GP Ιαπωνίας: H δράση της Formula 1 μεταφέρεται στη Suzuka

GP Ιαπωνίας

To GP Ιαπωνίας πραγματοποιείται σε μια από τις πιο απαιτητικές πίστης της Formula 1.

Λόγω των υψηλών πλευρικών και διαμηκών φορτίων, η Σουζούκα είναι πολύ απαιτητική τόσο από τα ελαστικά όσο και από τους οδηγούς. Αυτές οι απαιτήσεις κατανέμονται εξίσου στους τέσσερις τροχούς, με 10 δεξιές και οκτώ αριστερές στροφές στον γύρο των 6km. Ως αποτέλεσμα αυτών των χαρακτηριστικών, επιλέξαμε τα πιο σκληρά ελαστικά της γκάμας για την Ιαπωνία: C1, C2 και C3.

GP  Ιαπωνίας
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η γόμα C1 είναι μόνο ονομαστικά ίδια με την περσινή C1. Παρουσιάστηκε αυτή τη σεζόν και βρίσκεται σε σκληρότητα ανάμεσα στη γόμα C2 και στην περσινή C1 (τώρα ονομάζεται C0). Σήμερα, όλοι θα δοκιμάσουν μια νέα έκδοση της γόμας C2, με σκοπό την αξιολόγησή της για την επόμενη σεζόν. Στόχος είναι να παρέχει μεγαλύτερη πρόσφυση από τη σημερινή γόμα C2, και έτσι να ταιριάζει καλύτερα μεταξύ των C1 και C3. Για τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής κάθε οδηγός θα έχει δύο επιπλέον σετ ελαστικών, σε σύγκριση με τα 13 σετ ανά αγώνα. Αυτή η δοκιμή είναι μέρος της εξέλιξης για το 2024. Θα συνεχιστεί με νέα γόμα C4 που θα δοκιμαστεί στο Μεξικάνικο GP.

GP Ιαπωνίας

ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ

• Στη Σουζούκα οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους τη γόμα C1 ως P Zero λευκή/σκληρή, τη γόμα C2 ως P Zero κίτρινη/μέση και τη γόμα C3 ως P Zero κόκκινη/μαλακή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

• Το Ιαπωνικό Γκραν Πρι μπορεί να φέρει μερικές εκπλήξεις λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που καταγράφηκαν την περασμένη εβδομάδα, έως και 33 βαθμούς Κελσίου. Εάν συνεχιστεί αυτό, η πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης των ελαστικών θα μπορούσε να παίξει σημαντικό ρόλο.

•Οι καιρικές συνθήκες έχουν συχνά επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό το Ιαπωνικό Γκραν Πρι. Σε τέσσερις περιπτώσεις (2004, 2009, 2010 και 2019) πραγματοποιήθηκαν κατατακτήριες δοκιμές το πρωί της Κυριακής λόγω καταρρακτώδους βροχής ή απειλής τυφώνα.

•Το 2022 ο αγώνας διακόπηκε λόγω βροχής στον πρώτο γύρο. Η επανεκκίνηση έγινε τρεις ώρες αργότερα, με μόλις 45 λεπτά να απομένουν λόγω της μέγιστης επιτρεπόμενης διάρκειας αγώνα (τέσσερις ώρες). Συνολικά, ολοκληρώθηκαν 28 γύροι, με τους οδηγούς να χρησιμοποιούν μόνο ενδιάμεσα ελαστικά Cinturato intermediate και βρόχινα ελαστικά Full Wet.

•Η άσφαλτος στη Σουζούκα διαθέτει μερικά από τα υψηλότερα επίπεδα τραχύτητας και τριβής που παρατηρούνται όλη τη σεζόν. Η φθορά και η πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης είναι σημαντικοί παράγοντες για τον καθορισμό της στρατηγικής στα ελεύθερα αλλά και στον αγώνα.

GP Ιαπωνίας
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

•Έως σήμερα έχουν γίνει 36 GP Ιαπωνίας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα F1: 32 από αυτά φιλοξενήθηκαν στη Σουζούκα – την εντός έδρας πίστα της Honda – και τέσσερα στο Φούτζι, που ανήκει στην Toyota. Πολυνίκης ομάδα είναι η McLaren, με εννέα νίκες, ενώ ο οδηγός που έχει κερδίσει τις περισσότερες φορές είναι ο Michael Schumacher (έξι νίκες). Το 1994 και το 1995, το Grand Prix του Ειρηνικού διεξήχθη επίσης στην Ιαπωνία, στην πίστα Αΐντα.

•Το Ιαπωνικό Γκραν Πρι έχει αναδείξει παγκόσμιο πρωταθλητή 11 φορές: πιο πρόσφατα πέρυσι, όταν ο Max Verstappen κέρδισε τον δεύτερο παγκόσμιο τίτλο του. Το 1995, ο Michael Schumacher έγινε επίσης παγκόσμιος πρωταθλητής για δεύτερη φορά μετά τη νίκη του στο Grand Prix του Ειρηνικού.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ