Formula 1: Τι αλλάζει στα μονοθέσια του 2026

Formula 1 2026

Πέρα της μεγάλης αλλαγής στη μονάδα ισχύος των υβριδικών μονοθεσίων της Formula 1, το 2026 επιφυλάσσει και μια σειρά από μεγάλες αλλαγές στην αεροδυναμική τους. Διαβάστε ποιες θα είναι αυτές.

Σε κάτι περισσότερο από δύο χρόνια θα τελειώσει το τρέχον πλαίσιο κανονισμών της Formula 1, το οποίο εφαρμόστηκε από το 2022. Η κύρια, μεγάλη αλλαγή είναι η ριζική τροποποίηση των μονάδων ισχύος, που θα δώσουν πολύ μεγαλύτερη έμφαση στην ηλεκτρική ενέργεια του υβριδικού συστήματος - παρότι θα αφαιρεθεί ο ένας εκ των δύο σημερινών ηλεκτροκινητήρων, ο MGU-H.

Ο έτερος, MGU-K, που αντλεί την ισχύ του από την ανάκτηση της κινητικής ενέργειας των μονοθεσίων κατά το φρενάρισμά τους, θα παραμείνει. Πλέον, όμως, σχεδόν η μισή ενέργεια που θα παράγει η όλη μονάδα ισχύος θα είναι ηλεκτρική (από 120 kW σήμερα στα 350 kW το ‘26) - και αυτό σχετίζεται άμεσα με τη στροφή όλης της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ηλεκτρική ενέργεια. Επιπλέον, ο κινητήρας V6 Turbo θα καίει αποκλειστικά βιώσιμα καύσιμα, τα οποία επίσης εξελίσσονται γοργά και για τα αυτοκίνητα παραγωγής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Formula 1 2026

Ο συσχετισμός αυτός κατέστησε τη F1 έναν ελκυστικό προορισμό για τους κατασκευαστές, για την ανάπτυξη τεχνολογιών και την προβολή τους μέσω του σπορ. Έτσι, πέρα των παραδοσιακών κατασκευαστών Ferrari, Mercedes, Renault (Alpine) και Honda, στη F1 το 2026 θα μπει επίσημα και εργοστασιακά τόσο η Audi όσο και η Ford - η τελευταία σε συνεργασία σε συνεργασία με το νεότευκτο εργοστάσιο Red Bull Powertrains της πρωταθλήτριας του σπορ.

Εκτός αυτού, όμως, θα υπάρξουν και σημαντικές αλλαγές στο σχεδιασμό, στην αεροδυναμική και στο σασί το 2026. Στον πυρήνα των αλλαγών βρίσκεται η επιθυμία της FIA -μέσω του διευθυντή του τμήματος μονοθεσίων, Νικόλα Τομπάζη- να κάνει τα μονοθέσια μικρότερα σε μέγεθος, καθώς και να μειώσει το βάρος τους.

Formula 1 2026
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα μονοθέσια σήμερα αγγίζουν τα 798 κιλά, και οι βαρύτεροι νέοι κινητήρες του 2026 κανονικά θα εκτοξεύσουν τον αριθμό αυτό πολύ πάνω από τα 800 kg. Σε πρώτη φάση, όμως, η FIA θα προσθέσει μέτρα μείωσης του βάρους κατά 20 κιλά, μέσω της μείωσης του πλάτους κατά 10 εκατοστά και το μεταξονίου κατά 20 εκατ. (από τα 3,60 μέτρα σήμερα στα 3,40 μ.).

Το αποτέλεσμα όλων αυτών θα είναι η μείωση της παραγόμενης άντωσης των μονοθεσίων κατά περίπου 40% - όμως με το ρυθμό εξέλιξης των ομάδων του σπορ, σύντομα οι αεροδυναμιστές τους θα ανακτήσουν μέρος του ποσοστού αυτού.

Formula 1 2026

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ