Μπορεί να έχουν περάσει 15 χρόνια από τη δραματική σεζόν του 2008 αλλά οι τελευταίες εξελίξεις έχουν γεννήσει κουβέντα σχετικά με το αν μπορεί να αλλάξει ο πρωταθλητής εκείνης της σεζόν.
Ο τίτλος πήγε στον Lewis Hamilton, που στον τελευταίο γύρο του τελευταίου αγώνα που γινόταν στη Βραζιλία, προσπέρασε υπό βροχή τον Timo Glock και έκοψε τη χαρά του ήδη νικητή Felipe Massa. Αυτή η μία κερδισμένη θέση, τοποθετούσε τον Βρετανό στην κορυφή της βαθμολογίας και του εξασφάλιζε το πρώτο του πρωτάθλημα!
Το τι έγινε εκεί δεν είναι υπό αμφισβήτηση. Το πρόβλημα έχει να κάνει με έναν αγώνα που είχε προηγηθεί, το Grand Prix της Σιγκαπούρης. Όπως είναι ευρέως γνωστό, τότε ο Nelson Piquet Jr είχε στείλει τη Renault στον τοίχο σε προαποφασισμένο χρονικό σημείο, ώστε να προκύψει αυτοκίνητο ασφαλείας που θα οφελούσε τον ομόσταβλό του, Fernando Alonso. Έτσι κι έγινε.
BUY NOW
Όταν ένα χρόνο μετά διέρρευσε το παρασκήνιο, ο τότε ισχυρός άνδρας της Renault, Flavio Briatore και ο τεχνικός διευθυντής Pat Symonds, είχαν αποκλειστεί από τα paddock (άσχετα αν σήμερα συνεργάζονται και οι δύο με την F1).
Όμως, όπως αποκάλυψε σε πρόσφατη συνέντευξή του ο τότε κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων του σπορ, Bernie Ecclestone, τόσο αυτός όσο και ο τότε πρόεδρος της FIA, Max Mosley, ήξεραν τι είχε συμβεί, πριν το τέλος εκείνης της σεζόν. Και το απέκρυψαν, για να μην προκύψει σκάνδαλο προτού οριστικοποιηθεί ο πρωταθλητής εκείνης της χρονιάς.
Μάλιστα, ο 92 ετών Βρετανός είπε πως ένιωθε άσχημα που δεν ήταν τελικά πρωταθλητής ο Massa και πως αν είχε σήμερα την ευκαιρία να πάρει αποφάσεις ξανά, θα έκανε τα πράγματα διαφορετικά. Βλέπετε, αν ακυρωνόταν εκείνος ο αγώνας στη Σιγκαπούρη και δεν μετρούσαν τα αποτελέσματά του, ο Massa θα ήταν πρωταθλητής.
Αντιδρώντας σε αυτά τα λόγια, ο Βραζιλιάνος δεν έκρυψε την απογοήτευσή του και αποκάλυψε πως δεν αποκλείεται να κινηθεί νομικά για να δικαιωθεί.
Ο Massa είπε: «Υπάρχει ο κανονισμός που λέει πως όταν ένα πρωτάθλημα έχει κριθεί, από τη στιγμή που ο οδηγός έχει παραλάβει επίσημα το τρόπαιο του πρωταθλητή, τότε τα πράγματα δεν μπορούν να αλλάξουν. Ακόμα κι αν υπάρχει αποδεδειγμένα κλοπή. Τότε, οι δικηγόροι της Ferrari με είχαν ενημερώσει σχετικά. Πήγαμε και σε άλλους δικηγόρους και η απάντησή τους ήταν πως δεν μπορούσε να γίνει κάτι. Και είχα συμβιβαστεί με αυτό. Μετά από 15 χρόνια, ακούμε τον τότε κάτοχο εμπορικών δικαιωμάτων του σπορ να λέει πως το ήξερε από το 2008, όπως και ο Πρόεδρος της FIA αλλά δεν έκαναν τίποτα... Αυτό είναι πολύ λυπηρό, να ξέρεις πως τα αποτελέσματα εκείνου του αγώνα θα έπρεπε να είχαν ακυρωθεί και πως θα είχα έναν παγκόσμιο τίτλο. Στο τέλος, εγώ ήμουν ο μεγάλος χαμένος από εκείνο το αποτέλεσμα. Το ψάχνουμε λοιπόν το θέμα, προσπαθούμε να καταλάβουμε όλα τα ενδεχόμενα. Υπάρχουν νόμοι, ανάλογα τη χώρα, όπου δεν μπορείς να γυρίσεις 15 χρόνια και να υπάρξει κάποια δικαστική λύση. Όμως μελετώ τη νομοθεσία, έχουμε μία ιδέα του πως μπορούμε να κινηθούμε από εδώ και πέρα».
Λέτε να αλλάξει τελικά χέρια εκείνος ο τίτλος;