Formula 1: Τα (λάθος) ελαστικά έβγαλαν νικητή στην Ουγγαρία

Grand Prix Ουγγαρίας 2022

Το Γκραν Πρι της Ουγγαρίας ήταν ένας ακόμα αγώνας που είχε ανατροπές και που καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξή του έπαιξαν τα ελαστικά.

Αφού η Pirelli είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής του σπορ από το 2011, έχει σημασία η δική της ματιά σε όσα συνέβησαν στο Hungaroring. Οι επιλογές που έκαναν οι ομάδες για τα ελαστικά, οι στρατηγικές στην πορεία του αγώνα.

Ο οδηγός της Red Bull Racing, Max Verstappen που εκκινούσε από τη 10η θέση, κέρδισε στο Ουγγρικό Grand Prix ακολουθώντας στρατηγική δυο αλλαγών. Εκκίνησε με την κόκκινη/μαλακή γόμα P Zero και μετά έβαλε δυο φορές την κίτρινη/μέση γόμα P Zero: ακολούθησε τη στρατηγική που είχαμε προκρίνει ως ταχύτερη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι δυο οδηγοί της Mercedes τερμάτισαν στη 2η και 3η θέση, ακολουθώντας ο καθένας διαφορετική στρατηγική, που δεν έμοιαζε με του Verstappen. Έτσι είχαμε τρεις διαφορετικές στρατηγικές στην πρώτη τριάδα. Υπήρχαν πολλές διαφορετικές στρατηγικές σε όλους τους οδηγούς, οι μισοί εκκίνησαν με τη μέση γόμα και οι άλλοι μισοί με τη μαλακή γόμα.

Ο καιρός περιέπλεξε πολύ τις συνθήκες στο Ουγγρικό Grand Prix: o αγώνας διεξήχθη σε συνθήκες χαμηλής θερμοκρασίες (περίπου 20 βαθμούς Κελσίου στον αέρα και 25 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα). Έβρεξε πριν τον αγώνα αλλά και στους τελευταίους δυο γύρους του αγώνα. Επίσης μερικές ισχυρές ριπές ανέμου επηρέασαν την αεροδυναμική ισορροπία των μονοθεσίων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΠΩΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΘΗΚΕ Η ΚΑΘΕ ΓΟΜΑ

ΣΚΛΗΡΗ C2: Ο κρύος καιρός δεν διευκόλυνε τη χρήση της αλλά αποτέλεσε καθοριστικό εργαλείο για την υλοποίηση της στρατηγικής ενός pit stop των οδηγών της Alpine, αμφότεροι τερμάτισαν στους βαθμούς. Ο οδηγός της Alfa Romeo, Valtteri Bottas επίσης επιχείρησε να τερματίσει στον αγώνα με στρατηγική μιας αλλαγής χρησιμοποιώντας τη σκληρή γόμα.

MEΣΗ C3: Η βέλτιστη γόμα για τον αγώνα, ήταν πολύ καλά ισορροπημένη σ’ αυτές τις συνθήκες και επέτρεψε την διάνυση μεγάλων αποστάσεων με περισσότερους από 30 γύρους. Είχε ισορροπημένη συμπεριφορά και διαχειρίσιμη πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης.

ΜΑΛΑΚΗ C4: Χρησιμοποιήθηκε εκτενώς κατά τη διάρκεια του αγώνα και επέδειξε πολύ καλή συμπεριφορά στις χαμηλές θερμοκρασίες. Μπόρεσε να αποδώσει και πρόσφυση και ταχύτητα όπως έδειξε ο George Russell που τη χρησιμοποίησε στην αρχή του αγώνα όταν οδηγούσε την κούρσα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Mario Isola, υπεύθυνος αγώνων αυτοκινήτου Pirelli: «Είμαι πολύ χαρούμενος γιατί οι εκατοντάδες χιλιάδες θεατές που βρέθηκαν στην πίστα αλλά και όλοι όσοι παρακολούθησαν τον αγώνα από την τηλεόραση είδαν τρεις ομάδες να δίνουν μια αμφίρροπη μάχη για νίκη, πρώτη φορά φέτος. Αυτή είναι μια μεγάλη νίκη ειδικά για τη Formula 1. Ήταν σπουδαίο ότι είδαμε 10 διαφορετικές στρατηγικές κατά τη διάρκεια του αγώνα – χρησιμοποιήθηκαν όλες οι γόμες – και όλες συνετέλεσαν στην δημιουργία ενός συναρπαστικού grand prix, ανάλογο όσων έχουμε δει φέτος».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ