Η Mercedes προχώρησε σε εκτεταμένο ανασχεδιασμό του φετινού της μονοθεσίου W14 και αποφάσισε να τον χρησιμοποιήσει αυτό το τριήμερο παρά τις ιδιαιτερότητες του σιρκουί του Μονακό.
Η ανασχεδιασμένη Mercedes W14 -που θα παρουσιαζόταν για πρώτη φορά στο GP της Ίμολα, αν αυτό δεν ματαιωνόταν λόγω των πλημμυρών στην Emilia Romagna- είναι αποτέλεσμα μηνών εργασίας, μετά την απόφαση που έλαβε στο ξεκίνημα της φετινής σεζόν της Formula 1 ότι το σχέδιο που εισήγαγε το 2022 δεν την οδηγεί στην κατεύθυνση που θα ήθελε, προς την επιστροφή της στην κορυφή του σπορ.
Οι πρώτες εικόνες από το γκαράζ της ομάδας στο Μονακό δείχνουν ότι η Mercedes εγκατέλειψε τη φιλοσοφία των πολύ λεπτών πλευρικών αεραγωγών (zero-pods) και υιοθετεί το σχέδιο που παραπέμπει περισσότερο σε εκείνο των Red Bull, Aston Martin και Alpine - με όλους τους περιορισμούς που θέτουν τα ήδη υπάρχοντα δομικά στοιχεία του αυτοκινήτου.
BUY NOW
Ωστόσο, η πιο ουσιώδης σχεδιαστική αλλαγή της W14 είναι μία που δεν φαίνεται: το ριζικά ανασχεδιασμένο δάπεδο, ειδικά στο κατώτερο τμήμα του. Αυτή αναμένεται να έχει τη μεγαλύτερη αεροδυναμική επίδραση, προκειμένου η ομάδα να βρει την άντωση που της λείπει από πέρσι, αλλά και την ισορροπία στην αεροδυναμική ρύθμιση.
Μια άλλη σημαντική αλλαγή είναι η τροποποίηση της γεωμετρίας της εμπρός ανάρτησης, που έχει σκοπό κυρίως να κάνει το μονοθέσιο πιο φιλικό στο χειρισμό -και συνεπώς λιγότερο νευρικό από όσο ήταν προηγουμένως- για τον Lewis Hamilton και τον George Russell.
Η νευρικότητα αυτή, η έλλειψη ισορροπίας κυρίως κατά το φρενάρισμα, στερούσε την εμπιστοσύνη των οδηγών ώστε να πιέσουν στο όριο. Κατά συνέπεια, η ομάδα του Brackley εκτιμά ότι η βελτίωση της ισορροπίας θα προσφέρει αντίστοιχα οφέλη στο γυρολόγιο όσο και οι αεροδυναμικές τροποποιήσεις της W14.
«Η Formula 1 έχει πολύ σκληρό ανταγωνισμό και αξιοκρατία», είπε ο διευθυντής της ομάδας, Toto Wolff. «Δεν βρισκόμαστε εκεί που θέλουμε, αλλά δεν έχουμε το αίσθημα ότι το δικαιούμαστε. Χρειάζεται απλώς σκληρή δουλειά για να φτάσουμε στην κορυφή.
»[Οι αλλαγές] δεν θα φέρουν άμεσα αποτελέσματα, από την εμπειρία μου δεν μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο στο σπορ μας. Ελπίζουμε να δώσει στους οδηγούς μια πιο σταθερή και προβλέψιμη πλατφόρμα, στην οποία να μπορούμε να χτίσουμε τους μήνες που έρχονται», συμπλήρωσε ο Αυστριακός.
Πάντως, αξίζει να σημειώσουμε ότι ο εκτεταμένος αυτός ανασχεδιασμός της Mercedes W14 γίνεται υπό τους περιορισμούς που θέτει όχι μόνο η προηγούμενη σχεδιαστική βάση και το σασί που είχε μέχρι πρότινος η W14, αλλά και το αυστηρό όριο προϋπολογισμού ανά έτος που δικαιούται κάθε ομάδα. Συνεπώς, μάλλον η νέα αυτή Mercedes δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως W14B, όπως θα γινόταν στο παρελθόν.
Όμως, παρότι η φετινή σεζόν είναι χαμένη για την ομάδα του Brackley, η τάχιστη δυνατή εισαγωγή ενός ριζικά ανασχεδιασμένου μονοθεσίου μπορεί να είναι ευεργετική για τα προσεχή χρόνια, καθώς η στασιμότητα των κανονισμών μέχρι το τέλος του 2024 σημαίνει ότι το μονοθέσιο κάθε χρονιάς θα αποτελεί μετεξέλιξη εκείνου της προηγούμενης, τις δύο επόμενες σεζόν.