Το 2026 πλησιάζει με γοργούς ρυθμούς και το ίδιο οι πολύ μεγάλες αλλαγές που περιμένουμε στον μαγικό κόσμο της Formula 1!
Αλλαγές που όμως δεν θα περιοριστούν στις υβριδικές μηχανές αλλά θα επεκταθούν και στο σχεδιασμό των μονοθεσίων. «Φως» στο τι να περιμένουμε έριξε ο Νικόλας Τομπάζης, διευθυντής Formula 1 στην Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.
Η FIA έχει ήδη επιβεβαιώσει πως το 2026 οι διαστάσεις των μονοθεσίων θα μικρύνουν. Μιλώντας στο motorsport.com, o Διευθυντής Formula 1 της παγκόσμιας ομοσπονδίας μηχανοκίνητου αθλητισμού, Νικόλας Τομπάζης, αποκάλυψε περισσότερες πληροφορίες για τις μεγάλες αλλαγές που έρχονται.
BUY NOW
Ο Έλληνας τεχνικός διευκρίνισε: «Στοχεύουμε να μειώσουμε το όριο βάρους. Εξετάζουμε τη μείωση του βάρους κατά 40-50 κιλά στα μονοθέσια του 2026. Τα τελευταία χρόνια τα μονοθέσια έχουν “φουσκώσει” και έχουν γίνει πολύ βαριά. Αρκετά εξαρτήματα όπως οι μικρότερες αναρτήσεις θα επιτρέψουν τη μείωση του βάρους. Στοχεύουμε να έχουμε τροχούς με ζάντες 16 ιντσών. Οι διαστάσεις θα είναι μικρότερες τόσο στους εμπρός όσο και στους πίσω τροχούς. Όλα τα παραπάνω θα οδηγήσουν στη δημιουργία μονοθεσίων με μικρότερο βάρος».
Οι πρώτες προσομοιώσεις μιλούν για μονοθέσια κατά τι πιο αργά, έστω στο ξεκίνημα αυτού του σετ κανονισμού. Όμως αυτό δεν επηρεάζει τα πλάνα της FIA.
O Τομπάζης εξηγεί: «Οι χρόνοι θα είναι πολύ κοντά στους τωρινούς. Πιστεύω τα μονοθέσια θα είναι περίπου δύο δευτερόλεπτα πιο αργά σε σχέση με σήμερα. Ακόμη και πέντε δευτερόλεπτα πιο αργά να είναι, δεν θα μας ανησυχήσει αυτό. Σταδιακά θα γίνονται ταχύτερα».
«Στο 2023 έγινε δυσκολότερο για τα μονοθέσια να ακολουθούν το ένα το άλλο [σ.σ. λόγω των μεγαλύτερων επιπέδων ακάθαρτου αέρα]. Πιστεύουμε πως έχουμε κατανοήσει το λόγο που συμβαίνει αυτό και τι πρέπει να κάνουμε για να το αντιμετωπίσουμε. Πιστεύουμε πως στους επόμενους κανονισμούς θα πετύχουμε καλύτερα τις κλειστές μάχες ανάμεσα στα μονοθέσια».
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ