλότο της McLaren να παίρνει και το βαθμό του ταχύτερου γύρου. Μετά το τέλος του αγώνα ανακοινώθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων στον Russell η οποία δεν επηρέασε τη βαθμολογία.