Formula 1: Η έρημος της Νεβάδα κρύβει προκλήσεις στη διαχείριση των ελαστικών
Η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητιμού επιστρέφει αυτό το τριήμερο, με το Grand Prix του Λας Βέγκας να αποτελεί τον εικοστό-δεύτερο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Όπως έχει γίνει κανόνας για τις διαδρομές σε δημόσιους δρόμους, η Pirelli έχει επιλέξει τις τρεις πιο μαλακές γόμες για τον αγώνα: την C3 ως σκληρή, την C4 ως μέση και την C5 ως μαλακή, όπως και το 2023. Η κύρια πρόκληση στο μέτωπο των ελαστικών θα είναι η διατήρησή τους στο παράθυρο βέλτιστης θερμοκρασιακής λειτουργίας, ειδικά κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων και ιδιαίτερα στον εμπρός άξονα. Οι οδηγοί θα πρέπει να είναι προσεκτικοί για να φέρουν τα ελαστικά σε θερμοκρασία χωρίς να τα υπερθερμάνουν, αποφεύγοντας τυχόν μπλοκαρίσματα στα έντονα σημεία πέδησης, ιδιαίτερα στο τέλος των μεγάλων ευθειών, κατά μήκος των οποίων τα ελαστικά υπόκεινται σε περαιτέρω μείωση της θερμοκρασίας στην επιφάνειά τους. Επιπλέον, οι χαμηλές θερμοκρασίες οδηγούν σε μείωση της πρόσφυσης και αυτό μπορεί να προκαλέσει αύξηση της τοπικής παραμόρφωσης.
Αυτοί οι παράγοντες θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε επιτάχυνση της φθοράς. Νομοτελειακά αυτό θα επιφέρει στρατηγική δύο αλλαγών, η οποία ήταν η πιο δημοφιλής επιλογή πέρυσι. Ωστόσο, μια αλλαγή μπορεί να αποδειχτεί ανταγωνιστική, ειδικά αν ο οδηγός φέρνει σταδιακά τα ελαστικά σε θερμοκρασία λειτουργίας παρατείνοντας τη διάρκεια ζωής τους σε μια μεγάλη περίοδο. Λόγω της δυσκολίας να φέρουν τα λάστιχα σε θερμοκρασία λειτουργίας, η πρώιμη είσοδος στα πιτ για να προσπαθήσεις να κερδίσεις θέσεις με παράκαμψη (undercut) δεν είναι πολύ αποτελεσματική. Στην πραγματικότητα, θεωρητικά, η παραμονή για περισσότερους γύρους στην πίστα είναι καλύτερη επιλογή.
BUY NOW
Η εμπειρία που αποκτήθηκε στον περσινό αγώνα θα είναι χρήσιμη για τις ομάδες και για την Pirelli. Στην πραγματικότητα, συλλέχθηκαν πολλά δεδομένα σχετικά με την πρόσφυση και την τραχύτητα της επιφάνειας της διαδρομής και αυτά κοινοποιήθηκαν στις ομάδες, οι οποίες παρείχαν επίσης τα δεδομένα των προσομοιώσεών τους. Το πρώτο μέλημα άμα την άφιξη στην πίστα θα είναι ο έλεγχος του επιπέδου τραχύτητας και πρόσφυσης και στη συνέχεια η σύγκρισή τους με τους αριθμούς της περσινής χρονιάς. Αυτό θα επιτευχθεί πραγματοποιώντας επιθεώρηση της πίστας και στη συνέχεια ανάλυση των δεδομένων. Η εκμετάλλευση του χρόνου των ελεύθερων δοκιμών είναι σημαντική για τη συλλογή περισσότερων δεδομένων που θα βοηθήσουν στην πιο ακριβή εκτίμηση σχετικά με τη φθορά και την πτώση απόδοσης των ελαστικών.
Όπως πάντα σε μια διαδρομή δημόσιων δρόμων, οι κόκκινες σημαίες και τα αυτοκίνητα ασφαλείας αποτελούν ισχυρή πιθανότητα με όλα τα απρόβλεπτα που μπορεί να φέρουν. Συμπεριλαμβανομένης της επανεκκίνησης που θα είναι δύσκολη όσον αφορά στη διαχείριση της θερμοκρασίας των ελαστικών. Το 2023, ο Max Verstappen κέρδισε, τερματίζοντας μπροστά από τον Charles Leclerc και τον Sergio Perez. Η μέση και η σκληρή γόμα χρησιμοποιήθηκαν στον αγώνα ενώ η μέση (κίτρινο χρώμα) ήταν η επιλογή της πλειοψηφίας των οδηγών στην εκκίνηση.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ