Formula 1 - Grand Prix Ουγγαρίας: Πρώτη νίκη για τον Πιάστρι μετά από team orders στον Νόρις!
Η McLaren... έπαιζε μόνη της στην Ουγγαρία κι όμως κατάφερε να δώσει δραματικό χαρακτήρα στην πρώτη, πανάξια νίκη του Όσκαρ Πιάστρι.
Οι καυτές συνθήκες στην Ουγγαρία δημιούργησαν διαφορετικές επιλογές ελαστικών στους πιλότους. Η πλειοψηφία άρχισε με τη μέση, οι Aston Martin ρίσκαραν με τη μαλακή ενώ οι πιλότοι που δεν τα πήγαν καλά στις κατατακτήριες δοκιμές (Πέρεζ, Ράσελ) προτίμησαν τη σκληρή. Η εκκίνηση είχε ενδιαφέρον αφού ο poleman Νόρις θέλησε να κλείσει την πόρτα στον Πιάστρι χωρίς όμως να τα καταφέρει. Σαν να μην έφτανε αυτό είδε τον Φερστάπεν να βγαίνει εκτός πίστας στην πρώτη στροφή και να βρίσκεται μπροστά του. Χαμένος στην εκκίνηση ήταν ο Σάινθ που έχασε 3 θέσεις, ενώ ο Χάμιλτον ανέβηκε στην 4η.
Μετά από αρκετή κουβέντα του Φερστάπεν με τη Red Bull και μετά από την ενημέρωση ότι οι αγωνοδίκες εξετάζουν το συμβάν της πρώτης στροφής, ο Ολλανδός έδωσε τη θέση του στον Νόρις για να γλιτώσει την τιμωρία. Ο ρυθμός των McLaren ήταν εξαιρετικός και ο Πιάστρι άνοιγε συνεχώς τη διαφορά του από τον Νόρις και ο Βρετανός από τον Φερστάπεν. Ο πρώτος από τους πρωτοπόρους που αποφάσισε να μπει στα pits ήταν ο Χάμιλτον ο οποίος είχε βρεθεί σε απόσταση 1 δευτερολέπτου από τον Φερστάπεν και προτίμησε να δοκιμάσει το undercut από το να δώσει μάχη.
BUY NOW
Ένα γύρο μετά ακολούθησε ο Νόρις και στη συνέχεια ο Πιάστρι. Οι McLaren κράτησαν τις θέσεις τους ενώ ο Φερστάπεν προτίμησε να μείνει κι άλλο στην πίστα για να έχει πιο φρέσκα ελαστικά στο δεύτερο κομμάτι του αγώνα. Ο Ολλανδός μπήκε στον 21ο γύρο και έβαλε τη σκληρή γόμα. Όταν επέστρεψε στην πίστα είχε απόσταση 7 δευτερολέπτων από τον Χάμιλτον την οποία μάζεψε μέσα σε δέκα γύρους.
Από εκεί και μετά η μάχη του Χάμιλτον με τον Φερστάπεν ξύπνησε μνήμες 2021. Οι δυο τους έκαναν τα πάντα για να επικρατήσουν. Ο Ολλανδός βρέθηκε μπροστά αλλά έκανε λάθος και είδε τον Βρετανό να ξαναπαίρνει πίσω τη θέση. Με τη δική τους μονομαχία, ο Λεκλέρ που έκανε τελευταίος pit stop, είχε την ευκαιρία να πλησιάσει. Στη Mercedes αποφάσισαν στον 40ο γύρο να τραβήξουν τον Χάμιλτον στα pits και να του βάλουν το δεύτερο σετ σκληρής γόμας. Στον ίδιο γύρο μπήκε και ο Λεκλέρ αλλά αυτός δεν είχε σκληρή γόμα και έτσι έβαλε τη μέση.
Στην κορυφή ο Πιάστρι ένιωθε την πίεση αφού είχε την ευκαιρία να πάρει την πρώτη νίκη στην καριέρα του και έκανε ένα λάθος που έφερε τον Νόρις σε απόσταση 1,5 δευτερολέπτου. Στον 46ο γύρο μπήκε ο Νόρις για το τελευταίο του pit stop και έβαλε τη μέση γόμα. Τον Πιάστρι δεν τον τράβηξαν στον επόμενο γύρο αλλά στον 48ο και έτσι ο Νόρις βρέθηκε μποστά του. Η McLaren έδωσε ξεκάθαρη εντολή στον Νόρις να δώσει τη θέση πίσω στον Πιάστρι αφού όπως εξήγησαν τον έβαλαν πρώτο στα pits για να εξασφαλίσουν το 1-2.
Ο Φερστάπεν μπήκε στον 50ο γύρο και με δέκα γύρων πιο φρέσκα ελαστικά (μέση γόμα) είχε να καλύψει 5 δευτερόλεπτα για να φτάσει πρώτα στον Λεκλέρ και μετά στον Χάμιλτον, στην προσπάθεια να ανέβει στο βάθρο. Έφτασε πολύ γρήγορα πίσω από τον Μονεγάσκο αλλά άργησε να περάσει, τελικά τα κατάφερε στον 57ο γύρο και βρέθηκε 4ος.
Η McLaren είχε... δεμένο το 1-2 αλλά δεν ήταν μία ήρεμη διαδικασία αφού έπρεπε να βρουν τρόπο να πείσουν τον Νόρις ότι θα έπρεπε να δώσει τη θέση του στον Πιάστρι, με τον Βρετανό να τους απαντάει πώς θα έπρεπε να είχαν κάνει διαφορετική επιλογή στην στρατηγική και όχι να τον βάλουν σε αυτή τη διαδικασία. Την ίδια ώρα η διαφορά του Νόρις είχε φτάσει στα 4 δευτερόλεπτα.
Ο Φερστάπεν έφτασε τον Χάμιλτον και άλλη μία μεγάλη μάχη μας χάρισαν οι δύο πιλότοι. Μία μάχη που κατέληξε σε επαφή των δύο. Ο Ολλανδός μπλόκαρε στην πρώτη στροφή και συγκρούστηκε με τον Βρετανό. Το... θαύμα ήταν ότι και οι δύο συνέχισαν τον αγώνα με τον Χάμιλτον να διατηρεί την 3η θέση και τον Φερστάπεν να πέφτει πίσω από τον Λεκλέρ.
Στους 3 τελευταίους γύρους ο Νόρις έκοψε το ρυθμό του μετά από συνεχόμενα team radios της McLaren και ο Πιάστρι ξαναπήρε την πρωτοπορία. Η ομάδα μπήκε μόνη της σε μπελάδες αφού ήταν ξεκάθαρα η ταχύτερη όλων και θα μπορούσε να είχε βάλει πρώτα τον Πιάστρι στο τελευταίο pit stop και να μην είχε μπει σε όλα αυτά.
Ο Πιάστρι πανηγύρισε την παρθενική νίκη της καριέρας του και έγινε ο 115ος πιλότος στην ιστορία της Formula 1 που κερδίζει έναν αγώνα στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ο Νόρις, προφανώς δεν ήταν χαρούμενος με την εξέλιξη, αλλά η McLaren έκανε ένα εμφατικό 1-2, το πρώτο της μετά τη Μόντσα το 2021.
O Χάμιλτον ανέβηκε για 200η φορά στην καριέρα του στο βάθρο ενώ ακολούθησαν οι Λεκλέρ, Φερστάπεν, Σάινθ, Πέρεζ, Ράσελ, Τσουνόντα και Στρολ.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ