Ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes F1, Mike Elliott, είπε ότι η ομάδα του Brackley έχει εντοπίσει το σχεδιαστικό σφάλμα της W13 που έβαλε τέλος στο σερί των οκτώ διαδοχικών της πρωταθλημάτων στη Formula 1.
Ο Elliot δεν εξήγησε ποιο είναι το λάθος αυτό, αλλά πιστεύεται ότι εντοπίζεται στο σχεδιασμό του δαπέδου στο πίσω μέρος του μονοθεσίου, σε έναν νευαλγικό τομέα των φετινών μονοθεσίων - και συγκεκριμένα στις ακάλυπτες πίσω άκρες του δαπέδου, μπροστά από τους πίσω τροχούς.
Το λάθος, αυτό, σύμφωνα με τον Βρετανό, είναι υπεύθυνο για τις έντονες διακυμάνσεις της απόδοσης της W13 από πίστα σε πίστα, και είναι κάτι που η πρωταθλήτρια προσπαθεί να επιλύσει τον τελευταίο καιρό - αλλά δεν θα το διορθώσει πλήρως πριν την W14 της νέας σεζόν του 2023.
BUY NOW
Από το GP Γαλλίας τον Ιούλιο και μετά η Mercedes δείχνει να έχει βελτιώσει την απόδοσή της, διεκδικεί σταθερά με αμιώσεις την παρουσία της στο βάθρο, έλυσε το φλέγον πρόβλημα των αναπηδήσεων που είχε στο πρώτο μισό της σεζόν, έβγαλε στην επιφάνεια την ταχύτητα του αυτοκινήτου και φάνηκε ενίοτε απειλητική στη Ferrari για την 3η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών.
Όλα αυτά συνέβησαν σε σιρκουί υψηλής άντωσης, όπως της Βουδαπέστης και της Σιγκαπούρης, όμως η W13 αντιθέτως δεν εμφανίστηκε καθόλου ανταγωνιστική σε πίστες χαμηλής άντωσης όπως το Σπα και η Μόντσα. Αυτές οι διακυμάνσεις οφείλονται στο λάθος για το οποίο μίλησε ο Elliot.
«Μπορώ να υποδείξω μια χρονική στιγμή πέρσι, κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του αυτοκινήτου, που κάναμε κάτι που πιστεύω ότι ήταν ένα λάθος», είπε ο Βρετανός. «Αυτό που βλέπετε στην απόδοσή μας, την εναλλαγή της από αγώνα σε αγώνα, είναι αποτέλεσμα αυτού του λάθους.
»Και πρόκειται για ένα λάθος που γνωρίζουμε εδώ και καιρό, και το διορθώνουμε, και για αυτό η απόδοσή μας σταδιακά βελτιώνεται. Αλλά δεν είναι κάτι που μπορούμε να διορθώσουμε για λίγο ακόμα, είναι κάτι που θα κάνουμε στη διάρκεια του χειμώνα».
Ο Mike Elliot μίλησε και για τη σχεδιαστική καινοτομία των μικροσκοπικών φετινών πλευρικών αεραγωγών, η οποία διαφοροποίησε τη W13 από κάθε άλλο φετινό μονοθέσιο: «Παρότι οπτικά δείχνει διαφορετικό, όπως πάντοτε με αυτά, έχει να κάνει με μικρά αεροδυναμικά οφέλη. Αν δεν εξελίξουμε κι ένα διαφορετικό σχέδιο [των πλευρικών αεραγωγών] είναι δύσκολο να γνωρίζουμε με ακρίβεια πόσο αξίζει στο τέλος. Αλλά δεν είναι κάποια τεράστια διαφοροποίηση που αλλάζει το παιχνίδι.
»Φέτος μάθαμε ότι δεν είναι το σχήμα του αυτοκινήτου, αλλά ο τρόπος που προσεγγίζεις την εξέλιξή του, αυτό που κάνει τη διαφορά. Κοιτάζοντας τους αεραγωγούς θα πει κανείς ότι δείχνουν πολύ διαφορετικοί, πρέπει να δουλεύουν πολύ διαφορετικά από τα άλλα αυτοκίνητα. Όμως δεν είναι έτσι, είναι μια μικρή διαφορετική λύση. Αεροδυναμικά δεν πιστεύω ότι είναι τεράστια η διαφοροποίηση από τα άλλα αυτοκίνητα, είναι κάτι που προσθέτει λίγη ταχύτητα για εμάς», κατέληξε.