Το 2024 δεν θα είναι το ίδιο στη F1 και αυτό δεν είναι κάποια αγωνιστική πρόβλεψη αλλά η συνειδητοποίηση ότι μία από τις πιο έντονες προσωπικότητες των τελευταίων χρόνων δεν θα είναι στα paddock.
Όταν το 2019 το Netflix παρουσίασε την πρώτη σεζόν του drive to survive και αρκετοί νέοι είδαν για πρώτη φορά Formula 1, ανακάλυψαν ένα πρόσωπο που πιθανότατα δεν το είχαν ξανακούσει. Ο λόγος για τον Guenther Steiner τον επικεφαλής της Haas, o οποίος έγινε πρωταγωνιστής σε όλες τις σεζόν. Το στυλ του, ο πληθωρικός χαρακτήρας του, το χιούμορ του και η άνεσή του με τις κάμερες τον έκανε γνωστό στο ευρύ κοινό.
O Steiner είναι άνθρωπος του motorsport σε όλη του τη ζωή. Από τα 30 του έχει επιτελικές θέσεις στο WRC και από το 2001 βρίσκεται στην οικογένεια της Formula 1. Μπορεί ελάχιστοι να θυμούνται το πέρασμα του από τη Red Bull στα πρώτα χρόνια της εμπλοκής της εταιρείας στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού αλλά το σίγουρο είναι ότι τον έμαθαν για τα καλά όταν ο Gene Haas του έδωσε τα κλειδιά της νεοσύστατης Haas το 2014 και δύο χρόνια αργότερα η αμερικανική ομάδα έκανε το ντεμπούτο της στη Formula 1.
BUY NOW
Η πορεία της μέχρι το 2019 ήταν εντυπωσιακή. Το 2018 έκανε το pick της με τους Grosjean και Magnussen στο τιμόνι. Το πρότζεκτ έμοιαζε απόλυτα επιτυχημένο, με σωστές συνεργασίες (Ferrari), με σωστές επιλογές και στους πιλότους αλλά και σε μηχανικούς. Η εξέλιξη επίσης ήταν αυτή που ήθελε ο ιδιοκτήτης της και η 5η θέση στο πρωτάθλημα του 2018 ήταν το αποκορύφωμα αυτής της εξέλιξης.
Από το 2019 και μετά όλα άλλαξαν χωρίς να υπάρχει κάποια ουσιαστική αλλαγή. Λες και ο Covid-19 χτύπησε αποκλειστικά την Haas. Προφανώς και το οικονομικό σκέλος της ιστορίας είναι κομβικό για το πως εξελίχθηκαν από εκεί και μετά τα πράγματα. Τα επόμενα χρόνια η Haas πάλευε για να αποφύγει την τελευταία θέση του grid αλλά αυτό θα μπορούσε να είναι ανεκτό αν το πρότζεκτ έδειχνε να βαδίζει σε σωστό δρόμο. Η αμερικανική ομάδα απασχολούσε είτε για τα κωμικά σκηνικά στα pits, είτε για τα συνεχόμενα προβλήματα στα μονοθέσια, είτε για τις εξόδους των πιλότων της.
Ποιος έχει ξεχάσει το πέρασμα του Mazepin ή το ότι «κάηκε» ο Mick Schumacher. Γενικά τις τελευταίες σεζόν ο Steiner απασχόλησε περισσότερο για την παρουσία του στο Netflix παρά για τα κατορθώματά της Haas εντός πίστας. Βέβαια ήταν τέτοια η δημοτικότητά του που κανείς δεν περίμενε ότι θα ερχόταν η στιγμή που ο Gene Haas θα αποφάσιζε να πορευτεί χωρίς αυτόν. Κι όμως με αρκετά άκομψο τρόπο η συνεργασία των δύο αντρών ολοκληρώθηκε και το 2024 η Haas θα πορευτεί με τον Ayao Komatsu, μία προσωπικότητα πολύ διαφορετική και σίγουρα λιγότερο... εμπορική.
Ο Steiner θα λείψει από τη Formula 1 και από την Haas. Ο ίδιος την κράτησε σε δύσκολες οικονομικά εποχές ακόμη κι αν τα αποτελέσματα δεν ήταν αυτά που ήθελε. Το θέμα είναι τι θέλει να κάνει ο Gene Haas με την ομάδα. Αν θέλει να την εξελίξει δεν αρκεί η αντικατάσταση του Steiner. Δεν ήταν το πρόβλημα ο 58χρονος Ιταλός αλλά τα οικονομικά ζητήματα της ομάδας. Ο ίδιος ο Steiner, λογικά δεν θα μείνει στο παρασκήνιο αφού είναι ένας σταρ που αρκετοί θα θελήσουν να εκμεταλλευτούν τη δημοφιλία του.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ